eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Hybryda zonk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 81. Data: 2019-10-06 12:15:42
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 11:30:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:
    >>>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    >>>> Jaka bedzie sprawnosc:
    >>>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
    >>> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
    >> Toyota widac nie potrafi
    >
    > Zapewne
    >
    >>> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
    >>> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
    >>> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
    >>> bufora i usprawni konstrukcję.
    >> Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
    > Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.
    >> Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.
    > Przy średniej nie jest używany.

    I to moze czynic rozwazania nieistotne ... ale elektrochemia przeciez
    jedna. Napiecie akumulatora spada co prawda stopniowo ... ale jakby
    tak mial 20ms ladowac i 20 ms rozladowywac, to jak to wyjdzie ?

    Co prawda przy 3 fazach moze nie byc potrzebny nawet na te ms ...

    >> Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...
    >
    > Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
    > na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.

    A tu akurat silnik kreci sie wolno i napiecie generatora trzeba
    podniesc. Chyba, zeby tak wzbudzenie generatora regulowac.

    Dodaj jeszcze wielkosc silnikow i generatora na 100kW ... jakies
    powody Toyota miala, ze zrobila jak zrobila.

    >>>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    >>>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
    >>> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
    >>> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
    >>> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
    >>> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
    >>> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
    >> Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?
    >
    > Brakujące %% można odzyskać z hamowania.

    Na te % i tak liczymy, bo inaczej kto by kupil droga hybryde, jesli
    nie ma ona zadnych zalet :-)

    >>>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
    >>> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
    >> Na 5, ale 3 male :-)
    >> No dobra - olej trzeba mieszac.
    >
    > Ano właśnie.

    Przekladnia nie rozgrzewa sie do czerwonosci, wiec moc strat nie jest
    duza.
    Co prawda automaty z planetarkami chlodnice oleju maja ... ale czy to
    nie jest jedna rurka ?

    J.


  • 82. Data: 2019-10-06 15:40:16
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, October 6, 2019, 12:15:42 PM, you wrote:

    [...]

    >>> No dobra - olej trzeba mieszac.
    >> Ano właśnie.
    > Przekladnia nie rozgrzewa sie do czerwonosci, wiec moc strat nie jest
    > duza.

    Powierzchnia chłodząca jest duża. Przy wysokiej temperaturze mnóstwo
    ciepła leci przez unoszenie. Inaczej hamulce w samochodach płonęłyby
    żywym ogniem...

    > Co prawda automaty z planetarkami chlodnice oleju maja ... ale czy to
    > nie jest jedna rurka ?

    Nie zaglądałem Toyocie pod sukienkę.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 83. Data: 2019-10-07 14:08:04
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-10-03 13:27, Michal Jankowski wrote:
    > W dniu 03.10.2019 o 13:05, viktorius pisze:
    >> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    >> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    >> konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
    >> kołami.
    >
    > No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie ma? A
    > jeśli nie, to dlaczego?

    Znam jeden - Opel Ampera / Chevrolet Volt - pierwsza generacja.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

strony : 1 ... 8 . [ 9 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: