  • 11. Data: 2019-10-02 16:33:15
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Jak mu nie zależy na spalaniu, to po do mu hybryda?
    > Bo do ajfona musi pasować, bo trzeba być trendi? Rurki też nosi bo inni
    > na insta mają?

    facet ma 49 lat i jest 25 lat po ślubie nie wie co to insta- on jest
    dobrym człowiekiem, ale problem z jego żoną która narodziła się w
    chałupce krytej strzechą i z wychodkiem obok, marka jest z góry wskazana
    toyota, leksus, mercedes, lub wyżej, o innych nie ma mowy bo to
    samochody dla plebsu, ale nie o tym temat

    > Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
    > słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
    > silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
    > nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
    > paliwem. Hybryda to nie rajdówka, mocy jej nie trzeba, tylko dobrego
    > zarządzania paliwem.

    no i o to chodzi, wszyscy inni wypaczyli sens tematu, mi chodziło o to
    dlaczego 1.8 benzyna która dziś może mieć 200Km a tu ma 98Km
    myślałem że to ograniczenie momentu do przeniesienia przez CVT

    faktem jest że w wielu testach które są w necie wyraźnie wspominają że
    CHR hybryda to muł na trasie i że lepiej sprawuje się zwykła benzyna,

    kolejna sprawa jak ktos kupuje samochód za 120tys to chce mieć dużo i
    raczej mułowatość na poziomie tipo1.4 go zrazi, obecnie ma yototę 2.0
    disel 150Km 340Nm i z tego samochodu będzie się przesiadał

    PS mam nadzieję że nie przeczyta tematu i nie obrazi się za żonę :D

  • 12. Data: 2019-10-02 16:46:37
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "Peter" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > raczej mułowatość na poziomie tipo1.4 go zrazi, obecnie ma yototę 2.0
    > disel 150Km 340Nm i z tego samochodu będzie się przesiadał

    Ło matko, on się widział w tym czymś? 49 latek "dobry człowiek bez wiedzy co
    to insta" w wozidłe dla metroseksualnej cioty w za krótkich rurkach...

  • 13. Data: 2019-10-02 19:28:07
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > ?o matko, on si? widzia? w tym czym?? 49 latek "dobry cz?owiek bez wiedzy co
    > to insta" w wozid?e dla metroseksualnej cioty w za kr?tkich rurkach...
    on potrzebuje mniejszego samochodu niz rav4,
    dla 2 osób i taki mu sie podoba(czytaj: jego zonie)

  • 14. Data: 2019-10-02 19:53:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 10:37, Kris pisze:

    > No i później wątek na grupie "Przekroczenie 24 punktów karnych"
    > https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searchin/pl.
    misc.samochody/Przekroczenie$2024$20punkt%C3%B3w$20k
    arnych%7Csort:date/pl.misc.samochody/klt5zGMYO6E/gey
    8n6kxCgAJ

    Ja od kiedy mam 200+KM pod maską i automat... to jeżdzę wolniej.
    Podobnie miałem jak przez pół roku jeździłe E klasą z silnikiem 4,5
    (służbowy staroć). O ile na autostradzie było 200, to w mieście
    wkurwaiałem taksówkarzy. Skoro czy 50 czy 100 te same odczucia i ten sam
    czas na końcu, to po co cisnąc.

    Jednak coś w tym obrazku jest
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_2CSBOs9AUX
    LAtJHCIdzqMG9ppmzLjuXK.jpg
    ;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2019-10-02 23:16:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
> [...]
    > silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
    > nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym

    Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
    wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.

    Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
    inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
    mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
    sterowana silnikiem elektrycznym.

    Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.

    I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.

    Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
    awaryjna ok klasycznej spalinowej.

    Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.

    --
    MN

  • 16. Data: 2019-10-03 07:52:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 22:16, Marcin N pisze:
    > Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
    > awaryjna ok klasycznej spalinowej.

    a co tam jest prostszego? pytam bo nie wiem, a dla laika jak ja wygląda
    na bardziej skomplikowane - do silnika spalinowego dołożyli elektryczny

    Lukasz

  • 17. Data: 2019-10-03 07:57:51
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 15:33, Peter pisze:
> [...]
    > toyota, leksus, mercedes, lub wyżej, o innych nie ma mowy bo to
    > samochody dla plebsu, ale nie o tym temat

    to może BMW 330e ? to przynajmniej sensownie przyspiesza, ale na tej
    grupie każdy napisze że to złom, bo ma turbinę której regeneracja w
    razie czego kosztuje ze 2000zł...

    Lukasz

  • 18. Data: 2019-10-03 09:50:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Oct 2019 17:32:56 +0200, Peter

    > WTF z tymi hybrydami>?

    To że HEV Toyki mają inną specyfikację pracy i są nastawione głównie na
    niską emisję i oszczędność (wszystkie ich silniki HEV pracują w cyklu
    Atkinsona -- tak samo jak np. w nowym Outlanderze PHEV 2.4, czyli mają
    wyższą sprawność cieplną kosztem niższej mocy szczytowej -- ale ta
    najwyższa moc jest niepotrzebna gdy na pokładzie MOLa są dwa silniki
    elektryczne które realizują to znacznie lepiej niż każdy inny spaliniak).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2019-10-03 09:53:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Oct 2019 21:14:12 +0200, Adam

    > To może niech obejrzy outlandera PHEV.

    Ale czemu po co? ;) To trzeba mieć gdzie ładować i do tego jeszcze wypada
    mieć PV, b omnie dla przykładu już braknie dziennego taniego okna do
    ładowania.

    BTW Pytałem w Twoim wątku czy znalazłeś Outka, znalazłeś? Bo mam możliwość
    zmiany na nowszy model i mam do odstąpienia swojego (ale tylko Leasing).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-10-03 10:21:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-10-03 07:57, ddddddddddddd wrote:
    [...]
> [...]
    > razie czego kosztuje ze 2000zł...
    > Taniocha. W czerwcu byłem w ASO Opla i delikwentowi, który był przede
    mną w kolejce sprzedawca zaśpiewał 3k zł za turbinę do Corsy w dizlu. :-)