  • 21. Data: 2018-12-12 12:27:10
    Temat: Re: ISOFIX... prawda/fałsz!?
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 11:11, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > przewidzianej podczas wypadku. instrukcje fotelikow czy aut wyraznie
    > mowia ze mozna uzywac tylko zaczepow oznakowanych jako top-tether.
    >
    > "UWAGA: pasa TT nie można mocować inaczej niż do specjalnych,
    > fabrycznych punktów kotwiczenia oznaczonych fizycznie bądź w instrukcji
    > obsługi samochodu piktogramem kotwicy. W żadnym wypadku nie można go
    > mocować do uchwytów bagażowych. Uchwyty bagażowe i punkty ich mocowania
    > w karoserii nie mają ku temu odpowiedniej wytrzymałości. Używając
    > uchwytów bagażowych narazimy dziecko na poważne niebezpieczeństwo."

    No to jest jak napisałem, że w manualu do fotelika będzie to wyjaśnione.
    Ja takiego manuala na oczy nie widziałem.
    A jak samochód w ogóle nie ma zaczepu top-tether, to można fotelik
    mocować, czy trzeba szukać innego fotelika?

    --
    viktorius

  • 22. Data: 2018-12-12 13:19:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-12 12:27, viktorius wrote:

    > No to jest jak napisałem, że w manualu do fotelika będzie to wyjaśnione.
    > Ja takiego manuala na oczy nie widziałem.

    Napisales ze to napewno jest mocne, a to po prostu nie jest prawidlowy
    sposob zaczepienia. w manualach jest napisane ze zaczepia sie wylacznie
    do punktow oznaczonych symbolem fotelika z kotwica albo opisanych ze
    sluza do top-tether. Nawet producenci aut ze swojej strony
    w instrukcjach czesto zaznaczaja ze zaczepow na bagaz nie mozna
    wykorzystywac w ten sposob.

    > A jak samochód w ogóle nie ma zaczepu top-tether, to można fotelik
    > mocować, czy trzeba szukać innego fotelika?

    To wtedy najlepiej szukac fotelika z noga albo z baza wyposazona
    w nozke. Zamocowac w klamry do isofix sie wciaz da, moze niektorzy
    producenci fotelikow dopuszczaja w tym przypadku pomocnicze zapiecie
    pasem. Znowoz - trzeba zajrzec do instrukcji ;) co producent pisze
    w zaleceniach do skutecznego zamocowania danego fotelika.

    Ogolnie moim zdaniem w tych kategoriach wagowych gdzie dostepne
    sa foteliki z noga bo dziecko nie jest jeszcze zapinane pasem samochodu,
    to raczej nic lepszego nie wymyslono.

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2018-12-12 23:35:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-12, Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:
    > Pewnie są, ale to muszą być solidne foteliki.
    > Widziałem filmiki z testów, gdzie przy małym dziecku pasy wyrywały się z
    > fotelika (plastik nie wytrzymywał) i dziecko leciało z pasami, a fotelik
    > zostawał.

    Na tego typu rzeczach się nie oszczędza. Zawsze powinien byc markowy a i
    opinie warto sprawdzić opinie i porównac wyniki testów jesli są dostępne.

    --
    Marcin