  • 11. Data: 2018-05-23 16:42:10
    Temat: Re: Impulsowy regulator napiecia bez cewki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 16:23, Janusz pisze:

    > Ale zakres ograniczony no i nadal potrzebna cewka.
    > Wg mnie używanie 555 do tego celu to rzeźbienie w g..ie, jest tyle
    > tanich scalaków
    > dostosowanych do tego.

    Oczywiście, ale w 1988r sytuacja była nieco odmienna.
    P.G.

  • 12. Data: 2018-05-23 22:39:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 16:42, Piotr Gałka pisze:

    > Oczywiście, ale w 1988r sytuacja była nieco odmienna.
    Oczywiście, więc piszę o teraz.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2018-05-23 23:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2018 10:24:35 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > bezstratnie) napięcie (bo przełączona cewka zachowuje prąd a napięcie
    > jej wisi). Przełączając kondensatory daje się odpowiednio przetwarzać
    > prądy (bo przełączany kondensator zachowuje napięcie, a prąd mu wisi).
    >
    > Aby uzyskać coś takiego z w miarę małymi stratami trzeba by łączyć 3
    > jednakowe kondensatory w szereg do 12V (na każdym byłoby 4V) i potem
    > przełączać je do połączenia równoległego. Jakieś straty na kluczach i po
    > połączeniu byłoby np. 3.8V do tego tętnienia powiedzmy do 3.5V i z tego
    > tętniącego 3.5 do 3.8 liniowo zrobić 3v3.

    A jednak ...
    https://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.m
    vp/id/725
    http://www.analog.com/en/products/power-management/i
    nductorless-charge-pump-dc-dc-converters.html

    Przy LTC3246 wprost pisza, ze sprawnosc zalezy od napiec, moze byc
    95%, moze byc 50%.
    Skoro ktos to robi, to ktos kupuje. Az tak niektorzy nie lubia cewek ?

    LTC7821 - hybrydowy, podnosi napiecie kondensatorem, potem obniza
    cewką. Ciekawe.

    J.

  • 14. Data: 2018-05-24 11:34:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 23:52, J.F. pisze:

    > Przy LTC3246 wprost pisza, ze sprawnosc zalezy od napiec, moze byc
    > 95%, moze byc 50%.

    Kiedyś się interesowałem. Teraz nie zaglądałem do tych linków.
    Pamiętam, że są jakieś pompy pojemnościowe, które zmieniając sposób
    pracy w zależności od Uwe dopasowują się da aktualnego Uwy/Uwe.

    Jak sprawność 95% to według mnie też małe tętnienia na wyjściu. Ale jak
    sprawność 50% to znaczy, że łączone są ze sobą kondensatory o wyraźnie
    różnych napięciach co wymaga przepływu dużego prądu wyrównującego ich
    napięcia. To musi skutkować tętnieniami na wyjściu i wejściu.

    > Skoro ktos to robi, to ktos kupuje. Az tak niektorzy nie lubia cewek ?

    Kondensatory są jednak mniejsze.
    P.G.

  • 15. Data: 2018-05-24 13:15:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Kiedyś się interesowałem. Teraz nie zaglądałem do tych linków.
    >Pamiętam, że są jakieś pompy pojemnościowe, które zmieniając sposób
    >pracy w zależności od Uwe dopasowują się da aktualnego Uwy/Uwe.

    To wlasnie ten, ma kilka trybow pracy.

> [...]
    >wyraźnie różnych napięciach co wymaga przepływu dużego prądu
    >wyrównującego ich napięcia. To musi skutkować tętnieniami na wyjściu

    Ale radiator duzy, jak sie trafi w 50% :-(

    A tam w tabelce spore prady - 250mA, 500mA ...

    J.

  • 16. Data: 2018-06-01 11:56:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 01:39, Pszemol pisze:
    > Zna ktoś scalak, który obniży napięcie 12Vdc do 3.3Vdc przy wydajności
    > prądowej rzędu 100mA bez użycia cewki?
    >
    > Chodzi mi o przełączanie kondensatorów, ale bez podnoszenia napięcia, jak w
    > typowym powielaczu pojemnościowym ani odwracaniu polaryzacji wyjścia tylko
    > zwykłej regulacji napięcia zastępującej kluczowanie cewki kluczowaniem
    > kondensatora...
    >
    > Pszemol

    Swego czasu sprowadzałem takie gotowe przetwornice w postaci scalaka
    obudowa chyba DIL14 z amputowanymi zbędnymi nóżkami.

    Były to przetwornice o różnych napięciach wejściowych i wyjściowych.
    Gdzieś chyba jeszcze powinienem mieć w starych zapasach. Jak odszukam to
    podrzucę symbol.

  • 17. Data: 2018-06-03 13:46:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.05.2018 o 01:39, Pszemol pisze:
    > Zna ktoś scalak, który obniży napięcie 12Vdc do 3.3Vdc przy wydajności
    > prądowej rzędu 100mA bez użycia cewki?

    LM1086 ?
    Jacek

  • 18. Data: 2018-06-04 20:28:30
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ja pierdole...
    nikt nic nie napisał?

    a jakby tak ładować jakiś kondziorek?
    to czego można się spodziewać na tranzystorach przełączających przy
    kilku nieuziemionych urządzeniach?

  • 19. Data: 2018-06-05 22:31:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Sunday, June 3, 2018, 1:46:05 PM, you wrote:

    > LM1086 ?

    W tytule jest pytanie o impulsowy. A Ty podajesz liniowy i to jeszcze
    LDO.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2018-06-08 03:01:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]

    Ja szukałem czegoś w drugą stronę: z 13V zrobić 3V3 bez użycia cewki
    i bez wytracania energii w ciepło, jak to jest w liniowych regulatorach.

    > Ale zakres ograniczony no i nadal potrzebna cewka.
    > Wg mnie używanie 555 do tego celu to rzeźbienie w g..ie, jest tyle tanich
    > scalaków dostosowanych do tego.

    Scalaki jakie robi Maxim zwykle albo podnoszą albo odwracają
    polaryzację. Nie widzę takich co regulują napięcie mniejsze z większego.