  • 61. Data: 2009-01-06 11:42:33
    Temat: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > To może chodzi o specyfikę mojego submita:
    >
    > <form action="" ...>
    > <input type="submit" class="noDisplayButton" onClick="alert('jest ok');
    > return false;">
    > <input type="text"...>
    >
    > Gdy formularz ma 1 pole tekstowe to alert nie wyświetla się. Przy
    > większej ilości wszystko jest OK.

    Faktycznie, submituje się, ale alerta nie ma.

    > Z pewnych wzgledów byłoby dla mnie
    > kłopotliwe przeniesienie obsługi z onClick do onSubmit formularza.

    Chociaż w Ff/O/S to (onclick) działa jak chcesz, to nie jestem pewien
    czy jest to prawidłowe zachowanie, także nie wiem czy warto na tym polegać.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 62. Data: 2009-01-06 11:52:29
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Hm, u mnie działa z jednym polem tekstowym.

    Z tego co pamiętam, to submituje, ale w tym przypadku enter nie powoduje
    kliknięcia przycisku.

    artur

  • 63. Data: 2009-01-06 12:24:08
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Faktycznie, submituje się, ale alerta nie ma.

    Ok, poddałem się. Przerabiam na onSubmit. To działa bez sztuczek. Znów
    robota :-(

  • 64. Data: 2009-01-06 15:03:25
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 06-01-2009 o 12:25:09 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > ilości wszystko jest OK.Z pewnych wzgledów byłoby dla mnie kłopotliwe
    > przeniesienie obsługi z onClick do onSubmit formularza.

    Dlaczego liczysz, że po *wciśnięciu klawisza* enter odpali się
    funkcja przypisana do eventu kliknięcia, w dodatku na zupełnie
    innym elemencie? :P
    To nie jest "onDefaultBehaviourOfThisElementFired", ani
    "onSomthingThatWouldHappendAfterClickingThisElementJ
    ustOccured".
    :)

    --
    Maciej Łebkowski

  • 65. Data: 2009-01-06 17:59:20
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > innym elemencie? :P
    > To nie jest "onDefaultBehaviourOfThisElementFired", ani
    > "onSomthingThatWouldHappendAfterClickingThisElementJ

    Szanowny Macieju :-)

    Pozwól, że zacytuję Twoje słowa, których na pamięć się nauczyłem spędzając
    noc na poprawkach do CMS'a:

    >Nie baw się w protezy. Każdy formularz, zawierający przycisk wysyłający,
    >zareaguje na wciśnięcie entera. Bez żadnych, wątpliwej jakości, JS-ów.

    ><input type="text"> <!-- klepnij enter w tym inpucie, to wyślesz
    >formularz -->
    ><input style="display:none" type="submit">

    Możnaby spytać również dlaczego onSubmit formularza jest uruchamiany po
    wciśnięciu entera na jakimkolwiek polu kiedy za tą akcję ospowiedzialny jest
    przycisk, na który w życiu nie klikniemy bo jest niewidoczny. :-)
    (przypomnę, że musi być w IE widoczny aby zadziałał lecz poza ekranem
    umieszczony aby uparcie trzymać go niewidocznym).

    Jeżeli submit się odpala po wciśnięciu entera to nawet nie przyszło mi do
    głowy, że nie ma to związku ze zdarzeniami związanymi za winowajcę tego
    zdarzenia, czyli naszego inpuut'a. W FF i NN jest ścisły związek a w IE
    tylko gdy ilość pól tekstowych>=2. Olałem to z góry na dół i korzystam z
    onSubmit formularza, który zawsze jest wywoływany - niezależnie od
    przeglądarki oraz ilości pól tekstowych.

  • 66. Data: 2009-01-07 10:25:54
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 06-01-2009 o 18:59:20 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > wciśnięciu entera na jakimkolwiek polu kiedy za tą akcję ospowiedzialny jest
    > przycisk, na który w życiu nie klikniemy bo jest niewidoczny. :-)

    Właśnie dlatego, że submit formularza mozna wykonać na wiele
    sposóbów - w tym z klawiatury. Wcale nie jest przypisany do
    klikania w guzik (choc taki guzik jest konieczny).

    --
    Maciej Łebkowski

  • 67. Data: 2009-01-07 14:55:59
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Właśnie dlatego, że submit formularza mozna wykonać na wiele
    > sposóbów - w tym z klawiatury. Wcale nie jest przypisany do
    > klikania w guzik (choc taki guzik jest konieczny).

    Ważne jest, że działa poprawka jak należy.
    Choć w tym przypadku FF zaskoczył mnie odpalaniem zdarzenia onclick na
    guziku, którego wcale nie klikam.

  • 68. Data: 2009-01-07 15:15:27
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Choć w tym przypadku FF zaskoczył mnie odpalaniem zdarzenia onclick na
    > guziku, którego wcale nie klikam.

    Jakoś musi wysyłać ten formularz, a najlepszym i najpewniejszym sposobem
    jest właśnie zasymulowanie kliknięcia submita.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 69. Data: 2009-01-07 21:52:30
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Jakoś musi wysyłać ten formularz, a najlepszym i najpewniejszym sposobem
    > jest właśnie zasymulowanie kliknięcia submita.

    IE robi to inaczej gdy masz tylko 1 pole tekstowe i inaczej gdy masz 2 lub
    więcej. Full wypas! Możesz sobie regulować model zdarzeń :-D