  • 81. Data: 2017-09-15 21:14:44
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Witam imiennika!

    Również.

    > Smuci mnie że dziś każdy samochód jest naszpikowany
    > wszelakimi głupotami... Jedno na czym mi zależało przy kupowaniu
    > następnego samochodu to radar cofania, ale aby to mieć trzeba obowiązkowo
    > wybrać wyposażenia lux z elektrycznymi szybami, klimatyzacją, GPSem i bóg
    > wie czym jeszcze. Taki świat.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "radar cofania", ale jeżeli chodzi Ci o
    czujniki cofania, to w Dacii w najuboższej wersji są w dodatkach już od
    300zł. Podobnie jakoś w Skodzie kiedy ostatnio patrzyłem w
    konfiguratorach więc imienniku jakieś bajki opowiadasz :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2017-09-16 02:05:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > 300zł. Podobnie jakoś w Skodzie kiedy ostatnio patrzyłem w
    > konfiguratorach więc imienniku jakieś bajki opowiadasz :-)

    Widać w Dacii jeszcze pakietyzacji dodatków nie opanowali.
    Sam się śmiałem ileś lat temu że klimatyzacja jest w pakiecie
    z elektrycznie otwieranymi szybami. Po co elektrycznie otwierane
    szyby skoro jest klimatyzacja?

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2017-09-16 09:41:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.09.2017 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > A co sie zmieniło od tego czasu?
    > Tylko wiek? A moze doswiadczenie, wiedza?

    powiem po sobie: doświadczenie (bo jak mnie na drodze publicznej
    obróciło to nagle zacząłem spokojniej jeździć), ale też to zwalam na
    wiek (stojąc niedawno przed dylematem sprzedaży jednego z dwóch aut,
    sprzedałem to z >300KM pod maską- bo stwierdziłem że to drugie bardziej
    'przydasię' - to już musi być starość ;), co więcej lubię jeździć
    busikiem (vanem czy jak to zwą) mimo, że jadę tym 130km/h autostradą a
    nie 200 ;)

    Łukasz

  • 84. Data: 2017-09-16 09:45:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 15 Sep 2017 21:14:44 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > Nie wiem co masz na myśli pisząc "radar cofania", ale jeżeli chodzi Ci o
    > czujniki cofania

    Właśnie o to - tutejsi z jakichś powodów nazywają to "radarem". Pewnie
    przez dźwięk.

    > to w Dacii w najuboższej wersji są w dodatkach już od
    > 300zł. Podobnie jakoś w Skodzie kiedy ostatnio patrzyłem w
    > konfiguratorach więc imienniku jakieś bajki opowiadasz :-)

    Właśnie o Dacii mowa - ściślej o Dusterze. Być może w PL komercjalizacja
    tego modelu jest nieco inna, ale tutaj - zachodnia Europa - wygląda to tak
    (ceny podaję z silnikiem diesla dCi 110, poza najtańszym modelem który
    jest dostępny tylko z dCi 90, benzyny nie biorę pod uwagę):

    Duster "Duster" : od 13800 Eur, czujki cofania: nie, klima: nie
    Duster "SilverLine": od 16150 Eur, czujki cofania: nie, klima: tak
    Duster "Laureate+" : od 17150 Eur, czujki cofania: tak, klima: tak

    Przy czym w wersjach "Duster" i "SilverLine" nie ma opcji dodania
    czujników cofania. Klimatyzacja tak samo nie jest w żadnej opcji, a po
    prostu pojawia się od "SilverLine" wzwyż. Ostatecznie kupiłem wersję
    "Laureate+" i jest wszystko git, ubolewam tylko nad zmuszaniem człowieka
    do brania klimatyzacji której ten w ogóle nie potrzebuje.

    Mateusz

  • 85. Data: 2017-09-22 18:23:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-15 o 15:23, ddddddddddddd pisze:

    > może dlatego, że uważałeś ją za zbędną i nie włączałeś :)
    > Dla mnie klima jest niezbędna, bo:

    Nie jest niezbędna. W latach 80-tych, 90-tych mało który samochód miał
    klimatyzację i jakoś ludzie jeździli. Niezbędne są koła i hamulce.
    Jeszcze w początkach lat 2000 sięcznych większość jeżdżących po Polsce
    samochodów nie miała klimatyzacji.
    Dopiero w latach 2010 siątych ludzie oduczyli się korzystać z wentylacji
    i w ogóle żyć w świecie, który nie jest sztucznie klimatyzowany,
    aromatyzowany oraz nie leci w nim non-stop radio-zet lub inna sieczka
    mentalna.

    > 1) w upały nie da się jeździć a tym bardziej stać w korkach bez niej
    > (nawet w sypialni w domu zainstalowałem klimę) O schłodzeniu auta po
    > postoju Budzik wspomniał.
    > 2) po kilkuset kilometrowej trasie bez klimy musisz odpoczywać 5x
    > dłużej/ musisz robić więcej przerw.

