  • 101. Data: 2017-09-23 00:02:14
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-09-2017 o 23:48, j...@i...pl pisze:

    > Artykuł traktował o różnicy temperatur w stojącym aucie. Nie robili
    > pomiarów podczas jazdy.

    Nie ma powodów żeby przypuszczać że różnicy nie będzie.
    Jak dla mnie te 3 stopnie TYLKO z powodu różnicy w kolorze to dość dużo.

    Żeby chociaż czarny był ładny, albo miał jakieś inne zalety, a nie
    dokładnie odwrotnie.....

  • 102. Data: 2017-09-23 02:32:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 00:02:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie ma powodów żeby przypuszczać że różnicy nie będzie.
    > Jak dla mnie te 3 stopnie TYLKO z powodu różnicy w kolorze to dość dużo.

    Jak sloneczko przygrzeje i w bialym aucie bedzie 80C, a w czarnym 83C,
    to bedzie znikoma roznica :-)

    J.

  • 103. Data: 2017-09-23 10:45:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-09-2017 o 02:32, J.F. pisze:

    > Jak sloneczko przygrzeje i w bialym aucie bedzie 80C, a w czarnym 83C,
    > to bedzie znikoma roznica :-)

    Powtórzyłeś wypowiedź jerza z poprzedniego postu.
    W jakimś konkretnym celu, czy po prostu czytać nie lubisz, ale już pisać
    jak najbardziej?

  • 104. Data: 2017-09-23 14:54:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 10:45:19 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Powtórzyłeś wypowiedź jerza z poprzedniego postu.
    > W jakimś konkretnym celu, czy po prostu czytać nie lubisz, ale już pisać
    > jak najbardziej?

    Miedzy 25 a 28 C roznica odczuwalna jest spora.
    Miedzy 80 a 83 - zadna :-)

    J.

  • 105. Data: 2017-09-23 15:17:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 21:26 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > ?????
    > Byłem takim autem (Alfa 146) na Lazurowym Wybrzeżu i we Włoszech czy w
    > Chorwacji.
    > Fakt - rzadko na autostradach zwalniałem do 140.
    >
    > Ale nie wiem czy dokładnie o to Ci chodziło.....

    Nie o to. Taraz mamy dozwolone w PL 140km/h. Wtedy ile było?
    ile było aut na drogach? - 140 przy obecnym ruchu wymaga sporej
    koncentracji. Trudno ją osiągnąć w aucie bez klimy przy 35 st. w cieniu.

    TG

  • 106. Data: 2017-09-23 15:20:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-09-23 o 14:54, J.F. pisze:

    > Miedzy 25 a 28 C roznica odczuwalna jest spora.
    > Miedzy 80 a 83 - zadna :-)

    W słońcu blacha samochodu białego będzie miała temperaturę powietrza, a
    na karoserii samochodu czarnego będzie można usmażyć jajko.
    Gdyby szyby były zamalowane na biało, to wewnątrz samochodu białego nie
    byłoby gorąco. Przez szyby słońce mocno operuje we wnętrzu, kolor
    karoserii praktycznie nie ma w tym przypadku znaczenia.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 107. Data: 2017-09-23 16:57:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 23 Sep 2017 15:17:32 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie o to. Taraz mamy dozwolone w PL 140km/h. Wtedy ile było?

    Że "dozwolone" nie znaczy "trzeba tyle jechać". No i tak czy inaczej to
    żaden argument, wszak nie każdy ma autostradę pod ręką. Ja autostradą
    jeżdżę nie częściej niż 2 razy w roku, przy czym tutejsze autostrady to
    max. 130 km/h. Resztę czasu jeżdżę nie dalej niż 30-50 km od domu, a tu
    wszędzie drogi ograniczone do 90 km/h, jak nie 70 km/h.

    > ile było aut na drogach? - 140 przy obecnym ruchu wymaga sporej
    > koncentracji.

    Jeśli potrzebujesz aż takiej koncentracji by jechać bez kraksy, znaczy że
    za szybko jedziesz. Klimatyzacja - bądź jej brak - jest tu poza tematem.

    Mateusz

  • 108. Data: 2017-09-23 17:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

> [...]
    > białego nie byłoby gorąco. Przez szyby słońce mocno operuje we
    > wnętrzu, kolor karoserii praktycznie nie ma w tym przypadku

    To ciekawe dlaczego biały bus nagrzewa sie latem na pace sporo powyzej
    temperatury powietrza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 109. Data: 2017-09-23 19:21:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 16:57 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Jeśli potrzebujesz aż takiej koncentracji by jechać bez kraksy, znaczy że
    > za szybko jedziesz.

    Jeśli Ci się wydaje, że przy 140km/h nie musisz być skoncentrowany to Ci
    się tylko wydaje.
    Życie bardzo szybko weryfikuje takie podejście.

    TG

  • 110. Data: 2017-09-23 19:41:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie ma minusów klimy, w lecie na autostradach powinna byc obowiązkowa
    > tak jak pasy. Auto to szklarnia, gdy temp pow. na zewnątrz jest powyżej
    > 30st. jazda autem bez klimy w dłuższej trasie jest bardziej
    > niebezpieczna niż po spozyciu. Uchylenie okna jedynie potęguje
    > niebezpieczeństwo. Łomot wpadającego powietrza, podwyższona temp.
    > powodują natychmiastową dekoncentrację i przyspieszone zmęczenia. Kiedyś
    > (gdy królowały auta bez klimy) nikt nie jeździł po drodze 140km/h.

    Nie przesadzaj.
    Jeździłem po niemieckich autostradach i do Włoch i
    latem i bez klimy jeszcze do 2010 roku i grzałem czasem 160km/h.
    Chyba, że twierdzisz, że ruch był wtedy znacznie mniejszy.
    Ale faktem jest, że się przyzwyczajamy do luksusu.
    Kiedyś nie było elektrycznych szyb czy klimy, a teraz
    nie wyobrażamy sobie samochodu bez tych i innych drobiazgów.