eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Hybryda zonk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 71. Data: 2019-10-04 18:32:02
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 17:50, Marcin N pisze:
    > W dniu 2019-10-04 o 10:18, Shrek pisze:
    >>> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
    >>
    >> No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
    >> ale powinno działać.
    >
    > Serio uważasz, że to brzmi logicznie?

    Brzmi na pierszy rzut oka logicznie.

    > Jest kilka bardzo naukowych materiałów filmowych, które tłumaczą, czemu
    > to nie ma sensu.

    Nie mówię, że to jest dobre rozwiązanie, a już napewno że optymalne,
    tylko że brzmi logicznie.

    > W skrócie: W hybrydzie silnik elektryczny jako wyłączny napęd kół - to
    > poważne straty rzędu bodajże 20% względem pozwolenia silnikowi
    > spalinowemu napędzać te koła.

    No to co ja napisałem, co nawet zacytowałeś? Że powinno działać, tylko
    będą duże straty (i dlatego się tą drogą nie idzie).


    --
    Shrek


  • 72. Data: 2019-10-04 21:04:34
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-10-2019 o 08:40, J.F. pisze:

    >>> Trzeba przyznac, ze w calosci funkcjonalnosc CVT posiada.
    >>> A ze nazwali inaczej ... moze nie chcieli byc oskarzani ze CVT tam nie
    >>> ma, co widzimy w niniejszym watku, a moze nie chcieli, zeby klienci
    >>> pomysleli zaraz o wadach "typowej" CVT ...
    >>
    >> Ale toto właśnie ma wszystkie wady typowej cvt.
    >> Może nawet jeszcze w większym stopniu, niż typowa cvt (bo takie już
    >> miewają wirtualne biegi, co trochę poprawia sytuację). ;-)
    >
    > A jakiez to sa wady "typowej CVT" ?

    Wycie, efekt "silnika na gumce", gorsza dynamika auta, wyższe spalanie w
    imię niczego, bo zysk z takiej skrzyni żaden.
    Dopłaty też takie same jak za zwykłą.


    > Zaleta toyoty jest, ze samochod moze jechac wolno, a silnik pracowac
    > szybko ..

    To jest akurat wada.
    Lepiej jest dokładnie odwrotnie.


  • 73. Data: 2019-10-04 21:05:18
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Oct 2019 14:55:57 +0200, J.F.

    > Gdzies tam parkuje. To i gniazdko mozna podciagnac.

    Kumpel chciał kupić PHEVa, mieszka w bloku na Wilanowie. 2k zł policzył
    "osiedlowy" elektryk za zamontowanie w rozdzielni licznika i przeciągnięcie
    druta pod celowe gniazdko do ładowania EV. Na początku ogólnie był opór,
    nie bo nie, ale że o EV jest coraz głośniej to spółdzielnie i inne
    wspólnoty zaczęły jakoś sensowniej na temat patrzeć. W UK już z latarni się
    ładują. Mały prąd ogólnie tam jest z wiadomych przyczyn, ale przez noc coś
    tam nakapie żęby się do pracy dotelepać.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 74. Data: 2019-10-04 21:10:51
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Oct 2019 18:03:43 +0200, Marcin N

    > Hybrydy mają takie baterie, jakie są optymalne. OPTYMALNE. Gdyby okazało
    > się, że optymalny zasięg jest dwa razy większy (czyli nie 2 a 4 km) do
    > miałyby większe.

    Ale co to znaczy że optymalne? Jazdy na prądzie nigdy za wiele, silnik
    zazwyczaj ma jednak nadwyżkę mocy nawet tocząc auto. Druga sprawa że to na
    co jest nastawiona hybryda, czyli rekuperacja działa skutecznie dopiero jak
    bateria jest rozładowana dosyć znacznie (<70% pojemności) więc to znowu
    ogranicza zasięg na prądzie (nie wspominając że nie powinna się bateria
    rozładowywać poniżej 10-20%). Ja piętnuję że Outlander PHEV ma taką małą
    baterię (30-50km), powinno być na 80-100km. :P Niemniej Polak (potrafi)
    wymienił oryginalne baterie w MOL na chińskie zamienniki i ma te 80km
    zasięgu, i jeszcze coś grzebnął że ma większą moc na samych elektrykach
    (czego też mi brakuje w moim sprzęcie).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 75. Data: 2019-10-04 22:41:59
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 21:05, Myjk pisze:
    > Fri, 4 Oct 2019 14:55:57 +0200, J.F.
    >
    >> Gdzies tam parkuje. To i gniazdko mozna podciagnac.
    >
    > Kumpel chciał kupić PHEVa, mieszka w bloku na Wilanowie. 2k zł policzył
    > "osiedlowy" elektryk za zamontowanie w rozdzielni licznika i przeciągnięcie
    > druta pod celowe gniazdko do ładowania EV. Na początku ogólnie był opór,
    > nie bo nie, ale że o EV jest coraz głośniej to spółdzielnie i inne
    > wspólnoty zaczęły jakoś sensowniej na temat patrzeć.

    Tak. Dopóki jest jeden, dwa na wspólnotę to nie jest problem. Jak będzie
    10 to najnormalniej w świecie bezpiecznik wywali.

    Elektyki są fajne dopóki nie są masowe. Podobnie jak wiek temu wszyscy
    mówili, jakie korki, wypadki (o zanieczyszczeniach nie wspominając).
    Przecież jest max 5 samochodów na hrabstwo to jak mają się zderzyć?


    --
    Shrek


  • 76. Data: 2019-10-05 23:56:51
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, October 3, 2019, 5:08:46 PM, you wrote:

    >>> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    >>> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    >>> konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika
    >>> spalinowego z kołami.
    >>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    > Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za malą
    > sprawnosc.
    > Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.

    Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    sprawność od mechanicznej.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 77. Data: 2019-10-06 00:11:40
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 23:56:51 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za malą
    >> sprawnosc.
    >> Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
    >
    > Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    > sprawność od mechanicznej.

    Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    Jaka bedzie sprawnosc:
    generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik

    Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    A moc rzedu 30kW - w porywach 100.

    A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P

    J.


  • 78. Data: 2019-10-06 00:59:13
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, October 6, 2019, 12:11:40 AM, you wrote:

    >>>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >>> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
    >>> malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
    >> Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    >> sprawność od mechanicznej.
    > Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    > Jaka bedzie sprawnosc:
    > generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik

    Wyższa niż przekładni mechanicznej.

    To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
    prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
    drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
    bufora i usprawni konstrukcję.

    > Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    > A moc rzedu 30kW - w porywach 100.

    No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
    straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.

    Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
    przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
    kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.

    > A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P

    Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 79. Data: 2019-10-06 01:10:54
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 00:59:13 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, October 6, 2019, 12:11:40 AM, you wrote:
    >>>>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>>>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >>>> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
    >>>> malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
    >>> Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    >>> sprawność od mechanicznej.
    >> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    >> Jaka bedzie sprawnosc:
    >> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
    >
    > Wyższa niż przekładni mechanicznej.

    Toyota widac nie potrafi

    > To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
    > prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
    > drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
    > bufora i usprawni konstrukcję.

    Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
    Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.

    Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...

    >> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    >> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
    >
    > No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
    > straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
    >
    > Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
    > przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
    > kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.

    Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?

    >> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
    >
    > Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.

    Na 5, ale 3 male :-)

    No dobra - olej trzeba mieszac.



    J.


  • 80. Data: 2019-10-06 11:30:41
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:

    >>>>>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>>>>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >>>>> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
    >>>>> malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
    >>>> Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    >>>> sprawność od mechanicznej.
    >>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    >>> Jaka bedzie sprawnosc:
    >>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
    >> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
    > Toyota widac nie potrafi

    Zapewne

    >> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
    >> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
    >> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
    >> bufora i usprawni konstrukcję.
    > Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.

    Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.

    > Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.

    Przy średniej nie jest używany. A odzysk energii z hamowania się
    przyda przy przyśpieszaniu.

    > Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...

    Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
    na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.

    >>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    >>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
    >> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
    >> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
    >> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
    >> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
    >> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
    > Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?

    Brakujące %% można odzyskać z hamowania.

    >>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
    >> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
    > Na 5, ale 3 male :-)
    > No dobra - olej trzeba mieszac.

    Ano właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: