  • 91. Data: 2017-09-22 20:44:00
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 18:23:48 +0200, Poldek napisał(a):

    > Nie jest niezbędna. W latach 80-tych, 90-tych mało który samochód miał
    > klimatyzację i jakoś ludzie jeździli. Niezbędne są koła i hamulce.
    > Jeszcze w początkach lat 2000 sięcznych większość jeżdżących po Polsce
    > samochodów nie miała klimatyzacji.

    Nie bardzo sobie wyobrazam jak mozna jezdzic bez klimy ... a przeciez
    sam jezdzilem :-)
    Lata teraz bardziej upalne, czy kiedys czlowiem byl mlodszy, zdrowszy,
    odporniejszy ...

    > Dopiero w latach 2010 siątych ludzie oduczyli się korzystać z wentylacji
    > i w ogóle żyć w świecie, który nie jest sztucznie klimatyzowany,
    > aromatyzowany oraz nie leci w nim non-stop radio-zet lub inna sieczka
    > mentalna.

    No, ale dawniej nie pamietam +30 latem (i w pracy).
    A i zimy byly prawdziwe :-)

    Kupujesz sobie auto bez klimy ?

    J.

  • 92. Data: 2017-09-22 20:47:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > mechanik idiota rozszczelnił fabryczny układ.
    > Nie ma minusów klimy, w lecie na autostradach powinna byc obowiązkowa
    > tak jak pasy. Auto to szklarnia, gdy temp pow. na zewnątrz jest powyżej
    > 30st. jazda autem bez klimy w dłuższej trasie jest bardziej
    > niebezpieczna niż po spozyciu. Uchylenie okna jedynie potęguje
    > niebezpieczeństwo. Łomot wpadającego powietrza, podwyższona temp.
    > powodują natychmiastową dekoncentrację i przyspieszone zmęczenia. Kiedyś
    > (gdy królowały auta bez klimy) nikt nie jeździł po drodze 140km/h.

    Nie każdy jeździ autostradami.
    Poza nią bywa niezbędna jak w upale stoisz w korku w mieście, jak stoisz
    to otwarcie okien figę daje.

    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2017-09-22 21:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > "schłodzenie auta".
    >
    > Przypominam uprzejmie, że zgodnie z obowiązującymi przepisami
    > trzymanie włączonego silnika na postoju ponad 1 minutę jest
    > wykroczeniem, za które przysługuje mandat. Inna sprawa, że zgodnie z
    > instrukcją obsługi samochodu należy najpierw otworzyć okna i
    > przewietrzyć dokładnie rozgrzany samochód. Dopiero potem włączyć
    > klimatyzację. Najskuteczniej to można zrobić w czasie jazdy. Trzecia
    > sprawa, że jak się nie lubi wsiadać do rozgrzanego auta, to
    > wybieranie koloru czarnego nie jest najlepszym pomysłem.

    Bo jak wiadomo biały sie nie nagrzewa a kazdy kto ma klime chłodzi auto
    ponad minute nie jadac tylko czekajac na zewnatrz.
    Oczywiscie!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 94. Data: 2017-09-22 21:23:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-09-2017 o 18:43, j...@i...pl pisze:
    > A tak BTW - biały też się nagrzewa na słońcu. Kiedyś
    > chyba "Motor" robił proste badanie. I wyszło im, że różnica w temp.
    > wewnątrz auta pomiedzy czarnym a białym to tylko 3 st. na korzyść tego
    > drugiego.

    Tylko?

  • 95. Data: 2017-09-22 21:26:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Kiedyś
    > (gdy królowały auta bez klimy) nikt nie jeździł po drodze 140km/h.

    ?????
    Byłem takim autem (Alfa 146) na Lazurowym Wybrzeżu i we Włoszech czy w
    Chorwacji.
    Fakt - rzadko na autostradach zwalniałem do 140.

    Ale nie wiem czy dokładnie o to Ci chodziło.....

  • 96. Data: 2017-09-22 21:36:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Trzecia sprawa, że jak się nie lubi wsiadać do rozgrzanego auta, to
    > wybieranie koloru czarnego nie jest najlepszym pomysłem.

    Nie ma co, bo blacha to promieniuje do środka szczególnie przez
    nieruchome powietrze zamknięte przez boczki, kanapę, deskę... Myślałem
    że po transformacji ludzie przestali opowiadać te bzdury.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 97. Data: 2017-09-22 21:37:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Trzecia sprawa, że jak się nie lubi wsiadać do rozgrzanego auta, to
    > wybieranie koloru czarnego nie jest najlepszym pomysłem.

    Napisz jeszcze że przyciemniane szyby mocniej nagrzewają samochód :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 98. Data: 2017-09-22 23:31:17
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Sep 2017 21:23:50 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Tylko?

    Tylko. Jakie ma znaczenie, czy jest w środku 50 czy 53? Żadne.
    Przynajmniej dla mnie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 99. Data: 2017-09-22 23:34:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-09-2017 o 23:31, j...@i...pl pisze:

    > Tylko. Jakie ma znaczenie, czy jest w środku 50 czy 53? Żadne.

    Gorące powietrze wypuścisz w minutę, otwierając okna.
    A podczas jazdy ma znaczenie, czy blacha naookoło będzie miała 25 czy 28
    stopni.
    Ja osobiście 25 stopni wytrzymuję, ale w 28 już nie zasnę, temperaturę w
    podróży odczuwam podobnie.

  • 100. Data: 2017-09-22 23:48:11
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Sep 2017 23:34:45 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >A podczas jazdy ma znaczenie, czy blacha naookoło będzie miała 25 czy 28
    >stopni.

    Artykuł traktował o różnicy temperatur w stojącym aucie. Nie robili
    pomiarów podczas jazdy.