  • 21. Data: 2009-01-12 07:31:22
    Temat: Re: Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?
    Od: j...@a...at

    On 12 Jan., 07:23, Cezary Grądys <c...@c...com> wrote:

    > Przy napięciu sieciowym? Rozumiem, jakby ten UPS był na kilka kV. Ale w
    > takim zwykłym dającym napięcie sieciowe przyczyna musi być inna. Poza
    > tym takie urządzenia są badane na przebicie znacznie wyższym napięciem.
    > Moim zdaniem przyczyną może być chłodzenie lub ciśnienie w
    > akumulatorach. Ale przebicie powietrza napewno nie.
    >
    > --
    >
    > Cezary Grądys <c...@c...com>

    wlasciwie jesli sie zastanowie to wydaje mi sie ze masz racje - w
    takiej sytuacji nie mozanaby uzywac przeciez i telewizorow powyzej
    1000 m lodowek itd itp.

    chlodzenie - tam sa stosowane wiatraczki .w miare wyskosci spada
    gestosc powietrza tzn powietrze stawia mniejszy opor wiatraczkowi ,
    on sie nieco rozkreci - bedzie transportowal podobna ilosc powietrza w
    sensie masy jak na dole- masa medium chlodzacego nie spadnie
    radyklanie , natomiast jego temperatura raczej tak jesli to nie jest w
    ogrzewanym pomieszczeniu , ale gorale przeciez nie
    grzeja ;-) .akumulatory w ups sa doladowywane - towarzaszy temu
    nadcisnien spowodowanie wydzielaniem gazow w trakcie ladowania.

    w samolotach z silnikiem tlokowym lecac w gore trzeba uwazac zeby nie
    przechlodzic silnika i nie przekrecic.