  • 21. Data: 2019-01-18 15:08:44
    Temat: Re: Huawei - kupować czy unikać?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-18 o 11:58, Trybun pisze:
    > Ale przecie wcale nie chodzi o najnowszego. Z moim tabletem nie da się
    > już nic zrobić, i jestem w stanie się pogodzić z tym że po 10latach
    > sprzęt już nie jest pełnowartościowy programowo, ale nigdy z sytuacją że
    > takie coś następuje już po roku od daty zakupu.. A z moich doświadczeń
    > wynika że Huawei jest najgorszy pod tym względem.

    a ja cały czas używam swojego Xperia Z1 i nie widzę problemów :)

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 22. Data: 2019-01-18 15:11:09
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-18 o 13:43, z pisze:
    > https://www.dobreprogramy.pl/Wirus-w-BIOSie,News,102
    85.html

    https://tvn24bis.pl/tech,80/bloomberg-chiny-uzyly-mi
    kroczipow-do-szpiegowania-amerykanskich-firm,873437.
    html

  • 23. Data: 2019-01-18 21:33:00
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-18 o 13:10, ToMasz pisze:

    > nie rozmawiamy o bezpieczeństwie, tylko o tym że huawei wysyła jakieś
    > dane do chin. po wymianie oprogramowania przestanie wysyłać. Lineage
    > może działać bez usług googla "gigant" nic nie będzie wiedział o Twoim
    > telefonie. co więcej, paczka instalacyjna usług google, jest
    > objętościowo większa niż sam system operacyjny. Ciekawe jak by się
    > zachowywał telefon całkowicie pozbawiony usług googla. Być moze bateria
    > wytrzymywałaby dużo dłużej
    To weź powyłączaj te upierdliwe i niepotrzebne aplikacje to i pamieci
    przybyje.
    Fakt, że po wyłączeniu i włączeniu telefonu trzeba znowu zamykać.

    --
    animka

  • 24. Data: 2019-01-18 21:34:35
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-18 o 16:11, Chris pisze:
    85.html

    > https://tvn24bis.pl/tech,80/bloomberg-chiny-uzyly-mi
    kroczipow-do-szpiegowania-amerykanskich-firm,873437.
    html

    Amerykanie nie mongoły i z tym problemem szybko sie rozprawią.

    --
    animka

  • 25. Data: 2019-01-18 21:47:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.01.2019 o 13:39, z pisze:

    > Nie masz takiej pewności.
    masz racje. moje przypuszczenia graniczą z pewnością. bo? Bo to system
    oparty o linuksa. W tym systemie łatwo - na etapie produkcji - ukryć
    szpiega. Więc zmiana sytemu, marginalne zjawisko, nie przeszkodzi w
    planach producenta, ale czy producent musi szpiegowanie przesunąć do
    części pamięci nie przeznaczonej na system? myślę ze nie. bo to dużo
    bardziej skomplikowana procedura. choćby z tego powodu, ze miejsca jest
    na tyle mało, że trzeba by dobrze "celować" w konkrente pliki, usługi, a
    po zmianie softu już ich tam nie będzie....

    > Więc... Szkoda czasu i nerwów. Albo stara cegła Nokii
    ale jakiego czasu i nerwów? Ja mam 3 telefony xiaomi. i nerwy to właśnie
    miui. system jak z odpustu. wodotryski i kotyliony. wgranie lineage os
    to ulga. powrót do ładu i optymalizacji.

    ToMasz

  • 26. Data: 2019-01-19 09:35:04
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-01-18 o 15:08, Chris pisze:

    > a ja cały czas używam swojego Xperia Z1 i nie widzę problemów :)

    U mnie jeszcze lepiej - mam w szufladzie stary telefon Sony Ericsson
    Play, dawno nie używany. Niedawno na próbę włączyłem i po chwili powitał
    mnie komunikat że są aktualizacje do pobrania. Sony w odróżnieniu od np
    Huawei, mimo pewnego zbieszenia ostatnio, nadal stara się poważnie
    traktować klienta.

