  • 11. Data: 2015-11-25 22:27:51
    Temat: Re: Identyfikacja radia zsrr lata 80-te
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Z opisu wygląda trochę jak "Koliber". Ale tam baterie były mniejsze.
    > Chociaż i tak nie szło dostać w kiosku żadnych, najłatwiej było
    > o płaskie. Więc się je przyczepiało gumką od weków z tyłu do radia.
    > Było kilka różnych modeli ruskich prijomników w skórzanym futerale.
    > Ale okienko miały przeważnie okrągłe, przeznaczone na skalę. Na
    > głośnik powycinana były małe dziurki na kształt siatki.

    Nie, to nie koliber na pewno. Okienko w futerale pamiętam prostokątne,
    ale jak wiadomo pamięć płata figle.
    Może spróbuję narysować co pamiętam.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2015-11-25 22:37:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-11-25 22:27, Mirek wrote:

    > Nie, to nie koliber na pewno. Okienko w futerale pamiętam prostokątne,
    > ale jak wiadomo pamięć płata figle.
    > Może spróbuję narysować co pamiętam.

    Moja teściowa ma Kaszpirowskiego na VHS, może pomoże ;-)

    Włodek

  • 13. Data: 2015-11-25 22:41:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-11-25 22:27, Mirek wrote:

    > Nie, to nie koliber na pewno. Okienko w futerale pamiętam prostokątne,
    > ale jak wiadomo pamięć płata figle.
    > Może spróbuję narysować co pamiętam.

    A może jednak zamiast Kaszpirowskiego skorzystać z google :=P

    http://www.bertibenis.it/Soviet%20transistor%20radio
    s.htm

    Włodek

  • 14. Data: 2015-11-25 22:48:28
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 25.11.2015 o 22:27, Mirek pisze:

    > Może spróbuję narysować co pamiętam.

    Pierwsze co mi wyszło:
    http://postimg.org/image/yujoaur7p/
    Głośnik chyba powinien być po drugiej stronie inaczej nie będzie pasował
    do futerału. Skali właściwie nie pamiętam wcale, ale chyba była w tym
    miejscu co narysowałem. Tył był albo taki trójkątny albo zaokrąglony.
    Część z głośnikiem była biała, natomiast druga połowa żółta. Być może
    głośnik w ogóle był od spodu i stąd podstawka.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2015-11-25 23:36:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek spróbował narysować co pamięta:

> [...]
    > Część z głośnikiem była biała, natomiast druga połowa żółta. Być może
    > głośnik w ogóle był od spodu i stąd podstawka.

    Prostokątne otwory w skórzanym futerale miała "Selga", takie jak wcześniej
    opiywałem, a zobaczyć można choćby tu:

    http://olx.pl/oferta/stare-radio-selga-7-transistor-
    sprzedam-tanio-CID767-IDbcBRD.html

    Z tym że było wiele wykonań, czsem sporo różniących się między sobą.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-11-25 23:50:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Wednesday, November 25, 2015, 10:18:31 PM, you wrote:

    > Z opisu wygląda trochę jak "Koliber". Ale tam baterie były mniejsze.
    > Chociaż i tak nie szło dostać w kiosku żadnych, najłatwiej było
    > o płaskie.

    Nie przeginaj. Za czasów kolibra a nawet późniejszych nie było
    problemu z kupnem baterii 6F22. Problemem tych baterii (do dzisiaj!)
    była i jest nadal żałośnie niska pojemność i szaleńczo wysoka w
    stosunku do pojemności cena. Dwie baterie płaskie doczepione do Selgi
    na gumkę do weków były wieczne w porównaniu z 6F22 i - przede
    wszystkim - były TAŃSZE.

    https://www.google.pl/search?q=radio+selga&hl=pl&sou
    rce=lnms&tbm=isch

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2015-11-26 00:30:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Prostokątne otwory w skórzanym futerale miała "Selga",

    Nie, to na pewno nie "Selga" - zupełnie nie pasuje. Kluczem tutaj jest
    ta druciana podstawka - w ogóle nie znalazłem żadnego modelu z czymś
    podobnym, Trochę nieproporcjonalnie mi się to narysowało - radio było
    bardziej prostokątne niż kwadratowe (z góry), głośnik większy, a
    podstawka niższa - podwyższała radio mniej więcej tyle co jego wysokość.
    Nie pamiętam, czy w futerale był otwór na skalę - jeśli był, to od góry
    w tej klapie. Po bokach na pewno były szczeliny na pokrętła. Dno
    futerału było zaokrąglone (źle jest narysowane), natomiast radio w tym
    miejscu miało baterie - być może, że jedna połówka była zaokrąglona a
    druga ścięta tak jak narysowałem.

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2015-11-27 22:10:28
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 26.11.2015 o 00:30, Mirek pisze:

    > Nie, to na pewno nie "Selga" - zupełnie nie pasuje. Kluczem tutaj jest
    > ta druciana podstawka

    Znalazłem. To był na 99.99% odbiornik "Kosmonawt".
    Kluczem było nakarmienie googla po rosyjsku.
    http://www.retrotexnika.ru/katalog/radio-tehnika/tra
    nzistor-priemnik/tranzistornyij-radiopriemnik-kosmon
    avt.html
    Tutaj nie ma podstawki, ale widać ją tu:
    http://lampilich.narod.ru/downdjvu/rmedium.html
    Podstawkę kompletnie pokręciłem -teraz sobie przypominam, że faktycznie
    mogła być taka. Kolory się zapomina, ale być może, że mój był jednak
    biało (kremowo) - szary.
    Głośnik chyba jednak był od spodu - i gniazdko na słuchawki (dziurka w
    futerale).
    Chodziło być może o to, żeby po otwarciu klapy futerału skala nie była
    do góry nogami, a z kolei w wersji stolikowej (u mnie lodówkowej) nie
    leżało na głośniku - stąd podstawka.
    Ot radziecka technika...

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2015-11-27 22:33:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-11-27 o 22:10, Mirek pisze:

    > mogła być taka. Kolory się zapomina, ale być może, że mój był jednak
    > biało (kremowo) - szary.

    Kolory chyba bywały różne:
    http://www.radiomuseum.org/r/minsk_radi_kosmonavt.ht
    ml

    MJ

  • 20. Data: 2015-11-27 23:46:02
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 25 Nov 2015 22:37:39 +0100 Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz
    Wojtiuk"> napisał:

    >Moja teściowa ma Kaszpirowskiego na VHS, może pomoże ;-)

    O kur... R O T F L.

    Szkoda że PRHN już nie funckjonuje, bo bym podesłał.