-
11. Data: 2019-10-02 16:33:15
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Peter <p...@o...pl>
> Jak mu nie zależy na spalaniu, to po do mu hybryda?
> Bo do ajfona musi pasować, bo trzeba być trendi? Rurki też nosi bo inni
> na insta mają?
facet ma 49 lat i jest 25 lat po ślubie nie wie co to insta- on jest
dobrym człowiekiem, ale problem z jego żoną która narodziła się w
chałupce krytej strzechą i z wychodkiem obok, marka jest z góry wskazana
toyota, leksus, mercedes, lub wyżej, o innych nie ma mowy bo to
samochody dla plebsu, ale nie o tym temat
> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
> słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
> silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
> nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
> paliwem. Hybryda to nie rajdówka, mocy jej nie trzeba, tylko dobrego
> zarządzania paliwem.
no i o to chodzi, wszyscy inni wypaczyli sens tematu, mi chodziło o to
dlaczego 1.8 benzyna która dziś może mieć 200Km a tu ma 98Km
myślałem że to ograniczenie momentu do przeniesienia przez CVT
faktem jest że w wielu testach które są w necie wyraźnie wspominają że
CHR hybryda to muł na trasie i że lepiej sprawuje się zwykła benzyna,
kolejna sprawa jak ktos kupuje samochód za 120tys to chce mieć dużo i
raczej mułowatość na poziomie tipo1.4 go zrazi, obecnie ma yototę 2.0
disel 150Km 340Nm i z tego samochodu będzie się przesiadał
PS mam nadzieję że nie przeczyta tematu i nie obrazi się za żonę :D
-
12. Data: 2019-10-02 16:46:37
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: "BaX" <n...@g...com>
Użytkownik "Peter" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5d94b52a$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Jak mu nie zależy na spalaniu, to po do mu hybryda?
>> Bo do ajfona musi pasować, bo trzeba być trendi? Rurki też nosi bo inni
>> na insta mają?
>
> facet ma 49 lat i jest 25 lat po ślubie nie wie co to insta- on jest
> dobrym człowiekiem, ale problem z jego żoną która narodziła się w chałupce
> krytej strzechą i z wychodkiem obok, marka jest z góry wskazana toyota,
> leksus, mercedes, lub wyżej, o innych nie ma mowy bo to samochody dla
> plebsu, ale nie o tym temat
>
>
>> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
>> słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
>> silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
>> nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
>> paliwem. Hybryda to nie rajdówka, mocy jej nie trzeba, tylko dobrego
>> zarządzania paliwem.
>
>
> no i o to chodzi, wszyscy inni wypaczyli sens tematu, mi chodziło o to
> dlaczego 1.8 benzyna która dziś może mieć 200Km a tu ma 98Km
> myślałem że to ograniczenie momentu do przeniesienia przez CVT
>
> faktem jest że w wielu testach które są w necie wyraźnie wspominają że CHR
> hybryda to muł na trasie i że lepiej sprawuje się zwykła benzyna,
>
> kolejna sprawa jak ktos kupuje samochód za 120tys to chce mieć dużo i
> raczej mułowatość na poziomie tipo1.4 go zrazi, obecnie ma yototę 2.0
> disel 150Km 340Nm i z tego samochodu będzie się przesiadał
Ło matko, on się widział w tym czymś? 49 latek "dobry człowiek bez wiedzy co
to insta" w wozidłe dla metroseksualnej cioty w za krótkich rurkach...
-
13. Data: 2019-10-02 19:28:07
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Peter <p...@o...pl>
> ?o matko, on si? widzia? w tym czym?? 49 latek "dobry cz?owiek bez wiedzy co
> to insta" w wozid?e dla metroseksualnej cioty w za kr?tkich rurkach...
on potrzebuje mniejszego samochodu niz rav4,
dla 2 osób i taki mu sie podoba(czytaj: jego zonie)
-
14. Data: 2019-10-02 19:53:17
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.10.2019 o 10:37, Kris pisze:
>> Bo wiadomo ze to wstyd wracac z biedry tylko 122KM. Dramat... ;-DDD
>
> No i później wątek na grupie "Przekroczenie 24 punktów karnych"
> https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searchin/pl.
misc.samochody/Przekroczenie$2024$20punkt%C3%B3w$20k
arnych%7Csort:date/pl.misc.samochody/klt5zGMYO6E/gey
8n6kxCgAJ
Ja od kiedy mam 200+KM pod maską i automat... to jeżdzę wolniej.
