  • 31. Data: 2018-11-19 13:57:57
    Temat: Re: HDD - Read verification failed
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-19, E <n...@p...pl> wrote:
    > Dodam jeszcze do wyników moich ostatnich,
    > które na grupie wyświetlają się z godziną 11:47,
    > że to wszystko co tam wkleiłam robiłam z włączonym
    > dyskiem za pośrednictwem adaptera USB.
    > Nie wiem czy to dobrze, ale założylam, że to zalecenie
    > późniejszego włączenia dysku miało zastosowanie
    > tylko do próby z dmesg|tail -25.

    Dobrze dobrze. Usb zrobiliśmy bo tak było łatwiej zobaczyć co się
    dzieje i który to dysk. Można też rzecz jasna na wpiętym w laptopa,
    wtedy wszystko jak wcześniej tylko opuszczasz segment "-d sat", ale
    uwaga: to nie musi być wtedy /dev/sdb.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2018-11-19 14:33:28
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Nov 2018 11:47:49 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bf2a2e6$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
    od "E" <n...@p...pl> :

> [...]
    > 11 Calibration_Retry_Count -O--C- 100 100 051 - 0
    > 12 Power_Cycle_Count -O--CK 097 097 000 - 3060
    >192 Power-Off_Retract_Count -O--CK 200 200 000 - 341
    >193 Load_Cycle_Count -O--CK 164 164 000 - 108579
    >194 Temperature_Celsius -O---K 119 101 000 - 28
    >196 Reallocated_Event_Count -O--CK 200 200 000 - 0
    >197 Current_Pending_Sector -O--C- 196 163 000 - 106
    >198 Offline_Uncorrectable ----C- 100 253 000 - 0
    >199 UDMA_CRC_Error_Count -OSRCK 200 200 000 - 0
    >200 Multi_Zone_Error_Rate P--R-- 100 253 051 - 0

    197 Current_Pending_Sector -O--C- 196 163 000 - 106
    To przyczyna kłopotów, możesz go ratować za pomocą MHDD czy Wictoria
    for windows.
    Sądzę, że tych sektorów jest zbyt dużo, dysk prawdopodobnie do
    kosza(ja bym mu już nie ufał, nawet kiedy uda się to poprawić, dane
    pewnie da się odzyskać).

  • 33. Data: 2018-11-19 14:42:19
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Przepraszam, znowy Mint przestawił mi zegar i ostatni post
    wyświetla się z godz. 13:40

  • 34. Data: 2018-11-19 15:00:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-19, E <n...@p...pl> wrote:
    > Już zrobiłam próbę z dyskiem wpiętym w laptopie i pod Mint 19,
    > który już łączy się z internetem przez WiFi.
    > Wpisałam smartctl -x -d sat /dev/sda

    Masz tam jeszcze jakiś inny dysk? Z usb było sdb czyli powinien być
    jeszcze jakiś sda, czy to pendrajw?

    > bo nie wiedziałam, że należy opuścić "-d sat".
    > Wklejam analogiczny fragment jak Ty zacytowaleś:
    > Error 452 [19] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)

    Zobacz post Olafa, on się zna na tym lepiej.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2018-11-19 15:10:30
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > 197 Current_Pending_Sector -O--C- 196 163 000 - 106
    > To przyczyna kłopotów, możesz go ratować za pomocą MHDD czy Wictoria
    > for windows.
    Ale jak, skoro MHDD nie widzi tego dysku, także wtedy gdy jest wpięty
    w laptopa. Nie jest to zatem sprawa braku sterownika do adaptera,
    ani USB3 zamiast USB 2, jak sugerował n.

    > dane pewnie da się odzyskać).
    Nie ma takiej potrzeby, ale to znaczy, że ten dysk powinno się dać
    odczytać, tylko czym?

  • 36. Data: 2018-11-19 15:13:03
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości
    > On 2018-11-19, E <n...@p...pl> wrote:
    > Masz tam jeszcze jakiś inny dysk? Z usb było sdb czyli powinien być
    > jeszcze jakiś sda, czy to pendrajw?
    To jest HDD z Windows, którego wyjmuję. gdy robię próbę
    z wpiętym - tym chorym.

  • 37. Data: 2018-11-19 15:36:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Nov 2018 15:10:30 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bf2c45a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    od "E" <n...@p...pl> :

> [...]
    >w laptopa. Nie jest to zatem sprawa braku sterownika do adaptera,
    >ani USB3 zamiast USB 2, jak sugerował n.

    Zobaczy, jak go dołączysz bezpośrednio w kanale sata i włączysz mu
    AHCI, przynajmniej powinien, najlepiej dołączyć go do kanału, na
    którym teraz siedzi dysk startowy(trzeba grzebać).

    >Nie ma takiej potrzeby, ale to znaczy, że ten dysk powinno się dać
    >odczytać, tylko czym?

    Najpierw MHDD musi skorygować błędy(ustawienia REMAP przy skanowaniu,
    co wymusi reallokację), potem da się normalnie odczytać.
    Może być też tak, że ilość błędów będzie przyrastać, jak dojdzie do
    kilku setek, do dysk do śmieci(w zasadzie tyle ile jest, to też
    kosmos, dziwne, że te błędy nie ujawniły się do tego momentu).

  • 38. Data: 2018-11-19 16:02:51
    Od: "E" <n...@p...pl>

    > Zobaczy, jak go dołączysz bezpośrednio w kanale sata i włączysz mu
    > AHCI, przynajmniej powinien, najlepiej dołączyć go do kanału, na
    > którym teraz siedzi dysk startowy(trzeba grzebać.
    Był właśnie wpięty w laptopa na jedynym kanale SATA.
    Nie ma opcji AHCI w moim BIOSie.

    Czy jest szansa, że Victoria będzie go widziała, gdy MHDD nie widzi?
    Nie mam płyty z Victorią, musiałabym specjalnie ściągnąć i wypalić.

  • 39. Data: 2018-11-20 02:08:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    .
    > Był właśnie wpięty w laptopa na jedynym kanale SATA.
    > Nie ma opcji AHCI w moim BIOSie.

    A nie masz jakiegoś innego laptopa/peceta, który taką opcję ma? Złącze
    SATA jest identyczne dla laptopowych 2.5" i dużych 3.5", więc
    wystarczyłoby wpiąć do jakiegoś desktopa.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2018-11-20 09:57:08
    Od: "E" <n...@p...pl>

    > Zapuść proszę, najpierw:
    >
    > smartctl -d sat -t short /dev/sdb
    > wyniki w sekcji SMART Self-tests log ......

    Najpierw podlączyłam laptopa do sieci bezprzewodowej,
    a następnie wpisałam sudo -i i zainstalowałam smartmontools.
    A potem:
    root@mint:~# smartctl -d sat -t short /dev/sdb
    smartctl 6.6 2016-05-31 r4324 [i686-linux-4.15.0-20-generic] (local build)
    Copyright (C) 2002-16, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org
    Zostawilam to na noc i po ponad 8 godzinach nic sie nie zmieniło.

    W tej chwili dostępu do desktopa nie mam, ale nie przypominam
    sobie by w tym, który kiedyś miałam, w BIOSie była opcja AHCI.
    Zresztą przypominam sobie, że gdy kiedyś używałam programu
    MHDD do ratowania dysku, takiej zmiany w BIOSie nie robiam.

    Na razie sytuacja jest patowa. Miałam nadzieję, że na tym dysku
    zainstaluję Linuxa i będę mogła go używać na starszym laptopie.
    Natomiast duży, stosunkowo nowy dysk HDD, chciałam przełożyć
    do nowszego laptopa z systemem na SSD.
    Teraz będę chyba musiała do starszego laptopa kupić jakiś mały
    SSD.