  • 11. Data: 2003-06-06 17:10:15
    Temat: Re: Internet w kablowce DAMI - gowniarze, czy co?
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Użytkownik Robert Rędziak napisał:
    > - mnóstwo osiedlówek, które są oparte o ethernet.

    Znaczy sie, co jest zlego w osiedlowkach opartych o Ethernet, bo nie rozumiem?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: p...@f...com ** keyId: 2578FCAD | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 12. Data: 2003-06-07 08:46:04
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Fri, 6 Jun 2003 17:10:15 +0000 (UTC), Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:

    > Znaczy sie, co jest zlego w osiedlowkach opartych o Ethernet, bo nie rozumiem?

    W samych osiedlówkach nic. W zabezpieczeniu kabli, czy hubów w
    niektórych przypadkach bardzo dużo. A podpięcie się w takim
    wypadku jest dosyć proste.

    r.
    ________
    robert rędziak 323GT-R GK Śnieżka ST http://klubsubaru.pl
    Właściciel powyższej sygnaturki jest osobnikiem aspołecznym!
    Kontakt może zakończyć się serią bolesnych zastrzyków!

  • 13. Data: 2003-06-07 08:46:15
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    <v...@f...lublin.pl> wrote:

    > Znaczy sie, co jest zlego w osiedlowkach opartych o Ethernet, bo nie rozumiem?

    W wiekszosci maja zle zabezpieczenia od wewnatrz (od zewnatrz jest
    troche lepiej)

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    If Murphy's Law can go wrong, it will.

  • 14. Data: 2003-06-07 08:46:50
    Od: Leszek <r...@f...onet.pl>

    Chociaz za brak tak elementarego systemu logowania
    > imho powinno sie karac :/
    >
    > Pozdrawiam

    O a jak przepraszam chcesz logowac ruch na maskaradzie i sieci
    osiedlowej powiedzmy na Polpaku 2Mbps (taki krajowy standard)? Ile
    chcesz te logi trzymac, na czym i z czego sfinansowac pracownika-do-
    logow oraz sprzet do tego?

    Troche realizmu.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 15. Data: 2003-06-07 08:47:09
    Od: "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org.pl>

    W artykule <s...@s...plukwa.net> Robert Rędziak napisał(a):

    > - pracownie komputerowe w szkołach, czy na uczelniach,
    > - mnóstwo osiedlówek, które są oparte o ethernet.
    przesadzasz. uczelnie zazwyczaj mają systemy logowania kto przy jakim
    komputerze siedzi. Inaczej nie szło by się po prostu do komputera
    dopchać, bo siedzieli by ludzie z ulicy...
    a ask - jak admin nie-dupa, to...

    > Obawiam się, że są sieci, które nie zarobiłyby na nośniki, gdyby
    > każde połączenie miało zostać zalogowane. Ale fakt, powinno się
    > logować.
    a po co logować połączenia?
    autoryzacja dostępu do sieci, w przypadku braku zewnętrznych ip
    udostępnienie identa... A wynik identa, ip i godzinę powinien już mieć
    zaatakowany, przekazać to, a to już umożliwi zidentyfikowanie sprawcy...

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    (z drugiej strony lustra)

  • 16. Data: 2003-06-07 08:47:37
    Od: "Kleszczu" <k...@i...pl>

    > - mnóstwo osiedlówek, które są oparte o ethernet.

    Całe szczęście, nie wszystkie. Mam nadziejęm ze co raz więcej ADMINÓW zajmie
    się tym, co jest przesyłane wewnątrz, jak i na zewnątrz ICH sieci.

    --
    Oczywiście mogę się mylić...

  • 17. Data: 2003-06-07 20:27:06
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Sat, 7 Jun 2003 08:46:50 +0000 (UTC), Leszek <r...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
    > osiedlowej powiedzmy na Polpaku 2Mbps (taki krajowy standard)? Ile
    > chcesz te logi trzymac, na czym i z czego sfinansowac pracownika-do-

    W pracy trzymamy logi z SQUIDa dla 700 pracownikow. I nie sa to jakies
    gigantyczne ilosci. Nie mowie logi z kazdego pakietu, ale nawiazania
    polaczenia, plus dostep do sieci na haslo (albo przez WWW,albo logwanie
    do domeny) - to wszystko jest do wykonania dla adminow sieciowych.

