  • 21. Data: 2010-07-23 11:10:10
    Temat: Re: Jak wzmocnić b. krotki impuls
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Mirek pisze:

    > A Ronja robi trochę szybciej ;)
    > http://en.wikipedia.org/wiki/RONJA

    ZAZWYCZAJ nie oznacza ZAWSZE?

    No właśnie, LED-ów nalezy szukać przede wszystkim u Agilenta. On i od
    lat są w tym dobrzy, i można nabyć dużo fajnej optoelektroniki "na
    śmieciach".
    Tyle że wspomniana dioda HSDL4220 ma czas narastania 40ns, a więc o 1,5
    rzędu za długi...

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 22. Data: 2010-07-24 13:39:19
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    JG wrote:

    > Witam.
    >
    > Potrzebuje wzmocnić sygnał TTL o czasie trwania ok 2-3 ns (repetycja do ok
    > 100 KHz) i podać go a diodę LED UV, tylko że potrzebowałbym aby ten prąd
    > wyniósł ok 1A.
    > Czym i jak to zrobić ?
    > BFQ19 ma za mały prąd bo tylko 100 mA (150mA w impulsie), ale poskładanie
    > kilku raczej nie wchodzi w grę przy tak krótkich impulsach.
    > Na czym można by to zrobić ... w rozsądnych pieniądzach ?
    >
    > Pozdrawiam
    > JG
    http://allegro.pl/item1159912801_tranzystor_w_cz_bfg
    135_7ghz_1w_dobra_cena_2_szt.html

    z tych to trzeba by kilka zlozyc + driver dorobic , ale przejrzyj reszte
    aukcji tego pana, ew. moze zadaj mu pytanie :)

    ad. problemu 'czy led da rade' - z tego co rozumiem led ma dac po prostu
    krotki impuls. to oznacza ze nie jest wazne jak dlugo czy w jaki sposob jego
    pojemnosc bedzie ladowana - a jedynie ze potrzebny do swiecenia ladunek
    zostanie dostarczony. dodatkowo zapewne LED moze sobie swiecic zdrowo ponad
    'znamionowa' moc - tzn. bedzie mial dosc czasu zeby 'wystygnac' . to oznacza
    ze ladunek moze byc rozladowany nie tylko 'efektywnym' swieceniem struktury
    - innymi slowy jego wartosc napieciowa moze zdrowo przekroczyc znamionowe
    napiecie zlacza. samo to dobrze wrozy teorii :)

    ad. praktyki - pojemnosc zlacza to zwykla pojemnosc, a indukcyjnosc
    doprowadzen jest stosunkowo niewielka (i co najwazniejsze powtarzalna, co
    umozliwia 'dostrojenie' obwodu tak aby udawal linie transmisyjna). jesli nie
    zalezy nam na wydajnosci to mozna bezproblemowo 'zamrugac' nawet power-
    led'em ze stosunkowo wysoka czestotliwoscia, co pare razy udalo mi sie
    zaobserwowac calkiem przypadkowo (detektory szczelinowe, power-ledy itd. )

    problemy zaczynaja sie gdy chcemy to robic wydajnie...