  • 11. Data: 2014-10-31 20:57:01
    Temat: Re: Jak zmierzyc przyspieszenie do setki
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 17:12, dddddddd pisze:

    > ale za 50zł to będzie miał ELM'a 327 z wysyłką, a on się może do czegoś
    > jeszcze przydać...

    Tak ale pomiary z ELM vs pomiary z racelogica czy nawet Gtecha to bajki :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 12. Data: 2014-10-31 21:30:18
    Od: BK <t...@t...nie>

    W dniu 2014-10-31 12:48, xxx pisze:
> [...]
    > podanych założeniach.
    >
    > Dodam tylko, że mierzyłem przy użyciu nawigacji wbudowanej w samochód,
    > tj. od startu do momentu, gdy pokazała 100 km/h i wyszło mi ponad 1,5
    > s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu. Niedokładnośc pomiaru,
    > bezwładność GPS - OK, ale to powinno raczej działać w drugą stronę.
    > Samochód nie był przerabiany, tuningowany i mam go od nowości. Dlatego w
    > w/w pomiar nie wierzę.
    >
    > Aplikację zapuściłbym i na komórce i na tablecie, pomiar powtórzyłbym
    > kilka razy, może uda się otrzymać jakieś powtarzalne wyniki.

    A po co tak kombinować? Najprościej (i na pewno dokładniej niż poprzez
    całkowanie wskazań akcelerometrów) jest po prostu nagrać kamerą
    wskazówkę prędkościomierza lub obrotomierza. Oczywiście wcześniej trzeba
    sobie wyznaczyć pozycję wskazówki dla prędkości 100 km/h według wskazań
    GPS.

    No chyba, że Twój samochód zrywa przyczepność przy 100 km/h ;)