  • 1. Data: 2016-03-28 01:18:03
    Temat: Jak to jest z tymi wołarkami RAW?
    Od: atm <...@v...pl>

    Dawno temu korzystalem z ACR dla Photoshopa CS5. Pozniej mocno
    zapomnialem o RAW. Teraz jednak zmienilem aparat i wrocilem do tematu.
    Panasonic do aparatu dołączył Silkypix Developer Studio.
    Nie wyglada to dobrze... W kazdym razie zrobilem zdjecie w JPG i RAW,
    postanowilem zrobic test: przy pomocy wołarki osiągnąć taki sam lub
    lepszy efekt w kwestii redukcji szumu i zachowania detali jaki oferuje
    JPG prosto z aparatu. Niestety zarowno w przypadku w/w programu jak i
    RAW Therapy efekt byl gorszy od JPGa. Czy to kwestia doglebnego
    rozpracowania ustawien czy tez aparat ma jednak lepsze algorytmy od tych
    wołarek? W RAW Therapy najpierw walczyem na własną rękę, pozniej
    skorzystalem z gotowych presetow.

  • 2. Data: 2016-03-28 01:30:54
    Temat: Re: Jak to jest z tymi wołarkami RAW?
    Od: atm <...@v...pl>

    Czy to kwestia doglebnego
    > rozpracowania ustawien czy tez aparat ma jednak lepsze algorytmy od tych
    > wołarek?

    A jednak to chyba kwestia wołarki: Photo Ninja zaraz po uruchomieniu dal
    sporo lepszy efekt niz JPG z aparatu.

  • 3. Data: 2016-04-04 20:46:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    atm wrote:
> [...]
    > rozpracowania ustawien czy tez aparat ma jednak lepsze algorytmy od tych
    > wołarek? W RAW Therapy najpierw walczyem na własną rękę, pozniej

    Wróć na łono Adobe.

  • 4. Data: 2016-04-05 11:29:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 04.04.2016 20:46, Poldek wrote:

    > Wróć na łono Adobe.

    Wczoraj wrocilem, w pewnym sensie. Jako ze ACR nie otwiera bezposrednio
    RAWow z aparatu, skonwertowalem je przy pomocy Adobe DNG Converter do
    strawnego formatu... i byloby juz w zasadzie dobrze lub bardzo dobrze
    gdyby nie "sliczne" artefakty, ktore pojawiaja sie przy znaczacym
    przesunieciu suwaka "Swiatlo wypelnienia".
    Oczywiscie w DxO nic takiego nie wystepuje:
    http://images77.fotosik.pl/478/a8106a03bdab0459.jpg

  • 5. Data: 2016-04-05 12:05:05
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2016-04-05 o 11:29, atm pisze:

> [...]
    > przesunieciu suwaka "Swiatlo wypelnienia".
    > Oczywiscie w DxO nic takiego nie wystepuje:

    Czemu nie zostaniesz przy DxO? IMHO całkiem fajny program i dużo
    bardziej intuicyjny niż np. LR

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 6. Data: 2016-04-05 14:10:59
    Od: atm <...@v...pl>

    > Czemu nie zostaniesz przy DxO? IMHO całkiem fajny program i dużo
    > bardziej intuicyjny niż np. LR

    Poniewaz jeszcze zadnego nie kupilem, tzn mam SilkyPix ktory byl z
    aparatem, ACR z PS CS5 i darmowy RAW Therapee jednak zaden z nich nie
    oferuje wg mnie tak dobrej jakosci koncowej i takiej prostoty obslugi.
    Ostatecznie kupie chyba jednak DxO, teraz korzystam z triala.
    Oczywiscie fajna funkcje jaka jest ClearView dali w wersji Elite prawie
    dwa razy drozszej od Essential.

  • 7. Data: 2016-04-07 14:06:23
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2016-04-05 o 14:10, atm pisze:

    > Oczywiscie fajna funkcje jaka jest ClearView dali w wersji Elite prawie
    > dwa razy drozszej od Essential.
    ClearView działa też tylko dla puszek i obiektywów, dla których DxO
    zrobił presety

  • 8. Data: 2016-04-07 14:11:06
    Od: atm <...@v...pl>

    On 07.04.2016 14:06, Nathan wrote:

    > ClearView działa też tylko dla puszek i obiektywów, dla których DxO
    > zrobił presety

    Widze tez, ze nie lepiej jest z Adobe: Dehaze dali jedynie w wersji
    abonamentowej, posiadacze licencji wieczystej moga sobie tylko o tym
    poczytac lub kombinowac ladowanie presetow przygotowanych przez kogos.
    No nic, obecnie wstrzymam sie chyba z zakupem do momentu pojawienia sie
    DxO 11 i LR 7 (jesli w ogole sie pojawi).

  • 9. Data: 2016-04-08 09:15:09
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2016-04-07 o 14:11, atm pisze:
> [...]

    > No nic, obecnie wstrzymam sie chyba z zakupem do momentu pojawienia sie
    > DxO 11 i LR 7 (jesli w ogole sie pojawi).

    Jak jeszcze chwilę poczekasz, to może DxO wypuści 9 lub 10 jako freeware ;)

  • 10. Data: 2016-04-08 12:05:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 08.04.2016 09:15, Nathan wrote:

    > Jak jeszcze chwilę poczekasz, to może DxO wypuści 9 lub 10 jako freeware ;)

    Mam ósemke w ten sposób, ale zeby nie bylo zbyt pieknie nie obsluguje
    mojego aparatu ;)