  • 501. Data: 2020-03-24 11:27:40
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dokładnie tak.
    > Nie zdziwiłbym się, gdyby śmiertelność w % mieli na poziomie Włoch, tyle
    > że we Włoszech z testami tak ja u nas - nie ma testów powszechnych, więc
    > robi się je tylko ciężkim przypadkom, co im mocno fałszuje statystyki
    > śmiertelności.
    > A faktyczna liczba zarażonych jest u nich dużo większa.
    W Szwajcarii też?
    8,795 zarażonych jest 120 zgonów czyli prawie tyle samo co w Niemczech.

    --
    Janusz

  • 502. Data: 2020-03-24 11:31:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 24-03-2020 o 09:51, J.F. pisze:

    >Nie jestem przekonany, rozumni nie uznaliby, że PIS będzie rządził
    >lepiej.

    No i nie na pis zaglosowali w 2015.
    PIS mial swoj stabilny elektorat, przybylo dopiero z 500+.

    >No i pytanie czy naprawdę kiepsko rządzili - im mniej państwa w
    >gospodarce tym lepiej, więc w imię tej zasady rządzili dobrze (choć
    >rzecz jasna można by lepiej).

    Mnie sie np nie spodobaly kolejki do lekarzy.
    PiS tego nie polepszyl ... no i nie wszyscy glosowali za pis :-)

    >To przeciwne działanie (czyli ręczne mieszanie łapami w gospodarce i
    >systemie - ustroju państwa) oznacza kiepskie rządzenie, czego mamy
    >dowody od 5 lat - teraz wyłażące.
    >Tylko żeby to wiedzieć, nie można być głąbem.

    A wczesniej to niby bylo doskonale.

    >Na szczęście odrzucili, pis może się złamać.

    Trzeba im przypomniec, ze Prezes juz raz zaglosowal przeciw :-)

    >Ale to już post factum, z okazji kiełbasy wyborczej, jak im się fotel
    >pod dupskami palił - to się nie liczy.

    No ale nie wrocily :-)

    A tempo wprowadzania tych panstwowych, to takie, jakby ktos sabotowal
    :-)

    Ale przypomniec dla porzadku trzeba
    https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U

    I on niedlugo pozniej nastawial tych FR :-P

    J.

  • 503. Data: 2020-03-24 12:31:03
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Akurat w Niemczech miales podobny tytul.

    Dokładnie tylko liczby inne ;-) 9 vs 20 ta sama liczba mieszkańców

    -+Moze poprostu Niemcy testuja masowo - np tych z goraczka u lekarza,
    mlodych, silnych, powracajacych z Wloch.

    Nie. Priorytet ci z grupy ryzyka starzy i chorzy. Kolesiowi nie zrobili może
    prywatnie za 450 EUR.

    Ps właśnie wypadł trup z szafy. Hiszpania ponad 500 dziennie

  • 504. Data: 2020-03-24 13:52:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Akurat w Niemczech miales podobny tytul.
    >Dokładnie tylko liczby inne ;-) 9 vs 20 ta sama liczba mieszkańców

    9 to bylo trzy dni temu.
    Ale wychodzi na to, ze na razie 9 ...

    >-+Moze poprostu Niemcy testuja masowo - np tych z goraczka u lekarza,
    >mlodych, silnych, powracajacych z Wloch.

    >Nie. Priorytet ci z grupy ryzyka starzy i chorzy. Kolesiowi nie
    >zrobili może prywatnie za 450 EUR.

    No to w koncu jak - robia 10 tys testow dziennie, a moga 35 tys,
    czy priorytety sa, bo dla wszystkich nie starczy :-)

    >Ps właśnie wypadł trup z szafy. Hiszpania ponad 500 dziennie

    500 staruszkow dziennie, to nie jest cos, od czego kraj padnie.

    A ZUS sie cieszy..

    J.

  • 505. Data: 2020-03-24 13:59:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2020 o 13:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > 9 to bylo trzy dni temu.
    > Ale wychodzi na to, ze na razie 9 ...

    A reszta zmarła ze starości...

    > No to w koncu jak - robia 10 tys testow dziennie, a moga 35 tys,
    > czy priorytety sa, bo dla wszystkich nie starczy :-)

    Jedno się z drugim nie kłóci.
    Nawet jak mają zrobionych dziesiąt razy więcej testów niż my.

  • 506. Data: 2020-03-24 14:38:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Na dzień dobry dobry kłamią. W temacie cen pneumatyki jestem na
    >bieżąco.
    >Najtańszy siłownik i zawór to koszt ok 300-350 złotych.

    A pompka do roweru 15 zl.
    A elektrozawor do pralki ... 50 zl ?

    I mam mieszane uczucia - ten ich silownik to fabryczny czy jakas
    samorobka z rurki ?

    >Do tego sprężarka. Taka co hałasuje na 90 decybeli za 250 złotych
    >raczej się nie nadaje.
    >Musi być z cichych, 950-1000 złotych taka sprężarka.

    Taka jak w lodowce np ... cicha jest.
    Albo w klimatyzacji domowej czy samochodowej.

    >Żeby siłownik i zawór dobrze działal to najpierw trzeba powietrze
    >osuszyć i odoleic jeśli sprężarka olejowa,

    A nie zostawic oleju ?

    >zredukować do odpowiedniego ciśnienia,

    reduktor do gazu ... 50 zl ?

    >a zanim trafi do siłownika nawilżyć olejem.

    albo kiepsko odolejac :-)

    >Oni nie zrobili respiratora tylko jeden z jego elementów.

    No owszem. Ale ja bym zrobil naped elektryczny, po co ta dodatkowa
    sprezarka.

    >Ten element jest tak samo ważny jak wszystkie co wchodzą w skład
    >takiego urządzenia.
    >Bez niego respirator nie działa ale również nie działa bez
    >sterowania.
    >Wydrukowany miech nie wzbudza mojego zaufania.

    Tez mam watpliwosci ... ale jakis mieszek gumowy kanalizacyjny chyba
    da sie dopasowac :-)

    >Respirator nie może narazic życia chorego. Zwłaszcza że jeśli
    >podłączają pod respirator to starają się zrobić żeby chory był w
    >śpiączce bo jak będzie przytomny to będzie walczył z respiratorem i
    >wymuszał na nim swój rytm.
    >Podsumowując. W dupę mogą sobie wsadzić to co zrobili i szumnie
    >nazwali respiratorem.

    Jakos tak, ale jesli brak prawdziwego ... trzy dni moga wystarczyc do
    przezycia ...

    >A tak przy okazji. W piwnicy leży gdzieś pieprznieta tłokowa pompka
    >do pompowania materacy itp. objętość ma jak dla mnie właściwa.
    >Kosztowała o ile pamiętam 35 złotych.
    >Dodatkowy zysk ze nie potrzebuje siłownika bo takim siłownikiem sama
    >jest.

    No nie - naped miala pewnie reczny lub nozny.

    >Choremu na zapalenie płuc do powietrza trzeba dodawać tlenu bo tyle
    >ile jest w atmosferze to sporo za mało.

    Jesli nie koncentrator ... to butle tlenu, chocby dla spawaczy ...

    >Jak sam oddycha to respirator zbędny bo można rurkami pod nos
    >doprowadzić.
    >Tak samo jak respiratory a może i bardziej potrzebne są koncentratory
    >tlenu.

    Mowia o respiratorach. Widac sam juz nie moze oddychac.
    A w szpitalu tlen jest.

    W domu istotnie moze byc tlen wazniejszy.
    Ale kupic na zapas, czy liczyc na butle ? :-)

    J.

  • 507. Data: 2020-03-24 14:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A reszta zmarła ze starości...

    > Jedno się z drugim nie kłóci.
    > Nawet jak mają zrobionych dziesiąt razy więcej testów niż my.

    Mamy gdzies statystyki wszystkich zgonów dziennie w danych krajach (nie
    tylko tych koronawirusowych)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 508. Data: 2020-03-24 15:26:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A reszta zmarła ze starości...

    Na razie to chyba zyją :-)

    >Jedno się z drugim nie kłóci.

    Troche kloci. Skoro maja oblozenie na 30%, to jaki priorytet ?

    Hurtem im te probki przywozą raz na dobe, i te z piorytetem od razu do
    badania, a reszta poczeka do na pozniejsza czesc zmiany ?

    Jeszcze jedno mi sie nasunelo ... oni uzywaja takich samych testow ?
    Moze jakis szybszych/tanszych i mniej dokladnych, stad zawyzone wyniki

    J.

  • 509. Data: 2020-03-24 15:32:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2020 o 15:26, J.F. pisze:

    > Na razie to chyba zyją :-)

    Ci co zmarli i nie wpisano ich na listę zmarłych na covid zdecydowaniu
    już nie żyją.

    > Troche kloci. Skoro maja oblozenie na 30%, to jaki priorytet ?

    Mogą być jakieś przesunięcia czasowo-miejscowe.
    Np. jak przyjedziesz bez objawów, do szpitala w Hamburgu, o 12 w
    południe, wraz z setką innych kaszlących chorych, to się nie załapiesz
    na testy.

    A gdzieś w pipidówie o 23:00 możliwość wykonywania testu jest od
    ręki,ale chetnych brak.;-)

> [...]
    >
    > Jeszcze jedno mi sie nasunelo ... oni uzywaja takich samych testow ?
    > Moze jakis szybszych/tanszych i mniej dokladnych, stad zawyzone wyniki ....

    To nasze są zaniżone, bo ich bardzo mało robimy.

    Dzisiaj w pracy usłyszałem hasła: testy genetyczne vs immunologiczne, te
    drugie są ponoć dużo mniej pewne, ale przynajmniej informują że coś może
    być na rzeczy, choć nie dają pewności że to covid.

  • 510. Data: 2020-03-24 15:36:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co chcesz udowodnić pompka do roweru i zaworem do pralki? Zastanów się jak musi być
    podawane powietrze przez respirator. Używany jest przede wszystkim na salach
    operacyjnych i bezpośrednio po operacjach jak człowiek jest w śpiączce. Dają w takiej
    sytuacji syntetyczna kurare (Pavulon) żeby mięśnie gładkie uległy zwiotczeniu. Z
    mięśni działa tylko serce bo na niego kurara nie działa bo to mięsień poprzecznie
    prążkowany. Za oddychanie u człowieka odpowiadają mięśnie. Jedna grupa odpowiedzialna
    jest za wdech inna za wydech. Jeśli nie działają to nie wystarczy wepchnąć do płuc
    powietrze. Trzeba je jeszcze wyciągnąć bo samo chyba nie wyleci. Czyli w respiratorze
    muszą być zaawansowane zawory realizujące funkcje napełniania i opróżniania płuc.
    Sprężarka z lodówki ma wadę ze daje zaolejony czynnik. Oczywiście da się z niego
    usunąć olej i wodę ale to kosztuje. Do smarowania siłowników używa się oleju do
    siłowników. Sprężarkowy od biedy może być ale najlepszy nie jest. Co Ty byś zrobił
    mnie nie interesuje bo uważam że nie jesteś w stanie czegoś takiego zrobić. A jak się
    popsuje to też trzy dni da się przezyc? Jak ktoś słaby ale świadomy zacznie się dusić
    bo samoróbka zrobiona na podstawie dokumentacji głupich ludzi się popsuje to ma
    jeszcze szansę wcisnąć przycisk i może pielęgniarka zdąży przyjść. Do wczoraj nie
    wiedziałem że jest coś takiego jak koncentrator tlenu. Ma zaletę nad butla że jeśli
    tylko ma prąd do robi tlen. Jak wysiądzie prąd w gniazdku to ma swoje zasilanie i
    jest czas na poszukanie działającego gniazdka. Jeśli jest prąd to ilość tlenu nie
    jest ograniczona wielkością butli. Mam prośbę. Jeśli chcesz pogadać to nie wymyślaj
    głupot z dupy żeby tylko się przypierdolic. Takie postępowanie do niczego nie
    prowadzi. Jak widzisz wziąłem na wstrzymanie i nie zjechałem Cię za pompkę i zawór od
    pralki.