  • 11. Data: 2017-09-08 19:08:58
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-08 o 12:36, viktorius pisze:

    > Dobra, może się nie przepali ;)
    > Ale w przypadku zwykłej stłuczki parkingowej (bardzie prawdopodobnej niż
    > spalenie leda), gdy do wymiany zderzak+lampa, idziemy w grube tysiące. A
    > potem płacz, że firmy ubezpieczeniowe podnoszą stawki, skoro takie chore
    > ceny dość podatnych na uszkodzenie w każdej stłuczce elementów.

    Dziesięć lat temu manewrując w garażu zbiłem sobie migacz w Astrze.
    Nowy migacz kupiłem w Intercarsie za 20 zł. Nie trzeba było wymieniać
    całej lampy zespolonej. Producenci aut zdążyli się od tego czasu
    pokapować, że rozwiązanie techniczne polegające na osobnych lampach nie
    ma sensu i nowsze modele mają już lampy zespolone.
    To też jest jedna z przyczyn drożejącego OC.

  • 12. Data: 2017-09-08 19:12:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 19:08 Poldek <p...@i...eu> pisze:

> [...]
    > ma sensu i nowsze modele mają już lampy zespolone.
    > To też jest jedna z przyczyn drożejącego OC.

    Zainteresuj się ile kosztuje "serwis" klimatyzacji w nowym aucie.
    Jak będziesz miał pecha, lub jakiś mechanik idiota rozszczelni Ci układ to
    będziesz musiał "dobijać" klimę co roku buląc przy okazji 1200PLN...

    TG

  • 13. Data: 2017-09-08 19:34:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Próbowałem dowiedzieć się u dealera VW i nikt nic nie wie, albo nie chce
    > powiedzieć.
    kiedyś ktoś pisał, że luksusowe marki nie podają spalania. bo jeśli
    klient pyta ile pali na setkę, to znaczy że nie stać go na takie auto.
    Nie ważne czy to prawda czy bajka, ale coś w tym jest. Chcesz się napić
    piwa, to kupujesz i pijesz. Chcesz pokazać że cię stać na piwo, idziesz
    do knajpy, zamawiasz...
    chcesz jeździć autem, kupujesz 10 letnie za 20% ceny nowego, remontujesz
    od ręki wszystko za drugie tyle, i śmigasz bezawaryjnie kilka dobrych
    lat. Chcesz pokazać że cię stać na nowe auto, kupujesz na raty, spłacasz
    kredyt, a po kilku latach dowiadujesz się co to fap, dumasa zmienna
    geomertia turbo albo że "żarówkę" ledową wymienia się razem z lampą. Tak
    to widzę

    ToMasz

  • 14. Data: 2017-09-08 19:44:40
    Od: p...@g...com

    --No tak, a co - są już z tego znani?

    tak i to 2 rożne ASO wiec albo maja pecha albo ja mam :-)

    ps serwisowałem wcześniej auto u Dudojcia (Skoda) i takich jaj nie było

  • 15. Data: 2017-09-08 19:51:08
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 19:34:41 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > kredyt, a po kilku latach dowiadujesz się co to fap, dumasa zmienna
    > geomertia turbo albo że "żarówkę" ledową wymienia się razem z lampą. Tak

    Dodam do tematu tyle:
    Niech auto kosztuje 100kpln.
    Kupujesz na kredyt, 4 letni (optymistycznie).
    Koszt auta wtedy to jakieś 114-118kpln.
    Teraz ubezpieczenie, załóżmy że jest to OC+AC.

    Jak kojarze to taki pakiet to pi*oko 2-3kpln.
    i w sumie wiele sie to potem nie zmienia.
    Zgrubsza tyle samo OC+AC place od jakichś 10 lat (za byle wozidło kupione nowe za
    30kpln placilem okolo 2kpln) I ani nie spada cena ubezpieczenia ani nie rośnie...

    Czyli w 10 lat takie auto za 100kpln kosztuje jakieś 140-150kpln.
    I ani kilometra nie zrobilo :)

    Taki jest urok kupowania aut na które nas nie stać.

    Wszystko powyżej to truizmy ale chyba nie kazdy sobie to uswiadamia...

  • 16. Data: 2017-09-08 19:54:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale to ludzie zgodzili sie na terazniejsze samochody. Kiedys byly gazniki.
    Komplikowano je zeby samochody palily o 0,1 litra na setke mniej. Ktos wykombinowal
    wtrysk sterowany sonda lambda. I od tego czasu producenci zaczeli komplikowac
    samochody bo sie rozwiazanie z wtryskiem przyjelo. Jesli by ludzie nie chcieli
    kupowac samochodow z komputerami to by ich nie bylo. Za moment dojdzie do sytuacji w
    ktorej przepalona zarowka w schowku uniemozliwi jazde. Inna sprawa ze producentow
    interesuje pierwszy kupujacy. To ci pierwsi kupujacy dostarczaja na rynek wtorny
    samochody ktorych reszta nie chce ale musi kupowac. Pierwszego nie dotyczy dwumasa,
    zarowki wymienialne z cala lampa i cala reszta ktora ma sie popsuc od drugiego
    wlasciciela.

  • 17. Data: 2017-09-08 20:22:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Zainteresuj się ile kosztuje "serwis" klimatyzacji w nowym aucie.
    > Jak będziesz miał pecha, lub jakiś mechanik idiota rozszczelni Ci układ
    > to będziesz musiał "dobijać" klimę co roku buląc przy okazji 1200PLN...

    Przy okazji niech się zainteresuje co ten czynnik pracujący w
    klimatyzacji może z nim zrobić w przypadku pożaru.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2017-09-08 20:27:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    zarowki wymienialne z cala lampa i cala reszta ktora ma sie popsuc od drugiego

    Powiedzmy sobie w świetle białego dnia, że samochody wraz z całym
    przemysłem, drogownictwem to największy truciciel i morderca ludzkości.
    To, że za trucie i mordowanie drogo jeszcze sami płacimy, to już tylko
    wisienka na torcie.

  • 19. Data: 2017-09-08 20:36:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zainteresuj się ile kosztuje "serwis" klimatyzacji w nowym aucie.
    > Jak będziesz miał pecha, lub jakiś mechanik idiota rozszczelni Ci układ
    > to będziesz musiał "dobijać" klimę co roku buląc przy okazji 1200PLN...

    Jak pojedziesz do ASO... U prywaciarzy nabijają starym 410 i też działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2017-09-08 20:40:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 20:36 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Jak pojedziesz do ASO... U prywaciarzy nabijają starym 410 i też działa.

    Jak się kiedyś przy okazji dopytywałem to twierdzili, że nie można
    napełniać starym bez wymiany czegoś (nie pamiętam czego). Da się tak 1:1?

    TG