  • 11. Data: 2019-01-17 15:09:59
    Temat: Re: Huawei - kupować czy unikać?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-01-17 o 13:59, Kris pisze:

    > Oj tam, oj tam
    > W tamtym mniej więcej czasie w Biedroce pojawił się kosztujący coś koło 4 stów
    tablet który miał dokładnie te same bajery. city tab supreme się chyba nazywał
    > Brak aktualizacji czego konkretnie spowodował ze Twój Ideos stał się
    niepełnowartościowy?

    To by było dziwne że w Biedronce jest coś lepszego niż w
    wyspecjalizowanych sklepach.

    Brak aktualizacji systemu ma kluczowe znaczenie. Na wersji 2.2 nie mogę
    już korzystać z Sklepu Play. W moim przypadku sytuację pogarsza fakt że
    do tabletu producent dołożył trochę komercyjnego oprogramowania, choćby
    nawigację.

    Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale z telewizorami jest to samo. - Brak
    aktualizacji sprawia że po kilku latach sprzęt służy już tylko do
    odbioru telewizji, do YT i innych serwisów trzeba by kupić nowy telewizor.

  • 12. Data: 2019-01-17 15:11:03
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-01-17 o 14:39, Chris pisze:

    > Ciekawe, a możesz przedstawić ceny inny tabletów z tego okresu?

    Niestety nie pamiętam. Samsung o podobnej specyfikacji (czyli RAM i
    procek) kosztował sporo mniej. Pamiętam za to dobrze wizytę w komisie i
    kłótnie z sprzedawcą który twierdził  że w nie ma tabletów z funkcją
    rozmów. Czyli były to czasy gdy takie funkcje w tabletach były absolutną
    nowością.

  • 13. Data: 2019-01-17 16:49:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 11:50, Chris pisze:

    > Kup Xiaomi/Huawei - twoje dane idą do Chin.
    > Kup Samsunga - twoje dane idą do Korea.
    > Kup Iphona - twoje dane idą do USA.

    kup jakikolwiek porządny telefon z androidem i wgraj lineage albo inny
    podobny system. Nawet sam root chyba by wystarczył plus blokowanie
    konkretnych usług.

    ToMasz

  • 14. Data: 2019-01-17 17:20:51
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    It happens that Trybun formulated :

> [...]
    > aktualizacji sprawia że po kilku latach sprzęt służy już tylko do odbioru
    > telewizji, do YT i innych serwisów trzeba by kupić nowy telewizor.

    Specjalnie tak robią producenci teraz. Chcesz najnowszy android, kup
    nowsze urządzenie, od zawsze tak było.
    Jedyne wyjście dla ciebie to poszukanie na xda custom romów, jeśli w
    ogóle tablet da się zrootować i jakieś są dostępne. Tyle że jeśli
    tablet ma 1gb ramu to maksymalnie kitkata mógłbyś wrzucić. Jeśli mniej
    to mija się z celem.
    Jakiś 2.3 by mógł być.

  • 15. Data: 2019-01-17 21:16:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 16:49, ToMasz pisze:
    > kup jakikolwiek porządny telefon z androidem i wgraj lineage albo inny
    > podobny system. Nawet sam root chyba by wystarczył plus blokowanie
    > konkretnych usług.

    I myślisz że będziesz bezpieczny?

  • 16. Data: 2019-01-18 09:28:24
    Od: Chris <x...@x...com>

    > kup jakikolwiek porządny telefon z androidem i wgraj lineage albo inny
    > podobny system. Nawet sam root chyba by wystarczył plus blokowanie
    > konkretnych usług.

    Mnie te afery interesują tyle co życie robaków w Amazonii.
    Ja używam od lat SONY Xperia Z2 i jestem zadowolony, n\do dzwonienia nie
    trzeba mi super wydajnych procków czy terabajtów ramu ...
    A to że ktoś podsłuchuje to mnie wali, co się dowiedzą, że syn ma wyjść
    z domu bo czekam pod domem, że mam kupić 2kg ziemniaków i kawałek mięsa :)

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 17. Data: 2019-01-18 11:58:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-01-17 o 17:20, dizel pisze:
> [...]
    > ogóle tablet da się zrootować i jakieś są dostępne. Tyle że jeśli
    > tablet ma 1gb ramu to maksymalnie kitkata mógłbyś wrzucić. Jeśli mniej

    Ale przecie wcale nie chodzi o najnowszego. Z moim tabletem nie da się
    już nic zrobić, i jestem w stanie się pogodzić z tym że po 10latach
    sprzęt już nie jest pełnowartościowy programowo, ale nigdy z sytuacją że
    takie coś następuje już po roku od daty zakupu.. A z moich doświadczeń
    wynika że Huawei jest najgorszy pod tym względem.

  • 18. Data: 2019-01-18 12:10:20
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 21:16, z pisze:

    > I myślisz że będziesz bezpieczny?

    nie rozmawiamy o bezpieczeństwie, tylko o tym że huawei wysyła jakieś
    dane do chin. po wymianie oprogramowania przestanie wysyłać. Lineage
    może działać bez usług googla "gigant" nic nie będzie wiedział o Twoim
    telefonie. co więcej, paczka instalacyjna usług google, jest
    objętościowo większa niż sam system operacyjny. Ciekawe jak by się
    zachowywał telefon całkowicie pozbawiony usług googla. Być moze bateria
    wytrzymywałaby dużo dłużej

    ToMasz

  • 19. Data: 2019-01-18 13:39:46

    W dniu 2019-01-18 o 12:10, ToMasz pisze:

    > nie rozmawiamy o bezpieczeństwie, tylko o tym że huawei wysyła jakieś
    > dane do chin. po wymianie oprogramowania przestanie wysyłać.

    Nie masz takiej pewności. Pewność tylko jak go pozbawisz zasilania.

    Więc... Szkoda czasu i nerwów. Albo stara cegła Nokii

  • 20. Data: 2019-01-18 13:43:15

    https://www.dobreprogramy.pl/Wirus-w-BIOSie,News,102
    85.html