  • 21. Data: 2018-10-30 10:26:19
    Temat: Re: Jak jest z systemem hamulcowym w osobówkach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-10-29 o 10:14, Tomasz Pyra pisze:

    >Tak jak na powyżej pisałem - pękł wężyk. Wlewanie płynu nic nie
    >dawało bo całość na jezdnię się lała natychmiast.

    >Stąd moje pytanie, co to jest za zabezpieczanie, które nie działa?
    >Zwykła przegroda w zbiorniczku płynu by sytuację mogła uratować o ile
    >faktycznie są 2 niezależne systemy. Jeśli nie ma przegrody, to o kant
    >tyłka rozbić wszystko inne.

    Ale ta przegroda jest. Tylko nie do samej gory

    https://imged.pl/zbiorniczek-plynu-hamulcowego-fiat-
    126p-maluch-10221524.html

    Tego moze nie widac, ale w gornej czesci plyn sie moze swobodnie
    przelewac,
    ale jak splynie ponizej przegrody, to juz w drugiej polowce zostaje.

    Tzn tak bylo dawniej, za nowe samochody z ESP nie ręcze :-)

    >Zabezpieczenie zwyczajnie nie istnieje - rozszczelnia się jeden
    >układ, to drugi przestaje działać. Pop... konstruktorów? Jakaś
    >pomroczność jasna? Przecież technicznie to zrobić, to banał.

    Nie taki calkiem banal, ale od kilkudziesieciu lat opanowane,
    banalnie zreszta.

    Tylko jak widac ... cos kiepsko dziala.

    J.

  • 22. Data: 2018-10-30 18:58:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

> [...]
    > - rozszczelnia się jeden układ, to drugi przestaje działać. Pop...
    > konstruktorów? Jakaś pomroczność jasna? Przecież technicznie to

    Przecież nieszczelny obwód nie wyssie (pod górę) płynu ze szczelnego.
    Pompa jest zalana i w przewodach jest płyn.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 23. Data: 2018-10-31 14:44:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > A jak wasze ręczne? Sprawdzaliście drogę hamowania tylko na ręcznym? :)

    Raz w życiu. Skończyło się urwaniem linki.

  • 24. Data: 2018-11-01 01:24:56
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-31 o 14:44, Queequeg pisze:

    > Raz w życiu. Skończyło się urwaniem linki.

    Hehe, też tak miałem