  • 21. Data: 2018-06-08 03:03:39
    Temat: Re: Impulsowy regulator napiecia bez cewki
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.6262747033525793829@news.neostrada.pl

    > Tali układ regulatora to mała sprawność i duże prądy kluczowania - po co
    > ktoś miałby produkować taki regulator?

    Prąd obciążenia potrzebuję rzędu 50mA.
    Czemu miałyby być duże prądy kluczowania?

  • 22. Data: 2018-06-08 03:13:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A jednak ...
    > https://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.m
    vp/id/725

    Kicha jeśli chodzi o gotowce na napięcie wejściowe 12-13V.

    > http://www.analog.com/en/products/power-management/i
    nductorless-charge-pump-dc-dc-converters.html

    > Przy LTC3246 wprost pisza, ze sprawnosc zalezy od napiec, moze byc
    > 95%, moze byc 50%.

    Piękne! Tego chyba szukałem, dzięki - musze zamówić evala.

    > Skoro ktos to robi, to ktos kupuje. Az tak niektorzy nie lubia cewek ?

    Chodzi o ultralow EMI emissions.

    > LTC7821 - hybrydowy, podnosi napiecie kondensatorem, potem obniza
    > cewką. Ciekawe.

    No to już jest niezły hardcore...

  • 23. Data: 2018-06-08 07:40:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 20:13:59 -0500, Pszemol napisał(a):
    nductorless-charge-pump-dc-dc-converters.html

    > Piękne! Tego chyba szukałem, dzięki - musze zamówić evala.

    > Chodzi o ultralow EMI emissions.

    To po *** impulsowy ?

    Liniowy i radiator.

    > No to już jest niezły hardcore...

    Ale ktos widzi sens :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-06-08 09:45:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > jej wisi). Przełączając kondensatory daje się odpowiednio przetwarzać
    > prądy (bo przełączany kondensator zachowuje napięcie, a prąd mu wisi).

    Nie musi to być klasycznie rozumiana indukcyjność (cewka na rdzeniu
    ferrytowym), sporo badań koncentruje się obecnie albo na eliminacji
    transformatorów (cewki "powietrzne", np. bezrdzeniowe toroidy
    wytrawiane na płytkach czterowarstwowych) i przejściu z
    częstotliwościami kluczowania na VHF (znany mi rekord to 770MHz,
    czyli UHF) oraz na budowaniu transformatorów piezoelektrycznych.
    Znacznie większa objętościowa gęstość mocy i znacznie niższe EMI.
    Rozwiązanie raczej nie dla Pszemola, ale warto wiedzieć.

    900 watów, bez rdzenia:

    http://www.ee.bgu.ac.il/~pedesign/Graduate_problem_p
    apers/papers2009/HF_900W.pdf

    Drugi:

    https://core.ac.uk/download/pdf/19504739.pdf

    Trawione cewki:

    http://orbit.dtu.dk/fedora/objects/orbit:120709/data
    streams/file_f1696afc-667d-4a0a-a28b-9efc0ebe77d4/co
    ntent

    Doktorat:

    http://orbit.dtu.dk/files/116285453/VHF_SMPS_phd_the
    sis_final.pdf

    ~500 stron, bardzo bogato ilustrowany.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2018-06-08 12:49:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-08 o 03:03, Pszemol pisze:
    > "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Prąd obciążenia potrzebuję rzędu 50mA.
    > Czemu miałyby być duże prądy kluczowania?

    Jak łączysz kluczem kondensatory o różnych napięciach to nie ma na to
    rady - idzie impuls.
    P.G.

  • 26. Data: 2018-06-08 12:57:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie musi to być klasycznie rozumiana indukcyjność (cewka na rdzeniu
    > ferrytowym), sporo badań koncentruje się obecnie albo na eliminacji
    > transformatorów (cewki "powietrzne", np. bezrdzeniowe toroidy

    Bardzo ciekawe materiały, dzięki za linki :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2018-06-08 20:31:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    nductorless-charge-pump-dc-dc-converters.html

    > To po *** impulsowy ?
    >
    > Liniowy i radiator.

    Bo chodzi również o minimalne zużycie mocy...
    Zasilanie przychodzi na 13V a pobór mocy jest rzędu 30-40mA @ 3V3.
    Liniowy regulator sprawi, że te 40mA pojawi się na 13V, rozumiesz?
    Czasami trzeba spełnić więcej niż jeden warunek jednoześnie :-)