  • 27. Data: 2019-01-19 12:12:18
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > To weź powyłączaj te upierdliwe i niepotrzebne aplikacje to i pamieci
    > przybyje.
    nie. zabicie procesu powinno zwolnić nieco ramu, ale to nie o to chodzi.
    wejdź na stronę:
    https://opengapps.org/
    znajdź rozmiar paczki. domyślnie powienna wynosić 688 mega. w prawej
    kolumnie poprzełączaj na inne paczki i zobacz jak się zmienia rozmiar.
    system operacyjny to 200-300 mega. pozwala używać telefonu, rozmawiać,
    nawigować, robić fotki. goły system niema dostępu go "sklepu google" co
    nie znaczy że nie można instalować programów z karty pamięci!. ale już
    kontakty z serwera google się nie pobiorą. (bez usług gooogle)
    Ja mam tylko te usługi googla które mi są potrzebne. nie mam map i
    google strasznie się dziwi że nie może znaleźć, określić mojej
    aktywności. Ale synchronizacje kontaktów i sklep mam. wczoraj nawet
    zainstalowałem asystenta, ale tego co wniósł nowego, raczej nie
    skorzystam. zrobię kiedys test najakimś starym smartfonie, jak się
    zachowuje całkowicie bez programów google.
    reasumując. skoro paczka softu od googla "waży" co windows xp, to
    obawiam się że trudno będzie na telefonie ubić te wszsykie procesy i
    okiełznać ten bajzel. ale nie zainstalowanie 688 mega wogóle - to
    powinno dać róznice

    ToMasz

  • 28. Data: 2019-01-28 21:36:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 17 Jan 2019 15:09:59 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:

    >Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale z telewizorami jest to samo. - Brak
    >aktualizacji sprawia że po kilku latach sprzęt służy już tylko do
    >odbioru telewizji, do YT i innych serwisów trzeba by kupić nowy telewizor.
    Czasem przeciwnie - w jednej z aktualizacji Samsung usunął mi YT z
    telewizora i ze "sklepu". I na tym się użyteczność tego urządzenia
    skończyła.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 29. Data: 2019-01-29 11:09:21
    Od: p...@g...com

    --Czasem przeciwnie - w jednej z aktualizacji Samsung usunął mi YT z telewizora i ze
    "sklepu". I na tym się użyteczność tego urządzenia skończyła.

    no coz gnojki moga podskakiwac i robic klientowi pod gorke ale klient moze ich olac i
    kupic chromecasta :-) najpierw kombinowalem zeby kupic boxa ale chromecast ma yt,
    netflixa oraz streamuje smarftona na full screenie wiec mam juz 3 sztuki ... brakuje
    mi co prawda kamery do skype (LG go utrupilo podobnie jak samsung) ale xbox z
    kinectem zalatwia sprawe

    https://www.emag.pl/odtwarzacz-multimedialny-google-
    chromecast-3-czarny-wtyczka-pl-ga00439-de/pd/DZV0V4B
    BM/?cmpid=60051&mustela=&tduid=a56a4315f10d97a49e26f
    59164cd0f55&utm_campaign=2381265&utm_content=emag&ut
    m_medium=link&utm_source=tradedoubler

    https://www.joybuy.com/651559126.html?_cps=62103310.
    1135541583&utm_source=AD111&utm_medium=affiliate&utm
    _campaign=202779

  • 30. Data: 2019-01-29 23:03:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-19 o 09:35, Trybun pisze:
    > Sony w odróżnieniu od np
    > Huawei, mimo pewnego zbieszenia ostatnio, nadal stara się poważnie
    > traktować klienta.

    No to moja przypowieść. Kupiłem jeden z najdroższych aparatów
    fotograficznych Sony. Dobrałem do niego obiektyw bo na stronach Sony był
    on kompatybilny z aparatem. Nie był - jak się okazało. Sony mnie
    przeprosiło za błąd na stronie a parę tysiączków poszło się jeb...
    Żadnej propozycji rozwiązania problemu. Mogłem jedynie procesować się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek