  • 481. Data: 2020-03-23 15:56:35
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 23, 2020, 3:41:19 PM, you wrote:

> [...]
    in/europa/news-lekarz-we-wloszech-osoby-po-60-roku-z
    ycia-nie-sa-podlaczane-,nId,4396401

    > Albo ... kupic akcje szpitala, a mlodym podniesc czynsz za mieszkanie
    > :-)

    Bohaterze - Ty chyba też się już nie załapiesz na respirator :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 482. Data: 2020-03-23 16:21:24
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Testy są niezbędne ale nie ma co ich przeceniać bo kluczowa przy braku leczenia czy
    szczepionki jest izolacja. Liczba zakażonych w Niemczech jest duża ale umiera max 15
    osób dziennie co przy 800 we Włoszech jest dużą różnicą.

    Update, 11.35 Uhr: Die amerikanische Johns-Hopkins-Universtität meldet auf ihrer
    Interatktiven Karte rund um die Coronaviurs-Pandemie am Montag erstmals mehr als 100
    Tote in Deutschland. 106 Menschen sind demnach den Folgen einer Infektion mit dem
    neuen Virus Sars-CoV-2 erlegen.

    To wciąż nie lawina i jeśli podjęte środki bezpieczeństwa okażą się skuteczne do
    tragedii nie dojdzie.

  • 483. Data: 2020-03-23 16:24:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    in/europa/news-lekarz-we-wloszech-osoby-po-60-roku-z
    ycia-nie-sa-podlaczane-,nId,4396401

    >Bohaterze - Ty chyba też się już nie załapiesz na respirator :P

    Zalezy, jaki limit u nas zrobia :-)

    A ile kosztuje respirator ?
    Moze bedzie mi sie oplacalo rodzicow utrzymywac, niech wyrywaja z ZUS
    poki mozna :-)

    J.

  • 484. Data: 2020-03-23 18:09:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zacznij JF brać pigułki na pecynke. Jakiś czas temu chyba odstawiłes bo widać że Ci
    na dekiel bije.

  • 485. Data: 2020-03-23 18:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zalezy, jaki limit u nas zrobia :-)
    >
    > A ile kosztuje respirator ?
    > Moze bedzie mi sie oplacalo rodzicow utrzymywac, niech wyrywaja z ZUS
    > poki mozna :-)

    Około 25kpln.
    Znam osoby które własnie kupuja coby w razie potrzeby jechac do szpitala
    ze sprzetem.
    taki brak zaufania: "jestesmy przygotowani na kazda skale epidemii..."
    to zdrowy rozsadek czy przesada? :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 486. Data: 2020-03-23 20:37:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-23 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Około 25kpln.
    Można też sobie wydrukować :)
    "Zespół polskich inżynierów opracował i udostępnił za darmo w internecie
    projekt respiratora, który można wydrukować na drukarce 3D - informuje
    na swojej stronie internetowej tygodnik "Wszystko co najważniejsze". -
    Stworzyliśmy projekt w pełni funkcjonalnego urządzenia, w którym łączny
    koszt komponentów wynosi ok. 200 zł - opowiada tygodnikowi Szymon
    Chrupczalski z krakowskiej firmy Urbicum. Druk części respiratora trwa
    ok. 15 godzin."

    --
    Janusz

  • 487. Data: 2020-03-23 20:39:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-23 o 20:37, Janusz pisze:

> [...]
    > koszt komponentów wynosi ok. 200 zł - opowiada tygodnikowi Szymon
    > Chrupczalski z krakowskiej firmy Urbicum. Druk części respiratora trwa

    Tu link
    https://next.gazeta.pl/next/7,151243,25812746,polacy
    -zaprojektowali-respirator-ktory-moze-wykonac-drukar
    ka.html

    --
    Janusz

  • 488. Data: 2020-03-23 21:00:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2020 o 15:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Takis zapatrzony w rzad ?

    Mnie tylko jedno zastanawia.
    Cytujecie jakichś popaprańców, którzy od dawna siedzą w moim kiblu, co
    oznacza że już wcześniej wykazali się kretynizmem w rodzaju kapelusznictwa.
    I wychodzi, że oni wszyscy cytują rządowe przekazy dnia i modlą się do pis.

    Ciekawa prawidłowość - że te grupy kretynów (tzn. kapelusznicy i
    pisiory) tak bardzo się na siebie nakładają.

    Może to jakiś zbiorowy obłęd jest i pół narodu ma wirusa mózgu znacznie
    cięższego gorszego niż covid?
    Bo w przypadki nie wierzę.

  • 489. Data: 2020-03-24 00:14:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na dzień dobry dobry kłamią. W temacie cen pneumatyki jestem na bieżąco. Najtańszy
    siłownik i zawór to koszt ok 300-350 złotych. Do tego sprężarka. Taka co hałasuje na
    90 decybeli za 250 złotych raczej się nie nadaje. Musi być z cichych, 950-1000
    złotych taka sprężarka. Żeby siłownik i zawór dobrze działal to najpierw trzeba
    powietrze osuszyć i odoleic jeśli sprężarka olejowa, zredukować do odpowiedniego
    ciśnienia, a zanim trafi do siłownika nawilżyć olejem. Chyba że siłownik nie wymaga
    smarowania, ale taki siłownik droższy. Oni nie zrobili respiratora tylko jeden z jego
    elementów. Ten element jest tak samo ważny jak wszystkie co wchodzą w skład takiego
    urządzenia. Bez niego respirator nie działa ale również nie działa bez sterowania.
    Wydrukowany miech nie wzbudza mojego zaufania. Respirator nie może narazic życia
    chorego. Zwłaszcza że jeśli podłączają pod respirator to starają się zrobić żeby
    chory był w śpiączce bo jak będzie przytomny to będzie walczył z respiratorem i
    wymuszał na nim swój rytm. Podsumowując. W dupę mogą sobie wsadzić to co zrobili i
    szumnie nazwali respiratorem. A tak przy okazji. W piwnicy leży gdzieś pieprznieta
    tłokowa pompka do pompowania materacy itp. objętość ma jak dla mnie właściwa.
    Kosztowała o ile pamiętam 35 złotych. Dodatkowy zysk ze nie potrzebuje siłownika bo
    takim siłownikiem sama jest. Choremu na zapalenie płuc do powietrza trzeba dodawać
    tlenu bo tyle ile jest w atmosferze to sporo za mało. Jak sam oddycha to respirator
    zbędny bo można rurkami pod nos doprowadzić. Tak samo jak respiratory a może i
    bardziej potrzebne są koncentratory tlenu. To urządzenia które wiąża część azotu z
    powietrza w efekcie czego rośnie stężenie tlenu.

  • 490. Data: 2020-03-24 01:24:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo J.F. pisze tak:

    > trzy dowolne produkty na osobe ?

    trzy dowolne kody paskowe do zeskanowania.

    ale kobiety ninja co wykupują mi łaciate i lubelle
    biorą starego na zakupy.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer