  • 11. Data: 2017-08-14 16:56:26
    Temat: Re: Jak łączyć urządzenia procesorowe ze sobą?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-13 o 04:24, Michał Czarkowski pisze:

    > Przekaźnik? To będzie dzwonek :-) Przekaźnik może być zbyt powolny, a
    > przy okazji nie wróżę długiego okresu ewentualnej pracy użytego
    > przekaźnika. Jeśli zależy konstruktorowi na separacji galwanicznej
    > komunikujących się urządzeń można pomyśleć o komunikacji bezprzewodowej i
    > światłowodach.

    W pytaniu nie było żadnego przybliżenia charakteru przesyłanych
    sygnałów. Jedynie taka informacja: "Załóżmy niskie częstotliwości sygnałów."
    Według mnie np. sygnał: "Strefa rozbrojona/uzbrojona = można/nie można
    zezwalać na otwarcie przejścia" przesyłanego między systemem alarmowym a
    systemem kontroli dostępu z częstotliwością (1/86400)Hz mieści się w
    treści pytania i przekaźnik z takim sygnałem sobie poradzi.
    P.G.

  • 12. Data: 2017-08-14 18:12:25
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...ont.pl>

    W dniu %s, użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > systemem kontroli dostępu z częstotliwością (1/86400)Hz mieści się w
    > treści pytania i przekaźnik z takim sygnałem sobie poradzi.

    Masz rację. Widocznie po kilku przeczytanych postach umknęło mi to
    założenie. Z taką częstotliwością załączania przekaźnik poradzi sobie bez
    problemu i ze znamionowym napięciem na cewce popracuje b. długo. :-)
    Osobiście staram się nie używać przekaźników, mechaniki w ogóle - ta,
    ogólnie, jest bardziej zawodna niż podzespoły elektroniczne. Chociaż
    czasem przekaźnik jest prostszym rozwiązaniem, szczególnie gdy jest
    rzadko używany.
    Pozdrawiam serdecznie.