  • 1. Data: 2010-09-08 14:37:46
    Temat: Honda Civic VI ub cos innego
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Celuje w tanie autko z przedzialu 7-10 tys ktore jeszcze pojezdzi, spodobala
    mi sie Honda Civic VI - jakie sa wady i zalety takiego wyboru, na co
    ewentualnie zwracac uwage gdybym sie zdecydowal na kupno, ewentualnie co
    innego zamiast niej?

    Zalozenia:
    4/5 drzw - bezwzglednie.
    Miesieczny przebieg - 1000 - 1500 km
    Rozlozenie jazdy - 80% miasto, 20% trasa

    --
    Mark

  • 2. Data: 2010-09-09 19:12:23
    Temat: Re: Honda Civic VI ub cos innego
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

> [...]
    > mi sie Honda Civic VI - jakie sa wady i zalety takiego wyboru, na co
    > ewentualnie zwracac uwage gdybym sie zdecydowal na kupno, ewentualnie co

    Swietny wybór. Szukaj tylko wersji japonskiej. Wersja europejska
    (produkowania w UK) ma gówniane blachy i strzelajace na nierównosciach
    plastiki w srodku. Za to japonskie sa twardsze... :)))
    Wersja silnikowa - zdecydowanie 1.5 lub 1.6. W ostatecznosci 1.4 iS - 90
    konny fajny silniczek. Wada jego jest spalanie jak 1.6/1.5, które sa
    jednostkami duzo mocniejszymi, co jest zauwazalne w normalnej eksploatacji.
    Wersje japonska najprosciej poznasz po pierwszej literze VIN, bedzie
    zaczynal sie od litery J lub wystarczy spojrzec na przód - bedzie miala taka
    same swiatla i mordke jak Civic VI gen trzydrzwiowy. :D

    > Zalozenia:
    > 4/5 drzw - bezwzglednie.
    > Miesieczny przebieg - 1000 - 1500 km
    > Rozlozenie jazdy - 80% miasto, 20% trasa

    To tak jak u mnie. Ale ja mam wersje VTi - czyli po prostu wersje torowa.
    W tych autach wymienia sie olej i czesci eksploatacyjne (zawieszenie,
    glównie, czasami trzeba zmienic plyny i rozrzad, dolac plynu do spryskiwaczy
    i sprawdzic stan nadkoli - czy nie ma jakichs ognisk korozji). Trzeba tez
    sprawdzac stan oleju co 2-3 tys. km, Japonczyki lubia sobie wypic 200ml
    oleju na 1000km. Jest to zupelnie normalne w tych autach.
    Generalnie jak bedziesz wymienial co trzeba, a nie czekal az atuo przestanie
    jezdzic do przodu to japonska Honda pojezdzi bardzo, ale to bardzo dlugo.
    ;-)

    Z alternatyw to podobna niezawodnosc da Ci Mitsu Carisma/Galant/Lancer albo
    super niezawodna Toyota Corolla. ;))

  • 3. Data: 2010-09-10 10:14:14
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 19:12:23 +0200, syntax error napisał(a):

    > Z alternatyw to podobna niezawodnosc da Ci Mitsu Carisma/Galant/Lancer albo
    > super niezawodna Toyota Corolla. ;))

    Dzieki za rady:)
    A jak z cenami za czesci? Te najbardziej zuzywajace sie, czyli klocki,
    tarcze, wahacze, amorki?

    Co do Mitsu Galanta mam bardzo dobra opinie - samochod nie do zdarcia,
    swietnie sie jezdzi, bardzo milo reaguje na depniecie pedalu gazu, ale
    jedyna wada - do ekonomicznych nie nalezy.. zwlaszcza ze az kusi by
    skorzystac z tego co oferuje:)
    Mialem przyjemnosc nim jezdzic, fakt, wyposazenie - jak na obecne standardy
    skromne, ale ten silnik... czysta przyjemnosc jazdy.

    --
    Mark

  • 4. Data: 2010-09-10 10:55:18
    Od: Kekacz <k...@g...com>

    On 10 Wrz, 10:14, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

    > Dzieki za rady:)
    > A jak z cenami za czesci? Te najbardziej zuzywajace sie, czyli klocki,
    > tarcze, wahacze, amorki?

    Kilka rzeczy możesz wydedukować z moich notatek na
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/246439.html
    Z wymienionych przez Ciebie rzeczy zmieniałem tylko tarcze, klocki i
    tylne szczęki.
    Ja swoja hankę lubię :) ale brata mazda 323f z tego samego rocznika
    (1998) ma juz sensowniejsze i lepiej wyglądające wyposażenie.
    Wiele rzeczy wymieniam bardziej z rozsądku niż realnej potrzeby.