    Są plusy dodatnie i plusy ujemne. Jeden kalkuluje, że więcej dodatnich,
    drugi, że ujemnych. Faktem jest wciskanie klimatyzacji jak się tylko da
    do każdego nowego samochodu, jak się nie da inaczej, to podstępem. Potem
    można zarobić na serwisie. A jak auto nie ma klimatyzacji, to nie można
    wykonać dorocznego "uzupełniania czynnika", odgrzybiania, wymiany
    filtra, a raz na parę lat wymiany kompresora i/lub innych elementów.

  • 86. Data: 2017-09-22 18:31:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiem wiecej, ogrzewanie w samochodach to powojenny wynalazek.

  • 87. Data: 2017-09-22 18:32:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-12 o 00:00, Budzik pisze:

    > Ja tez nie zawsze uzywam ale czasami sa takie dni ze...
    > No i jedna dodatkowa sprawa - klima jest super jak trzeba wsiasc do
    > nagrzanego auta.

    Wyjątkowo irytującą sprawą są puste czarne samochody stojące na parkingu
    ze szczelnie zamkniętymi szybami i pierdzące trującymi spalinami z
    diesla w upalny dzień. Obok stoi państwo, które czeka na "schłodzenie auta".

    Przypominam uprzejmie, że zgodnie z obowiązującymi przepisami trzymanie
    włączonego silnika na postoju ponad 1 minutę jest wykroczeniem, za które
    przysługuje mandat. Inna sprawa, że zgodnie z instrukcją obsługi
    samochodu należy najpierw otworzyć okna i przewietrzyć dokładnie
    rozgrzany samochód. Dopiero potem włączyć klimatyzację. Najskuteczniej
    to można zrobić w czasie jazdy. Trzecia sprawa, że jak się nie lubi
    wsiadać do rozgrzanego auta, to wybieranie koloru czarnego nie jest
    najlepszym pomysłem.

  • 88. Data: 2017-09-22 18:43:20
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 22 Sep 2017 18:32:43 +0200, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >Trzecia sprawa, że jak się nie lubi
    >wsiadać do rozgrzanego auta, to wybieranie koloru czarnego nie jest
    >najlepszym pomysłem.

    Przy kupnie auta używanego przeważnie nie ma się szansy wyboru koloru,
    jaki nam pasuje. A tak BTW - biały też się nagrzewa na słońcu. Kiedyś
    chyba "Motor" robił proste badanie. I wyszło im, że różnica w temp.
    wewnątrz auta pomiedzy czarnym a białym to tylko 3 st. na korzyść tego
    drugiego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 89. Data: 2017-09-22 19:07:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 18:23 Poldek <p...@i...eu> pisze:

> [...]
    > można zarobić na serwisie. A jak auto nie ma klimatyzacji, to nie można
    > wykonać dorocznego "uzupełniania czynnika",

    W żadnym swoim aucie przed sprzedażą (po 5-6 latach) nie uzupełniałem
    czynnika a klima działala.
    Uzepłaniać trzeba jak auto po dzwonie i zastosowano druciarstwo, lub
    mechanik idiota rozszczelnił fabryczny układ.
    Nie ma minusów klimy, w lecie na autostradach powinna byc obowiązkowa tak
    jak pasy. Auto to szklarnia, gdy temp pow. na zewnątrz jest powyżej 30st.
    jazda autem bez klimy w dłuższej trasie jest bardziej niebezpieczna niż po
    spozyciu. Uchylenie okna jedynie potęguje niebezpieczeństwo. Łomot
    wpadającego powietrza, podwyższona temp. powodują natychmiastową
    dekoncentrację i przyspieszone zmęczenia. Kiedyś (gdy królowały auta bez
    klimy) nikt nie jeździł po drodze 140km/h.

    TG

  • 90. Data: 2017-09-22 19:28:28
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 22 września 2017 18:43:22 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:

> [...]
    > chyba "Motor" robił proste badanie. I wyszło im, że różnica w temp.
    > wewnątrz auta pomiedzy czarnym a białym to tylko 3 st. na korzyść tego

    To jak z jaskółką u monty pythona.
    A jaki to biały? Cynkowy czy tytanowy a może ołowiowy?

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic482463-6780.ht
    ml

    W tabelce w tym watku najpewniej wartosci sa pomylone.

    Tu inna tabelka, warto zobaczyc jak wiele jest białych farb i jak bardzo się różnią:
    http://www.redrok.com/concept.htm#absorptivity

    Do pełni obrazu trzeba by tak naprawde dodac tzw. Temperature stagnacji. Ale w
    praktyce rzeczywiscie pirometr pokaże podobne temperatury dla wszystkich samochodów
    zaparkowanych przed marketem w słoneczny dzień...