  • 41. Data: 2016-02-08 23:34:58
    Temat: Re: Jak wyłączyć dysk?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:almarsoft.6626031745303887006@news.neostrada.pl
    > A kto mówi o wyłączaniu podczas aktywnego zapisu? Dysk ma być wyłączony
    > gdy tuner jest wyłączony, wydawało by się, że to taka prosta zasada.....

    U mnie potrafi zassać firmware i wtedy nieco dłużej się uruchamia. Jakoś
    musi je złożyć.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 42. Data: 2016-02-08 23:38:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ale po co? Co kogo obchodzi, że zgubi kilka sek na początku? Przecież
    > motto naszej cywilizacji technicznej to "proszę czekać" a jej symbol to
    > klepsydra lub kręcioła. Dla typowego konsumenta to niestety już normalne,
    > że coś się nie dzieje natychmiast.

    Czemu ma gubić? Współczesne dyski startują bardzo szybko, jeśli potrafi
    zapisywać jeden program, a drugi ubierać w przesunięcie czasowe, to nie
    uwierzę, żeby nie wrzucił do pamięci, 3-4 sekundy rozkręcania i jadziem.
    Zresztą, nagranie i tak rozpoczyna się kilka sekund wcześniej, więc czas na
    rozkręcenie dysku zapewniony jest automatycznie. Więcej czasu raczej straci
    się na reakcję programu, niż na rozkręcenie dysku.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 43. Data: 2016-02-09 13:29:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-08 o 23:38, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > na rozkręcenie dysku zapewniony jest automatycznie. Więcej czasu raczej
    > straci się na reakcję programu, niż na rozkręcenie dysku.

    Wydaje mi się, że tu jest co innego.
    Tuner mówi: "zapisz mi to", a dysk mówi "poczekaj, jeszcze śpię".
    Więc tuner nie widzi gotowości i zgłasza błąd.

    Wynika to z moich obserwacji kilku tunerów, i to zarówno do TV, jak i do
    kamer przemysłowych.
    Zresztą po to wymyślili dyski do rejestratorów, które połykają strumień
    i nie zgłaszają zwrotnie błędów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2016-02-09 15:24:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Wydaje mi się, że tu jest co innego.
    > Tuner mówi: "zapisz mi to", a dysk mówi "poczekaj, jeszcze śpię".
    > Więc tuner nie widzi gotowości i zgłasza błąd.

    Dla mnie byłby to kardynalny błąd. Jeśli zgłaszać, to raczej w sytuacji,
    gdyby nie dało się dysku wybudzić w sensownym czasie i groziło by
    przepełnienie bufora.
    Wg mnie, powinno zaistnieć tutaj po prostu nieco dłuższe czekanie na
    gotowość, bo przecież każda operacja musi poczekać, trudno się spodziewać,
    żeby sektor, wyznaczony do zapisu danej porcji danych, był podstawiony
    akurat w momencie żądania.

> [...]
    > kamer przemysłowych.
    > Zresztą po to wymyślili dyski do rejestratorów, które połykają strumień i

    Najgorsze, że potrafi się zbiesić, zamrozić przy tym. Jeśli nie zgłosi
    błędu, może się zdarzyć, że cały zapis poleci się je... no, wiesz, bo
    dyskowi się jeden na całą partycję wadliwy sektor trafił.
    Dla mnie to niedopuszczalne. Stolerowałbym jedynie sytuację, że dysk w
    odpowiednim trybie da szybkie zgłoszenie błędu i nagrywarka (raczej), albo
    nawet sam dysk, będzie jechać kolejno, aż trafi na dobry sektor, zaznaczając
    wadliwe jako bezużyteczne. Bo to niebezpieczna sprawa, gdy wskutek być może
    jakiegoś drobnego błędu w jednym, czy kilku miejscach, leci w pizdu cały
    zapis, bo nagrywarka nie wykryła błędu i pcha dane na ślepo, a dysk wisi, bo
    wpadł w jakieś osobliwe zapętlenie i w nieskończoność czeka na coś, czego
    być może nawet mu w FW nie zdefiniowano. Windows NT - ta linia w systemie
    NTFS automatycznie oznacza wadliwe sektory (clustery ściślej),
    przezroczyście dla użytkownika, niektórzy mogą być zdziwieni, że po chkdsk
    pokazuje im "bad sectors", choć niczego w kierunku takiego zaznaczenia nie
    robili. Inna sprawa, że mechanizm ten nie zawsze dobrze działa.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 45. Data: 2016-02-09 23:05:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Feb 2016 13:29:50 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Wydaje mi się, że tu jest co innego.
    > Tuner mówi: "zapisz mi to", a dysk mówi "poczekaj, jeszcze śpię".
    > Więc tuner nie widzi gotowości i zgłasza błąd.

    Nie stwierdzam takiego zachowania z tym problematycznym tunerem.
    Jeśli dysk zawraca busy (z różnych powodów, m.in. oczekiwanie na
    spin up) tuner ma czekać i już. Jeśli (re)inicjalizacja się nie
    powiedzie dysk zwróci fail, wtedy urządzenie może na to zareagować.

    --
    Marek