  • 11. Data: 2018-12-11 09:10:12
    Temat: Re: ISOFIX... prawda/fałsz!?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-12-10 o 21:40, Uncle Pete pisze:

    > Miałeś chyba pecha z tym fotelikiem. Dla wnuka miałem kupiony w
    > warszawskim "Smyku" fotelik tylko na pas (samochód nie miał ISOFIXa),
    > gdzie pas trzeba było tylko zahaczyć o jeden zaczep na foteliku (który
    > obniżał górny punkt mocowania). Fotelik z dzieckiem trzymał się dobrze,
    > aczkolwiek zapewne nie tak stabilnie bocznie, jak z ISOFIXem.

    Chyba porównujecie foteli dla małych dzieci (z własnymi pasami
    pięciopunktowymi), gdzie pas samochodowy trzyma tylko fotelik, z
    fotelikiem dla większych dzieci, gdzie nie ma on własnych pasów i
    korzysta się tylko z samochodowych (pasy trzymają i dziecko i fotelik).

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-12-11 10:35:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    10 Dec 2018 15:23:21 GMT, w <5c0e84e9$0$20329$426a74cc@news.free.fr>, Mateusz
    Viste <m...@n...pamietam> napisał(-a):

> [...]
    > drugą część pasa przewlekając za fotelikiem w takie dziwne klamry. Montaż
    > tego zajmował mi za każdym razem dobre 10 minut.

    Gdy miałem taki fotelik, to montaż zajmował mi 1 minutę.

    Poza tym, po co wy wyciągacie te foteliki? Demontowałem raz na kwartał do
    czyszczenia i prania.

  • 13. Data: 2018-12-11 11:47:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-09 11:20, LinFanQri wrote:

    > Pytam gdyż w instrukcji obsługi samochodu jest tylko wzmianka o
    > klamrach. Gdzie zamocować pas... nie wspominają. Znalazłem ciekawy
    > fotelik z pasem TopTether... którego za bardzo nie wiem gdzie PRAWIDŁOWO
    > zamontować. Podpórka.. chyba też średnio wchodzi w grę. W podłodze pod
    > nogami pasażerów są schowki o_0. O co chodzi!? Pacjent to Berlingo 2005.

    Sa schowki, ale czy przy zamknietych nie da sie na nich stabilnie oprzec
    podporki?

    > P.S.
    > http://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/56066/f
    ull/5272_wp-002830.jpg

    > Tutaj sobie ktoś poradził w taki sposób. Czy to jednak spełnia swoją
    > rolę!? o_0

    Jesli uchwyt nie ma znaczka top-tether i nie jest przewidziany
    wytrzymalosciowo pod tym katem, to raczej nie spelnia swojej funkcji.
    Dodatkowo raczej ryzykuje sie wystrzeleniem pasa w razie kolizji i
    zrobieniem krzywdy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2018-12-11 11:51:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-09 17:38, Mateusz Viste wrote:

    > Ćwiczyłem oba systemy. ISOFIX bije na głowę systemy zapinane pasem -
    > bardzo szybko się zapina, przy czym siedzenie trzyma się niezwykle
    > sztywno, a przy systemach z pasami ma jednak zawsze tendencję do latania
    > na boki.

    W ogole to mozna sobie znalezc na sieci statsy, ktore mowia ze foteliki
    zapinane na pas sa w wielu przypadkach zapinane nieprawidlowo, isofix
    to ryzyko sprowadza praktycznie do zera /zapniesz zle, to jest
    sygnalizacja na zatrzasku/.

    Pare dni temu mial w kraju miejsce wypadek gdzie zginelo niemowle,
    wypadajac z auta wraz fotelikiem. Raczej niemozliwe aby stalo sie
    to w przypadku isofix..

    W kazdym razie zdecydowanie kluczowe jest to ze isofix wlasnie trzyma
    fotelik sztywno. Opcja z noga moim zdaniem jest najlepsza.

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2018-12-11 16:04:34
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Zdarzają się foteliki z własnymi pasami do 25kg

  • 16. Data: 2018-12-11 16:06:23
    Temat: ISOFIX... prawda/fałsz!?
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Schowki można wypełnić książkami, tak by pokrywą schowka opierała się na nich, lub
    otworzyć schowek i nogę oprzeć na jego dnie, o ile noga sięgnie

  • 17. Data: 2018-12-11 17:14:33
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-12-09 o 11:20, LinFanQri pisze:
    > ISOFIX _WYMAGA_ dwóch punktów mocowania (klamry + pas...ewentualnie
    > podpórka)?

    Isofix to zaczepy w siedzisku, pas od góry jest od stosunkowo niedawna
    stosowany. Nie wszystkie foteliki isofix mają takie pasy Na pewno w
    instrukcji fotelika na pewno jest napisane, czy pas jest obowiązkowy,
    czy opcjonalny.

> [...]
    ull/5272_wp-002830.jpg

    > Tutaj sobie ktoś poradził w taki sposób. Czy to jednak spełnia swoją

    Pewnie tak, bo zaczepił o oczko stosowane przy mocowaniu bagazu, więc na
    pewno jest mocne.

    Jest coraz więcej samochodów, które mają z tyłu w oparciu zaczepy na
    taki pas, np:
    https://images.motoautko.pl/images/autosiatki/autosi
    atki_k209_kia_riohb.jpg

    --
    viktorius

  • 18. Data: 2018-12-12 11:11:25
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-11 17:14, viktorius wrote:

    > Pewnie tak, bo zaczepił o oczko stosowane przy mocowaniu bagazu, więc na
    > pewno jest mocne.

    Jest moze mocne do mocowania bagazu, ale nie zapewnienia wytrzymalosci
    przewidzianej podczas wypadku. instrukcje fotelikow czy aut wyraznie
    mowia ze mozna uzywac tylko zaczepow oznakowanych jako top-tether.

    "UWAGA: pasa TT nie można mocować inaczej niż do specjalnych,
    fabrycznych punktów kotwiczenia oznaczonych fizycznie bądź w instrukcji
    obsługi samochodu piktogramem kotwicy. W żadnym wypadku nie można go
    mocować do uchwytów bagażowych. Uchwyty bagażowe i punkty ich mocowania
    w karoserii nie mają ku temu odpowiedniej wytrzymałości. Używając
    uchwytów bagażowych narazimy dziecko na poważne niebezpieczeństwo."

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2018-12-12 11:37:42
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-12-11 o 16:04, Przemyslaw P. pisze:
    > Zdarzają się foteliki z własnymi pasami do 25kg

    Pewnie są, ale to muszą być solidne foteliki.
    Widziałem filmiki z testów, gdzie przy małym dziecku pasy wyrywały się z
    fotelika (plastik nie wytrzymywał) i dziecko leciało z pasami, a fotelik
    zostawał.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-12-12 12:08:17
    Od: p...@g...com

    --Isofix to zaczepy w siedzisku, pas od góry jest od stosunkowo niedawna
    stosowany.

    w Europie od ponad 10 lat jak nie lepiej

    https://www.maxi-cosi.de/de-de/kindersitze/sicher-un
    terwegs-mit-kind/wie-findet-man-den-richtigen-kinder
    autositz/wie-funktioniert-isofix.aspx

    --Nie wszystkie foteliki isofix mają takie pasy Na pewno w instrukcji fotelika na
    pewno jest napisane, czy pas jest obowiązkowy, czy opcjonalny.

    top tether jest opcjonalny, niektorzy producenci oferuja jeszcze dodatkowa (tez
    opcjonalna) podporke

    https://www.maxi-cosi.de/de-de/kindersitze/2waypearl
    .aspx