  • 21. Data: 2013-03-03 20:26:05
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello hisjusz,

    Sunday, March 3, 2013, 6:26:12 PM, you wrote:

    > Autostrada nie ma skrzyżowań dróg tylko tyle albo aż tyle różni ją od
    > expresów ki, nie potrzeba pasa awaryjnego, lecz powinien być jeżeli ma
    > się na niej jeździć powyżej 90km/h i wyprzedzać.
    > 110 wydawało mi się na A4 Wrocław Legnica śmieszne aż do Soboty z dwa
    > tygodnie temu. W ową Sobotę jechałem do Zgorzelca a na przeciw leg łych
    > pasach do Wrocławia był dzwon co 500 metrów i kolejne samochody w amoku
    > wpadały na już istniejąca kolizje (nie ma awaryjnego więc nie ma gdzie
    > nawet zjechać).

    Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
    chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
    awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
    tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
    kodeks jeszcze na to nie pozwala.

    [...]

    > SUV bez wciśniętego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko się do niego
    > zbliżyłem, szczęśliwie na lewym pasie nikt nie jechał, wiec udało mi się
    > odbić.

    Ale to tylko świadczy o głupocie kierowcy SUVa. Ja musiałem kiedyś
    zmieścić się pomiedzy samochodem na lewym pasie a barierką... Udało
    się. Tez samochód bez awaryjnych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-03-03 20:31:15
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
    > kodeks jeszcze na to nie pozwala.

    Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie
    uchronią, a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie
    na autostradach dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę
    napierdalają na pm tylnych.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 23. Data: 2013-03-03 21:16:00
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd
    <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> wrote:

    > a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada.

    OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba się z
    Tobą nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedzą, czym jest
    autostrada.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 24. Data: 2013-03-03 21:43:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rafał,

    Sunday, March 3, 2013, 8:31:15 PM, you wrote:

    > Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie
    > uchronią,

    Ależ uchronią - są widoczne znacznie dalej niż pozycyjne.

    > a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na
    > autostradach dziękują awaryjkami,

    Co to ma wspólnego z tematem? Postulujesz nieużywanie awaryjnych w
    sytuacji zagrożenia?

    > i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm tylnych.

    Stąd podkreślenie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-03-03 21:48:09
    Od: Martin Fox <m...@l...pl>

    Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
    > tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy

    No super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako
    sposób na zwiększenie bezpieczeństwa...

    --
    Martin Fox

  • 26. Data: 2013-03-03 21:50:45
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Ja nie wiem, uświadom mnie!

    Pojedź na wycieczke to sie dowiesz.

    sz.

  • 27. Data: 2013-03-03 22:00:04
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-03 21:16, Robert Rędziak pisze:

    > OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba się z
    > Tobą nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedzą, czym jest
    > autostrada.
    >
    > r.

    no pewnie nie wiedzą :)
    dla mnie autostrada to miejsce gdzie można bezpiecznie się szybko
    przemieszczać. Ale oczywiście z definicji może wynikać że droga z
    ograniczeniem do 40km/h, dwoma pasami w jedną stronę i skrzyżowaniami
    bezkolizyjnymi to też autostrada i wszyscy mogą być zadowoleni (kierowcy
    bo mają autostrady, rząd bo może kasę na mandatach trzepać)
    Szczerze wątpię by zniesienie ograniczeń na polskich autostradach jakoś
    drastycznie podniosło ilość wypadków (bo i tak 90% kierowców by jeździło
    dalej tak samo jak wcześniej) - a jak by wzrosło to chwilowo - odsiało
    by pojebów i dalej by była norma. Ale kto by chciał (z rządzących) takie
    statystyki...

    Lukasz

  • 28. Data: 2013-03-03 22:14:13
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

> [...]
    > takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na autostradach
    > dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm

    a ja z przedpiścą się zgadzam. Sytuacja tydzień temu to (o ile to ten
    sam czas o którym myślę) zaniedbanie ze strony drogowców. Obserwuję to
    samo pod domem. Droga boczna więc pług albo przyjeżdża, albo nie. Jak
    przyjedzie to czasem posypie solą. Jak nie posypie tylko odśnieży to
    jest fajnie i przewidywalnie. Ślisko ale przyczepność jest. Gorzej jak
    raz przyjedzie, posypie, później to błoto zamarza (lub już bez błota
    cienka warstwa lodu) i nie da się jechać. Podobnie zrobili tydzień temu
    na A4. Raz posypali, drugi raz nie zdążyli. Koło Wrocławia przyczepność
    zajebista i można grzać 140km/h, a na wysokości Kątów Wrocławskich
    lodowisko i przy 30km/h rzuca autem.
    Co do awaryjek - w moim aucie są tak kijowo umieszczone, że w sytuacji
    awaryjnej (nie wiedząc o niej wcześniej) ciężko je włączyć, ale jak
    najbardziej jest to pomocne dla tych z tyłu. Podobnie z
    przeciwmgielnymi. Ja jak grzeję szybciej - bo wiem że np. przy deszczu
    na moich oponach auto dobrze hamuje bo mam opony deszczowe- to też
    czasem włączam pm tylne, mimo że ogólna widoczność jest większa, to
    widoczność auta jadącego 150km/h jest słaba - zostawia za sobą mgłę
    którą ciężko odróżnić od padającego deszczu. Skoro mi nie przeszkadzają
    w tym czasie przeciwmgielne innych aut, to zlewam narzekania tirowców
    (choć oni też raczej na to nie narzekają- chociaż wiadomo, ja też bym
    się wkurwił jak by mnie ktoś wyprzedził żeby później świecić mi przez
    kilkanaście kilometrów przeciwmgielnymi w oczy) Jak kogoś mam za sobą to
    też te światła wyłączam - choć staram się znaleźć pędzącego wariata po
    czym siadam mu na ogonie (często tak robię we mgle, trzymając jak
    największy odstęp, tak żeby tylko światła widzieć) - w razie czego on
    się wpierdzieli a ja cały czas tylko kontroluję sytuację żeby mieć gdzie
    uciekać. Oczywiście ten wariat musi jechać z bezpieczną dla mnie
    prędkością, jak jest duża mgła to nie jadę za kimś 200km/h, ale 120 już
    pojadę jeśli mogę stworzyć taki odstęp, że jak on się w coś wbije to ja
    zdążę hamować i uciec na inny pas.

    Lukasz

  • 29. Data: 2013-03-03 22:15:19
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-03 21:48, Martin Fox pisze:

    > No super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako
    > sposób na zwiększenie bezpieczeństwa...

    Żadne oślepianie. Zapewniam cię że jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za
    sobą taką mgłę że zwykłych świateł z 50m może nie być widać

    Lukasz

  • 30. Data: 2013-03-03 22:44:06
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Nie takie
    > pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachód nie jest taki
    > idealny, jak go Polacy sobie wyobrażają.

    No właśnie zwłaszcza, ze to daleki wschod ;)
    To ja juz wole ten brazylijski zachod, za miastem calkiem spoko tam sie jezdzi:
    http://imageshack.us/f/547/img1243l.jpg/

    sz.