  • 1. Data: 2018-10-27 23:45:09
    Temat: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Jak mantrę obserwuję w kółko te same zachowania kierowców. Przynajmniej
    lokalnie w 3mieście. Jeśli jedzie kilka aut w szeregu, to z pewnością
    przynajmniej jeden kierowca musi jechać dużo poniżej ograniczenia. Też
    tak jest u Was?

    Teraz przypowieść w/g grzesznego Marka. Lubię wrzucać na tych odcinkach
    tempomat w trybie minimalnej prędkości by bez przerwy nie musieć zerkać
    na prędkościomierz. Ustawiam tempomat zawsze na maksymalną dozwoloną
    prędkość. Jeśli jest kilka aut przede mną, to nigdy nie zadziała. Zawsze
    jakiś rodzynek mocno zniża prędkość - a już w szczególności tuż przed
    końcem pomiaru (jakby to cokolwiek miało pomóc). No więc w dniu
    dzisiejszym parę razy tego doświadczyłem. Jeden z przypadków był
    zdumiewający. Ograniczenie do 60. Kilka aut, w tym ciężarówka.
    Pomyślałem sobie, że będę wlókł się za nią. Nic bardziej mylnego.
    Ciężarówka zniknęła na horyzoncie a ja wlokłem się za jakim VW. Gość
    jechał ciut ponad 40km/h. Pomyślałem sobie, że popędzę go długimi, ale
    odpuściłem widząc znaczek inwalidy. No dobrze, może uznał on iż przy
    50km/h wyniesie go z zakrętów i będzie dachował bo np. jedzie na samych
    felgach. W końcu opony są drogie. :-) Ale mijamy koniec pomiaru
    odcinkowego, nowe ograniczenie do 70km/h a gość przyspiesza do ponad
    110km/h i wyprzedza po pewnym czasie ciężarówkę, niemalże na trzeciego i
    to w nocy. Mimo iż szybko jeżdżę, to nie odważyłbym się na taki manewr.

    K..wa, co tkwi w umysłach takich kierowców?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-10-28 00:04:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 23:45:09 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > lokalnie w 3mieście. Jeśli jedzie kilka aut w szeregu, to z pewnością
    > przynajmniej jeden kierowca musi jechać dużo poniżej ograniczenia. Też

    Ja tam nie mam takiego odcinka ... ale IMO - jak kilka aut jedzie w
    szeregu, to znaczy ze ten pierwszy jedzie wolniej niz reszta by
    chciala.

    Miasta nie dotyczy, bo tu korki, swiatla, ludzie skrecaja ...

> [...]
    > odpuściłem widząc znaczek inwalidy. No dobrze, może uznał on iż przy
    > 50km/h wyniesie go z zakrętów i będzie dachował bo np. jedzie na samych

    Predkosciomierz zawyza ... moze u nieggo bylo juz 50 na liczniku ... a
    niekoniecznie wiedzial ze tu wolno 60 ..

> [...]
    > to w nocy. Mimo iż szybko jeżdżę, to nie odważyłbym się na taki manewr.
    > K..wa, co tkwi w umysłach takich kierowców?

    Zdenerwowal sie tak tym 40, ze teraz juz musial szzybciej :-)
    Albo dziesiatki innych przyczyn - no nie wiedzial gdzie jechac i sie
    dowiedzial.

    I to takie nagminne ?

    J.

  • 3. Data: 2018-10-28 00:35:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-28 o 00:04, J.F. pisze:

    > Ja tam nie mam takiego odcinka ... ale IMO - jak kilka aut jedzie w
    > szeregu, to znaczy ze ten pierwszy jedzie wolniej niz reszta by
    > chciala.

    Super... ale ja piszę o drastycznym zaniżaniu prędkości i to nie z
    powodu bo jestem traktorem. A po drugie ogarnia szaleństwo prowodyra
    zaraz po opuszczeniu strefy pomiaru.

    > Predkosciomierz zawyza ... moze u nieggo bylo juz 50 na liczniku ... a
    > niekoniecznie wiedzial ze tu wolno 60 ..

    Jasne. U mnie dokładnie 5 km/h. U innych 20 km/h? 100km/h? Czy może
    ponaddźwiękową?

    > Zdenerwowal sie tak tym 40, ze teraz juz musial szzybciej :-)
    > Albo dziesiatki innych przyczyn - no nie wiedzial gdzie jechac i sie
    > dowiedzial.
    >
    > I to takie nagminne ?

    Samolubne. Jeśli ktoś jedzie sobie rekreacyjnie dużo poniżej limitu a
    chwilę potem przyspiesza dużo powyżej limitu, to wydaje mi się to wysoce
    naganne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-10-28 07:30:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2018 o 23:45, Marek S pisze:
> [...]
    > lokalnie w 3mieście. Jeśli jedzie kilka aut w szeregu, to z pewnością
    > przynajmniej jeden kierowca musi jechać dużo poniżej ograniczenia. Też

    U nas jest jeden w niezabudowanym i jedzie się tam 70 bo tyle "mogą" tiry.

    > K..wa, co tkwi w umysłach takich kierowców?

    To, że stawiacz radarów chce ich ordynarnie rzecz biorąc wyjebać i
    gdzieś stoi ograniczenie do 50 z dupy, którego nie zauważyli. I z
    perspektywy czasu wcale im się nie dziwię.

    https://tinyurl.com/ycbwt66r tu jest 50. Co ciekawe obecnie w drugą
    stronę (gdzie zwykle jest odwrówcony) zrobiła się nagle 70, bo zdjęli
    znak 50 ale nikt im nie wierzy, bo tyle razy mówili, że musi być tam 50
    a najlepszym tego dowodem jest, że wszyscy jeżdzili 70.

    Shrek

  • 5. Data: 2018-10-28 08:26:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Oct 2018 00:35:27 +0200, Marek S wrote:
    > Samolubne. Jeśli ktoś jedzie sobie rekreacyjnie dużo poniżej limitu a
    > chwilę potem przyspiesza dużo powyżej limitu, to wydaje mi się to wysoce
    > naganne.

    Nagraj i zdaj raport na komisariacie. Potem daj tu znać co ci
    odpowiedzieli.

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-10-28 09:16:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ja tam nie mam takiego odcinka ... ale IMO - jak kilka aut jedzie w
    > szeregu, to znaczy ze ten pierwszy jedzie wolniej niz reszta by
    > chciala.

    Zazwyczaj reszta nie chce jechać szybciej tylko być przed. Częstą
    reakcją jest "siadanie na ogonie", a jak już się zdecyduje na
    wyprzedzenie to wyprzedzi i zwalnia.
    Innych zaś to mobilizuje do "siedzenia na ogonie", bo jak zrobi się
    tylko luka to zawsze się znajdzie ktoś, kto się w nią wciśnie.

  • 7. Data: 2018-10-28 09:59:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-28, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Nagraj i zdaj raport na komisariacie. Potem daj tu znać co ci
    > odpowiedzieli.

    Tj., jak próbowali zniechęcić.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-10-28 10:38:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 października 2018 23:45:16 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > Pomyślałem sobie, że popędzę go długimi,

    Spróbuj "popędzić długimi" w Niemczech;)
    U mnie reakcja na idiotę popędzającego mnie długimi jest zawsze taka że zwalniam do
    prędkości rekreacyjnej i tak sobie jadę az idota sobie przypomni ze na kursach prawa
    jazdy uczyli manewru wyprzedzania i skorzysta z tego.

  • 9. Data: 2018-10-28 11:05:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.10.2018 09:59, Marcin Debowski pisze:

    > Tj., jak próbowali zniechęcić.

    E tam, takich się hołubi a nie zniechęca i dla wygody
    raportujących - nadaje się im pseudonim. Np. "Bolek".
    Jak widać z dopisków, "poczucie obywatelskiego obowiązku"
    ma się wśród suwerena dobrze. No i bardzo dobrze. Dla
    komisarzy.

  • 10. Data: 2018-10-28 11:29:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-10-28 o 10:38, Kris pisze:
> [...]
    prędkości rekreacyjnej i tak sobie jadę az idota sobie przypomni ze na kursach prawa
    jazdy uczyli manewru wyprzedzania i skorzysta z tego.

    Zachowanie godne idioty.