Podobnie miałem jak przez pół roku jeździłe E klasą z silnikiem 4,5
(służbowy staroć). O ile na autostradzie było 200, to w mieście
wkurwaiałem taksówkarzy. Skoro czy 50 czy 100 te same odczucia i ten sam
czas na końcu, to po co cisnąc.
Jednak coś w tym obrazku jest
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_2CSBOs9AUX
LAtJHCIdzqMG9ppmzLjuXK.jpg
;)
--
Shrek
-
15. Data: 2019-10-02 23:16:14
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
> słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
> silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
> nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
> paliwem.
Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
sterowana silnikiem elektrycznym.
Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.
I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
awaryjna ok klasycznej spalinowej.
Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.
--
MN
-
16. Data: 2019-10-03 07:52:47
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 02.10.2019 o 22:16, Marcin N pisze:
> Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
> awaryjna ok klasycznej spalinowej.
a co tam jest prostszego? pytam bo nie wiem, a dla laika jak ja wygląda
na bardziej skomplikowane - do silnika spalinowego dołożyli elektryczny
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
17. Data: 2019-10-03 07:57:51
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 02.10.2019 o 15:33, Peter pisze:
> facet ma 49 lat i jest 25 lat po ślubie nie wie co to insta- on jest
> dobrym człowiekiem, ale problem z jego żoną która narodziła się w
> chałupce krytej strzechą i z wychodkiem obok, marka jest z góry wskazana
> toyota, leksus, mercedes, lub wyżej, o innych nie ma mowy bo to
> samochody dla plebsu, ale nie o tym temat
to może BMW 330e ? to przynajmniej sensownie przyspiesza, ale na tej
grupie każdy napisze że to złom, bo ma turbinę której regeneracja w
razie czego kosztuje ze 2000zł...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
18. Data: 2019-10-03 09:50:39
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 1 Oct 2019 17:32:56 +0200, Peter
> WTF z tymi hybrydami>?
To że HEV Toyki mają inną specyfikację pracy i są nastawione głównie na
niską emisję i oszczędność (wszystkie ich silniki HEV pracują w cyklu
Atkinsona -- tak samo jak np. w nowym Outlanderze PHEV 2.4, czyli mają
wyższą sprawność cieplną kosztem niższej mocy szczytowej -- ale ta
najwyższa moc jest niepotrzebna gdy na pokładzie MOLa są dwa silniki
elektryczne które realizują to znacznie lepiej niż każdy inny spaliniak).
--
Pozdor
Myjk
-
19. Data: 2019-10-03 09:53:53
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 1 Oct 2019 21:14:12 +0200, Adam
> To może niech obejrzy outlandera PHEV.
Ale czemu po co? ;) To trzeba mieć gdzie ładować i do tego jeszcze wypada
mieć PV, b omnie dla przykładu już braknie dziennego taniego okna do
ładowania.
BTW Pytałem w Twoim wątku czy znalazłeś Outka, znalazłeś? Bo mam możliwość
zmiany na nowszy model i mam do odstąpienia swojego (ale tylko Leasing).
--
Pozdor
Myjk
-
20. Data: 2019-10-03 10:21:34
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-10-03 07:57, ddddddddddddd wrote:
[...]
> to może BMW 330e ? to przynajmniej sensownie przyspiesza, ale na tej
> grupie każdy napisze że to złom, bo ma turbinę której regeneracja w
> razie czego kosztuje ze 2000zł...
> Taniocha. W czerwcu byłem w ASO Opla i delikwentowi, który był przede
mną w kolejce sprzedawca zaśpiewał 3k zł za turbinę do Corsy w dizlu. :-)