  • 21. Data: 2003-06-09 06:56:22
    Temat: Re: Internet w kablowce DAMI - gowniarze, czy co?
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Sat, 7 Jun 2003, Marcin Zięba wrote:

    > Hm. Powiedzmy, że logi z tcpdumpa niech mają dziennie 2GB. Po uzyciu
    > bzip2, 100MB. Czyli 1 cd-r/tydzień, jakieś 5zł/miesiąc. Sama nagrywarka
    > to chyba koszt rzędu 200zł? Jeżeli nie ma jej w innym miejscu. Rocznie
    > jakies ~50 cd-r, gabarytowo chyba niezbyt problematyczne do
    > przechowania.

    Logi z trafd są jeszcze mniejsze:
    % du -sk trafd.fxp0
    71632 trafd.fxp0

    Pytasz mnie, ile osób łączyło się między 19 a 20 listopada 2002 z smtp.wp.pl?
    Niet problema:

    % traflog -a -b 0211180000 -e 0211192359 -i fxp0 -n from all to smtp.wp.pl port 25 |
    grep -c client
    6

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 22. Data: 2003-06-09 11:25:38
    Od: "Waldemar Godel" <n...@o...info>

    Użytkownik "Krzysztof Zylinski" <z...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bbsh6i$b6o$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie wspomniales o KIEDY
    > Cos nie chce mi sie wierzyc, ze przedstawiles im czas zdarzenia a oni nie
    > moga namierzyc "sprawcy".

    Mnie tez sie nie chce wierzyc, a jednak:

    > Z przykroscia informuje, ze oszust podajacy sie za xxxxxxxxxxxxx
    > xxxxxxxxxxxx
    > Kod pocztowy i miasto: 26-600 RADOM
    > (dane prawdopodobnie falszywe), korzystajacy w dniu dzisiejszym
    > tj. 2.06.2003 o godzinie 13:04:25 z hosta ns2.tkdami.net uzyl go do
    > oszustwa w postaci zlozenia falszywego zamowienia w sklepie internetowym
    > xxxxxxxxxxx na laczna sume 1836.00 zl, a tym samym narazil firme na
    > straty finansowe zwiazane z ewentualnym wyslaniem takiej przesylki
    > do nieistniejacej osoby.

    Niestety nie mozemy spelnic Pana prozby poniewaz nie mamy wyraznych podstaw
    do tego aby stwierdzic, iz opisany przez Pana przypadek faktycznie mial
    miejsce. Prosze skierowac sprawe do organow scigania`.

    Z powazaniem - xxxxxxxxxxxxxx

  • 23. Data: 2003-06-09 14:23:12
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 3 Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Znaczy sie, co jest zlego w osiedlowkach opartych o Ethernet, bo nie rozumiem?

    W nich samych nic, ale często ich administracja pozostawia bardzo wiele
    do życzenia, zwłaszcza gdy pojawiają się nadużycia. Niedawno sam się o
    tym przekonałem. Skończyło się głupio, ale czasami inaczej się nie da,
    wpisałem kilka ich IP na czarną listę. wtedy tnę takich wszędzie gdzie
    tylko moje macki sięgną i nie ma zmiłuj...

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,

  • 24. Data: 2003-06-10 06:15:07
    Od: "Krzysztof Zylinski" <z...@s...com.pl>

    "Waldemar Godel" <n...@o...info> wrote in message

    Witam.

> [...]

    > do tego aby stwierdzic, iz opisany przez Pana przypadek faktycznie mial
    > miejsce. Prosze skierowac sprawe do organow scigania`.

    I prawidlowo - tez bym nie podal danych osobowych (w swietle ustawy).
    Co nie oznacza, ze ci - jak ich nazwales ? - "gowniarze" nie wiedza kto to
    to jest.
    Kieruj sprawe do prokuratury - ona wysle prosbe do Dami, Dami dostarczy logi
    polaczen.
    _Polaczen_ !
    Nie stwierdzi faktu zlozenia zamowienia, ale potwierdzi ze ktos wszedl do
    waszego sklepu.

    Administratror SatkabelNet (www.satkabel.com.pl)
    Krzysztof Zylinski (a...@s...com.pl)
    tel. +48 74 841-37-54 || fax. +48 74 840-18-14

  • 25. Data: 2003-06-10 06:15:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 9 Jun 2003 14:23:12 +0000 (UTC), w
    <9...@n...nuta.org>,  --- ! daNuta ! ---
    <d...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > wpisałem kilka ich IP na czarną listę. wtedy tnę takich wszędzie gdzie
    > tylko moje macki sięgną i nie ma zmiłuj...

    Heh, jeden z klientów takiej sieci wysyłał masowo (w tym mi) w świat
    pełno wirusów. Albo ze złosliwości, albo celowo z moim From.

    Opowiedź kablówki: "nie bardzo możemy co zrobić, bo niby co"?

  • 26. Data: 2003-06-10 06:16:05
    Od: "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org.pl>

    W artykule <s...@s...plukwa.net> Robert Rędziak napisał(a):

    > U mnie do skorzystania z końcówki wystarczyło złożyć podpis w
    > kajeciku, wraz z numerem indeksu. I byłoby to fajne, gdyby nie
    > to, że nikt nie weryfikował tych wpisów.
    u mnie aby dostać konto trzeba się osobiście pojawić z własną, ważną
    legitymacją. I tak co semestr. A bez konta się po prostu nikt nie
    zaloguje ;)

    > Jeśli tamta strona sprawdza identa. Zwyczaj, który jakoś zanika.
    no to co? ident był dostępny, jak ktoś miał wyłączone sprawdzanie go..
    to chyba nie mój problem? Równie dobrze gościu może sobie nie logować
    ip, ale wtedy do mnie jako do admina chyba pretensji nie powinien mieć ? :>

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    (z drugiej strony lustra)

  • 27. Data: 2003-06-10 06:16:28
    Od: "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org.pl>

    W artykule <s...@e...medianet.pl> Marcin Zięba napisał(a):

    > Hm. Powiedzmy, że logi z tcpdumpa niech mają dziennie 2GB. Po uzyciu
    2gb dziennie? logi z tcpdumpa? :> a co w nich będzie?
    sam ruch www na 2mbitowym łączu u mnie to ponad 2gb dziennie. Do tego
    dochodzą p2p, poczta, ...

    > bzip2, 100MB.
    Dane przesyłane siecią raczej są już skompresowane i 20krotnej kompresji
    za ch.. nie wyciśniesz ;)

  • 28. Data: 2003-06-10 06:16:53
    Od: Adam <a...@t...pl>

    On Mon, 9 Jun 2003 14:23:12 +0000 (UTC),  --- ! daNuta ! ---
    <d...@k...pl> wrote:

    >W nich samych nic, ale często ich administracja pozostawia bardzo wiele
    >do życzenia, zwłaszcza gdy pojawiają się nadużycia. Niedawno sam się o
    >tym przekonałem.

    Może pisałeś do nich, ale odbierali maile Outlookiem? :)

  • 29. Data: 2003-06-10 06:17:59
    Od: Krystek <k...@s...pl--->

    Waldemar Godel napisał:

    [ciach]

> [...]
    > do tego aby stwierdzic, iz opisany przez Pana przypadek faktycznie mial
    > miejsce. Prosze skierowac sprawe do organow scigania`.

    No to kieruj, chłopie, kieruj. Może w końcu jak się Policja włączy w
    postępowanie to logi jakimś cudem się znajdą? Życzę powodzenia w
    pozytywnym wyjaśnieniu całego zdarzenia. Mam nadzieję, że opiszesz na
    grupie jak się to wszystko skończyło.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 30. Data: 2003-06-10 06:18:29
    Od: "fell" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

> [...]
    > do tego aby stwierdzic, iz opisany przez Pana przypadek faktycznie mial
    > miejsce. Prosze skierowac sprawe do organow scigania`.

    A moze kolega przedstawilby im jakies dowody ??

    Tak na gebe maja odciac goscia bo jakis ADMINISTRATOR nie wiadomo z jakimi
    kompetencjami,
    umiejetnosciami oraz wiedza co sobie tam napisal.

    --
    feel
    chce ogladac twoje logo, logi, logi