eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Hybryda zonk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 21. Data: 2019-10-03 10:45:30
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-03 o 09:53, Myjk pisze:
    > Tue, 1 Oct 2019 21:14:12 +0200, Adam
    >
    >> To może niech obejrzy outlandera PHEV.
    >
    > Ale czemu po co? ;) To trzeba mieć gdzie ładować i do tego jeszcze wypada
    > mieć PV, b omnie dla przykładu już braknie dziennego taniego okna do
    > ładowania.
    >
    > BTW Pytałem w Twoim wątku czy znalazłeś Outka, znalazłeś? Bo mam możliwość
    > zmiany na nowszy model i mam do odstąpienia swojego (ale tylko Leasing).
    >

    Odpowiedziałem.
    Przepraszam, że tak późno - do tamtego działu rzadko zaglądam.

    Generalnie - sam też takiego bym wziął dla siebie.
    Reszta już może na tamtym forum.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 22. Data: 2019-10-03 11:35:08
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Thursday, October 3, 2019 at 7:52:50 AM UTC+2, ddddddddddddd wrote:
    > a co tam jest prostszego? pytam bo nie wiem, a dla laika jak ja wygląda
    > na bardziej skomplikowane - do silnika spalinowego dołożyli elektryczny

    Nie ma sprzęgła i skrzyni biegów, nazwy eCVT uzywaja ze wzgledu na podobne zachowanie
    silnika do CVT (wchodzenie od razu na obroty w zaleznosci od obciazenia zamiast
    stopniowego przechodzenia przez caly zakres jak w zwyklej skrzyni).

    --
    Regards
    Matt


  • 23. Data: 2019-10-03 12:46:47
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Oct 2019 10:45:30 +0200, Adam

    > Odpowiedziałem.
    > Przepraszam, że tak późno - do tamtego działu rzadko zaglądam.

    Ale ja się tutaj na grupie, w Twoim wątku, pytałem. ;)
    Teraz patrzę, bo też rzadko na forum mitsu zaglądam,
    że ktoś inny zadał to samo pytanie. hehe

    > Generalnie - sam też takiego bym wziął dla siebie.
    > Reszta już może na tamtym forum.

    Czekam aż wycenią tego "nowego". To jest roczne auto po prezesie, bardzo
    fajnie wyposażone (w tym np. grzany kierownik czy aktywny tempo). Tanio
    pewnie nie będzie, ale przynajmniej jak w przypadku mojego obecnego stan w
    pełni znany.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 24. Data: 2019-10-03 12:51:29
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d95af90$0$17345$6...@n...neostrad
    a.pl...
    On 2019-10-03 07:57, ddddddddddddd wrote:
    [...]
    >> to może BMW 330e ? to przynajmniej sensownie przyspiesza, ale na
    >> tej
    >> grupie każdy napisze że to złom, bo ma turbinę której regeneracja w
    >> razie czego kosztuje ze 2000zł...
    > Taniocha. W czerwcu byłem w ASO Opla i delikwentowi, który był
    > przede
    mną w kolejce sprzedawca zaśpiewał 3k zł za turbinę do Corsy w dizlu.
    :-)

    A to chyba nadal taniocha ?

    J.


  • 25. Data: 2019-10-03 13:05:53
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 23:16, Marcin N pisze:
    > W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
    >> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik
    >> jest słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w
    >> których silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni
    >> CVT) Dlatego nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej
    >> obchodzi się z podanym paliwem.
    >
    > Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
    > wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
    >
    > Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
    > inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
    > mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
    > sterowana silnikiem elektrycznym.
    >
    > Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    > niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.
    >
    > I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    > silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    > gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
    >

    CVT - Continously Variable Transmission
    Jak dla mnie to uległeś marketingowi, bo to cały czas skrzynia biegów ze
    zmiennymi przełożeniami i całkowicie wpisuje się w ten opis.
    Od "tradycyjnych" CVT różni ją to, że nie ma paska/łańcucha, tylko
    przekładnie planetarne, dodatkowo nie ze stałym punktem podparcia
    satelitów, tylko zmiennym i to jest cała zagadka zmiany przełożeń.

    Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
    innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P



    > Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
    > awaryjna ok klasycznej spalinowej.
    >

    Silnik spalinowy ma, ze zmiennymi fazami jest co się zepsuć, w normalnym
    samochodzie tez to jest, skomplikowanie to samo.
    Skrzynię biegów ma, dodatkowo z silnikami elektrycznymi w środku,
    skomplikowanie konstrukcji przez to większe, choć bez mogących się zużyć
    synchronizatorów, wychodzi na remis.
    Akumulatory, ich układ ładowania - dodatkowy układ, którego nie ma
    normalnym samochodzie, skomplikowanie większe.
    Reszta z grubsza to samo, hamulce, klima, szyby elektryczne,
    lampyskomplikowanie to samo.

    W czym więc hybryda jest prostsza?


    Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
    kołami.

    > Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.
    >
    I bardzo dobrze, rozumiemy, wspieramy ;)


    --
    viktorius


  • 26. Data: 2019-10-03 13:27:02
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.10.2019 o 13:05, viktorius pisze:
    > Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    > prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    > konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
    > kołami.

    No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie ma? A
    jeśli nie, to dlaczego?

    MJ


  • 27. Data: 2019-10-03 13:47:41
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-03 o 13:27, Michal Jankowski pisze:

    >> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    >> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    >> konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
    >> kołami.
    >
    > No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie ma? A
    > jeśli nie, to dlaczego?

    Z założenia przekładnia musi być fizyczna a nie wirtualna czy
    złożona z samych elektronów.


    Pozdrawiam


  • 28. Data: 2019-10-03 13:58:03
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 13:27, Michal Jankowski pisze:

    > No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie ma? A
    > jeśli nie, to dlaczego?

    Strzelam, bo nie sprawdziłem. W hybrydzie silnik elekryczny w czasie
    doładowywania ze spalinki oraz hamowania robi za generator (stosunkowo
    niewielkiej mocy). Jeśli chciałbyś mieć czysto elektryczną przekładnie
    to potrzebny jest silnik elektryczny o pełnej mocy, oraz dodatkowo
    generator (również pełnej mocy, chyba że godzisz się z tym, że po
    rozładowaniu baterii masz malucha o wadze kompakta).


    --
    Shrek


  • 29. Data: 2019-10-03 15:00:55
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-10-03 o 13:47, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-10-03 o 13:27, Michal Jankowski pisze:
    >
    >>> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    >>> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    >>> konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego
    >>> z kołami.
    >>
    >> No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie ma?
    >> A jeśli nie, to dlaczego?
    >
    > Z założenia przekładnia musi być fizyczna a nie wirtualna czy
    > złożona z samych elektronów.
    >

    A to nie wiedziałem.
    Na pewno wiem, że przekładnia kierownicza musi być mechaniczna,
    ewentualnie ze wspomaganiem.
    Nie da się zrobić jak w wózkach widłowych, czy kombajnach zbożowych, że
    pomiędzy kierownicą a kołami jest płyn hydrauliczny, a elementem
    wykonawczym jest zwykły siłownik. Pewnie chodzi o bezpieczeństwo, żeby
    nie brakło kontroli nad kołami przy utracie ciśnienia układzie.

    --
    viktorius


  • 30. Data: 2019-10-03 15:02:51
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Oct 2019 23:16:14 +0200, Marcin N

    > I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    > silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    > gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.

    Ojtam, ojtam. Mój Outek umi jeszcze lepij. Otóż wrzucam mu wsteczny gdy
    jeszcze toczę się do przodu. Zamiast przekładać nogę na hamulec, wciskam
    mocniej gaz, wtedy auto tym szybciej się zatrzymuje im mocniej wduszam gaz,
    a następnie z automatu rusza do tyłu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: