  • 11. Data: 2009-01-02 23:13:12
    Temat: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Spróbuj linux.forms[0].submit() ;)

    eee tam... Zagadnienie dotyczy redakcyjnej części CMS'a. Jeśli nie masz
    FF/IE/NN lub Opery to na drzewo :-)

  • 12. Data: 2009-01-02 23:36:56
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 02 Jan 2009 23:13:12 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > eee tam... Zagadnienie dotyczy redakcyjnej części CMS'a. Jeśli nie masz
    > FF/IE/NN lub Opery to na drzewo :-)

    Nie wiem o co ci chodzi. Zrozumiałeś, że wytknąłem ci błąd w skrypcie?

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 13. Data: 2009-01-02 23:45:27
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 02 Jan 2009 22:44:28 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Natomiast w chwili gdy wybierzemy z tabeli niżej jakiś rekord do
    > korekty, to formularz wypełnia się danymi i oba przyciski stają się
    > aktywne. Teraz domyślnym przyciskiem jest "aktualizuj wybrany" i enter
    > na jakimkolwiek polu formularza generuje action="?mode=update". Jednakże
    > w tym stanie ręczne zastosowanie przycisku "zapisz nowy rekord" ustawi
    > action="?mode=addNew" przed submitem.

    Pole mode nie musi być w GET.

    Można tak (choć kIEpski wymaga hacków):
    <button name=mode value=addNew>dodaj nowy</button>
    <button name=mode value=update>aktualizuj</button>

    w IE działa takie coś (zamiast sprawdzać wartość mode, sprawdzasz obecność jednego z
    pól):
    <input name=mode_addNew value="dodaj">
    <input name=mode_update value="aktualizuj">

    Kliknięty submit wysyła swój value, choć to, który zostanie wysłany przy wciśnięciu
    enter jest zależne od przeglądarki (może być pierwszy submit w formularzu albo
    pierwszy za polem mającym focus).

    Można też:

    <input type=hidden name=mode value=...>

    i zmieniać to wtedy, gdy zmieniasz inne pola formularza.

    --
    http://sblam.com
    this.author = new Geek("porneL");

  • 14. Data: 2009-01-03 08:57:33
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-01-2009 o 23:44:28 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > A może inaczej. Przedstawię Ci konkretny przypadek a może podpowiesz mi
    > lepsze rozwiązanie niż stosuję obecnie. Otóż mamy formularz z paroma polami.
    [nowy vs aktualizuj]

    To bym zmienił gdzieś wyżej. Np dodając checkboks

    [x] Skopiuj rekord i utwórz z niego nowy

    [*Zapisz*]

    Bo jak będą dwa "zielone" guziki, to można się łatwo pomylić przy klikaniu :)
    Albo na liście rekordów dwie opcje - klonuj / edytuj.

    A na dwóch przyciskach - tak jak napisał pornel, nie trzeba
    wcale zmieniać action, wystarczy użyć dwóch nazw submitów.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 15. Data: 2009-01-03 11:59:04
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Nie jest to prawdą.

    Bezedura.

    > <input ... onKeyPress="windows.forms[0].submit()"> nie działa

    Fajnie, że najważniejsze wyciąłeś. Poczytaj sobie jak się robi submity:
    http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#edef-
    INPUT

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 16. Data: 2009-01-03 18:11:42
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nie wiem o co ci chodzi. Zrozumiałeś, że wytknąłem ci błąd w skrypcie?

    Szczerze mówiąc nie (małe litery?)... zresztą jest on nieistotny. Generalnie
    chodziło mi o przechwytywanie zdarzenia onkeypress, które w FF zachwuje się
    w sposób bezużyteczny w omawianym zastosowaniu. Przykład jaki przytaczam
    obrazuje ideę jaką zastosowałem - nie jest kodem źródłowym. Fizyczna
    realizacja jest zupełnie inna. JS sam podpina zdarzenia do pól tekstowych.

  • 17. Data: 2009-01-03 18:22:38
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Bezedura.

    Zależy co masz na myśli pod pojęciem submit, <intput type="submit"> czy
    <input ... onKeyPress="tu_submitowanie()"> czy jeszcze coś innego. Wszystko
    to pełni rolę submita. To drugie działa niewłaściwie pod FF - sprawdziłem
    osobiście. Stąd nieniejszy wątek.

    > Fajnie, że najważniejsze wyciąłeś. Poczytaj sobie jak się robi submity:
    > http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#edef-
    INPUT

    Tu są tylko trywialne przypadki: formularz, HTML'owy submit i reset. Ja
    tymczasem potrzebuję min. 2 submity w dodatku w różnych sytuacjach albo 1
    albo 2gi ma być domyślnym (reagować na enter).

  • 18. Data: 2009-01-03 18:36:19
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Pole mode nie musi być w GET.

    Hmm.. może faktycznie to zmienię na POST'a. Również łatwo będzie można
    sterować wartością z poziomu PHP jak i JS... Ale chwila - mam inny pomysł -
    opis na końcu.

    > Można tak (choć kIEpski wymaga hacków):

    Wolałbym unikać jaiś obejść jeśli da się zrobić coś "grzecznie".

    > Kliknięty submit wysyła swój value, choć to, który zostanie wysłany przy
    > wciśnięciu enter jest zależne od przeglądarki (może być pierwszy submit w
    > formularzu albo pierwszy za polem mającym focus).

    Na losowość nie mogę sobie pozwolić :-) Jednakże ustawianie jakiegoś
    ukrytego pola rozwiąże problem.

    > <input type=hidden name=mode value=...>
    >
    > i zmieniać to wtedy, gdy zmieniasz inne pola formularza.

    No właśnie :-)

    A oto pomysł:
    Z poziomu PHP wypełniamy action formularza "?mode=akca_domyslna". Przyciski
    add i update mogą nadal bez przerabiania ok. setki stron w części
    redakcyjnej CMS'a działać po staremu: czyli też modyfikować action. Usuwamy
    "wrażliwość" inputów na enter i zastępujemy ją ukrytym <input
    type="submit">, który służy tylko do akceptacji domyślnej akcji. W ten
    sposób enter bedzie bez obsługi ze strony JS i zadziała wszędzie poprawnie.
    Mam rację czy coś przeoczyłem?

  • 19. Data: 2009-01-03 19:15:41
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 03 Jan 2009 18:36:19 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > A oto pomysł:
    > Z poziomu PHP wypełniamy action formularza "?mode=akca_domyslna".
    > Przyciski add i update mogą nadal bez przerabiania ok. setki stron

    Generalnie tak, ale "przerabiania ok. setki stron" u mnie włącza alarm. Na prawdę
    musisz edytować setkę plików? czy masz na myśli jeden szablon do setki plików?

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 20. Data: 2009-01-03 19:17:18
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 03 Jan 2009 18:11:42 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Szczerze mówiąc nie (małe litery?)...

    Zamiast windows powinno być window. Jeśli masz 's' też na stronie, to nic dziwnego,
    że pod Firefoksem to nie działa.

    --
    this.author = new Geek("porneL");