    Kekacz

  • 5. Data: 2010-09-10 12:30:17
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:1mt6l9qdrxyrn$.dlg@smok.wot !
    Pewnie kiero jakis, ten Mark . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron
    na uszy:

> [...]
    > Mialem przyjemnosc nim jezdzic, fakt, wyposazenie - jak na obecne
    > standardy skromne, ale ten silnik... czysta przyjemnosc jazdy.

    Co znaczy nie do zdarcia wg Ciebie? ;>
    I co wg Ciebie oznacza EKONOMIA? ;))))

    Wszystkie dostepne na rynku wtornym maja powyzej 150k nakrecone a to oznacza tylko
    to, ze za chwile wymieni sie polowe auta - wiem co mowie.
    Galanta wersji 6 omijalbym szerokim lukiem jesli nie masz mechanika z dobrze
    wyposazonym warsztatem.

    IMO to auto jest policzone na ok 200k - po tym przebiegu zaczyna sie niezla zabawa
    ;)
    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 6. Data: 2010-09-10 14:24:33
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 10:30:17 +0000 (UTC), Dman-666 napisał(a):

    > Co znaczy nie do zdarcia wg Ciebie? ;>

    Tzn ze silnicze, majacy blizej 300 niz 200, zachowuje sie jakby mial
    ponizej 100 :)

    > Wszystkie dostepne na rynku wtornym maja powyzej 150k nakrecone a to oznacza tylko
    > to, ze za chwile wymieni sie polowe auta - wiem co mowie.

    Byc moze masz racje. Ja mowielm na przykladzie Galanta ktorego "widze" u
    jednego wlasciciela przez lata juz. Czasem tez z niego sam korzystam:)

    > Galanta wersji 6 omijalbym szerokim lukiem jesli nie masz mechanika z dobrze
    > wyposazonym warsztatem.

    Ten w wiekszosci przypadkow serwisowany byl w ASO. Ceny z kosmosu:) Ale coz.
    Nie moj woz, nie moaj kasa. Aha - ale to jest wersja 5

    > IMO to auto jest policzone na ok 200k - po tym przebiegu zaczyna sie niezla zabawa
    > ;)

    Eee tam. Silniczek naprawde swetnie pracuje. Jakies 2-3 lata temu Galancik
    "zmienil" wlasciciela, i jezdzi nim jego zona.. wiec warsztaty odwiedza
    czesciej. Szczegolnie blacharzy na poczatku :D

    --
    Mark

  • 7. Data: 2010-09-10 14:49:47
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:18aukzskafaay.dlg@smok.wot !
    Pewnie kiero jakis, ten Mark . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron
    na uszy:

    > Tzn ze silnicze, majacy blizej 300 niz 200, zachowuje sie jakby mial
    > ponizej 100 :)

    Pogratulowac farta ;>

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 8. Data: 2010-09-10 15:03:18
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 12:49:47 +0000 (UTC), Dman-666 napisał(a):

    > Pogratulowac farta ;>

    No ale nie mnie:) Ja nim tylko okazjonalnie jezdze, a jezdzi sie naprawde
    przyjemnie.

    --
    Mark

  • 9. Data: 2010-09-10 15:37:37
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:69wv804hwa8t.dlg@smok.wot ! Pewnie
    kiero jakis, ten Mark . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

    > No ale nie mnie:) Ja nim tylko okazjonalnie jezdze, a jezdzi sie naprawde
    > przyjemnie.

    przyznaje, ciekawe auto...ale graty tylko ori z japoni...tutaj jest ta
    "ekonomia" ;>

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 10. Data: 2010-09-11 10:36:24
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 9 Wrz, 19:12, "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>
    wrote:

> [...]
    > zaczynal sie od litery J lub wystarczy spojrzec na przód - bedzie miala taka
    > same swiatla i mordke jak Civic VI gen trzydrzwiowy. :D

    Pieciodrzwiowego z japonii to raczej nie znajdzie. Chyba że z
    hameryki :)
    Wadą tych aut są gnijące tylne nadkola (ale w ktorym aucie z tego
    segmentu nie gniją), dość awaryjne skrzynie biegów - lubią sie
    rozsypywać powyżej 200tyś (a przynamniej bardzo głośno pracować) oraz
    dość słabe wyposażenie bo trudno znaleźć wersje z klimą. Bzdurą jest
    natomiast skrzypienie plastikó w angielskich hondach - skąd sie biorą
    takie stereotypy ?
    Do sprzedania bedę miał taką honde już po liftingu - 97r, pieć drzwi i
    nawet z klimą, z tym że nikt do niej nie zaglądał od sprowadzenia i
    oczywiście nie działa. Auto 3 tygodnie w kraju, przerejestrowane.