    Plus powiazanie hasla z danym IP plus MACadresem - softwarowo -
    wystarczy w wiekszosci przypadkow.

    Zreszta sekunde ..

    Siec na 12 osob, dostep na zewnatrz przez 0.5Mbit iDSL'a.
    Zapuszczony IPPL:
    Dane od poczatku marca : 18.5MB
    Dane ze squida : 115MB

    Nie sa to szokujace ilosci. Biorac pod uwage cene nagrywarek CD-Rom i to
    ze przy madrym oskryptowaniu potrzebne jest raz na miesiac wymiana
    plytki w CD-ROMie (to moze zrobic nawet znajomy admina) To zrobienie
    sensownego logowania nie jest trudne.

    Cena nagrywarki to jakies 300zl (wysokosc 1 abonamentu iDSLa) Plytki to
    grosze.

    --
    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    NEWS! Stolen painting found by tree

  • 18. Data: 2003-06-07 20:27:22
    Od: "Krzysztof Zylinski" <z...@s...com.pl>

    "Waldemar Godel" <n...@o...info> wrote in message
    > Z sieci DAMI mozna sie bezkarnie wlamywac. Skoro nie wiedza co, gdzie i
    kto,
    > a w szczegolnosci z jakiego kompa.

    Nie wspomniales o KIEDY
    Cos nie chce mi sie wierzyc, ze przedstawiles im czas zdarzenia a oni nie
    moga namierzyc "sprawcy".

    >to znaczy ze nie mozna ukarac NIKOGO.

    No jesli wyslales im maila, ze ktos z adresu ns2.tkdami.net (squid) zlozyl
    zamowienie to nie mozna ukarac.
    Ale jak wyslesz im _czas_ zdarzenia, to co innego.

    Administratror SatkabelNet (www.satkabel.com.pl)
    Krzysztof Zylinski (a...@s...com.pl)
    tel. +48 74 841-37-54 || fax. +48 74 840-18-14

  • 19. Data: 2003-06-07 20:27:51
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Sat, 7 Jun 2003 08:47:09 +0000 (UTC), Andrzej 'The Undefined'
    Dopierała <u...@p...org.pl> wrote:

    > przesadzasz. uczelnie zazwyczaj mają systemy logowania kto przy jakim
    > komputerze siedzi. Inaczej nie szło by się po prostu do komputera
    > dopchać, bo siedzieli by ludzie z ulicy...

    U mnie do skorzystania z końcówki wystarczyło złożyć podpis w
    kajeciku, wraz z numerem indeksu. I byłoby to fajne, gdyby nie
    to, że nikt nie weryfikował tych wpisów.

    > udostępnienie identa... A wynik identa, ip i godzinę powinien już mieć
    > zaatakowany, przekazać to, a to już umożliwi zidentyfikowanie sprawcy...

    Jeśli tamta strona sprawdza identa. Zwyczaj, który jakoś zanika.

    r.
    ________

  • 20. Data: 2003-06-07 20:28:15
    Od: Marcin Zięba <p...@l...at.sig>

    On Sat, 7 Jun 2003 08:46:50 +0000 (UTC), Leszek wrote:
> [...]
    > osiedlowej powiedzmy na Polpaku 2Mbps (taki krajowy standard)? Ile
    > chcesz te logi trzymac, na czym i z czego sfinansowac pracownika-do-

    Hm. Powiedzmy, że logi z tcpdumpa niech mają dziennie 2GB. Po uzyciu
    bzip2, 100MB. Czyli 1 cd-r/tydzień, jakieś 5zł/miesiąc. Sama nagrywarka
    to chyba koszt rzędu 200zł? Jeżeli nie ma jej w innym miejscu. Rocznie
    jakies ~50 cd-r, gabarytowo chyba niezbyt problematyczne do
    przechowania.

    --
    Marcin Zięba | piaskowy at irc dot pl
    "RIP is irrelevant. Spoofing is futile. Your routes will be aggregated.