  • 161. Data: 2018-08-16 10:25:36
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 10:08, Piotr Gałka pisze:

    > A może przywróć wszystko do stanu wyjściowego i pokaż elektrykowi tylko
    > prąd który znika jak wyłączasz bezpiecznik.
    > Niech sam znajdzie jak to jest podpięte pod twoją instalację.

    Ja bym szedł na szeroką zakrojona współpracę z elektrykiem. :-)
    Lepiej mieć go po swojej stronie.

    Robert

  • 162. Data: 2018-08-16 11:04:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Teraz będziesz miał problem, żeby je jakoś, nawet zgrubnie - wyskalować.

    W sumie dopóki robią za zgrubny wskaźnik, to jest OK.

  • 163. Data: 2018-08-16 11:08:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > niechcaco oczywiscie.
    > Moze np podlaczyli gdzies pod zolto-zielony i nie wiedzieli ze na
    > drugim koncu faza ...

    Tylko pytanie czemu w ogóle przewód z mojego gniazdka wychodzi na
    klatkę...

    > 360W rozlozone na wiele metrow powinno kabel troche podgrzac.
    >
    > Tak mi jeszcze wpadlo ... nie wiesz, ktoredy Ci sie laczy N z PE ...
    > moze tamtedy sasiad domyka :-)

    Czy ja wiem... rezystancja jest bliska zeru, to musi być gdzieś w
    mieszkaniu :)

    > A kablowka nie z Orange ?

    Kablówka to Vectra (którą zresztą odradzam teraz każdemu). Zresztą nawet
    jakby była z Orange to i tak prąd płynie tą fazą z dodatkowego kabla, a
    nie przewodem do routera.

  • 164. Data: 2018-08-16 11:09:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sie zastanawiam na ile moglo wyjsc przypadkiem - np wiercili dziure,
    > wkrecili wkret i trafili na przewod fazowy.
    > Ale przewiercic zasilanie i skretke to by chyba za duzo szczescia
    > bylo.

    Tak też może być...

    Niezależnie od tego czy to celowe działanie, czy nie, to ktoś za ten
    zużyty prąd musi zapłacić...

  • 165. Data: 2018-08-16 11:10:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Bardziej mnie zastanawia, że skrętką :)

    > Pomacac skrzynke - moze wyraznie ciepla.
    > Aczkolwiek moze te moc wysylac dalej.

    Myślę że wysyła. Tak czy inaczej... nie rozbiorę jej przecież (jest na
    kluczyk) i w sumie nawet nie wiem, kto miałby to zrobić...

  • 166. Data: 2018-08-16 11:12:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > A może przywróć wszystko do stanu wyjściowego i pokaż elektrykowi tylko
    > prąd który znika jak wyłączasz bezpiecznik.
    > Niech sam znajdzie jak to jest podpięte pod twoją instalację.

    Czemu?

    Planuję pokazać elektrykowi to, co już znalazłem (po co ma szukać sam,
    skoro ja już tę robotę odwaliłem?). Przewód na razie jest odłączony,
    zastanawiam się nad podpięciem go przed przyjazdem elektryka, ale z
    drugiej strony jeśli mu pokażę że wiem, którędy to idzie, to mogą mi
    postawić jakieś zarzuty za spowodowanie zagrożenia porażeniem (skoro
    wiem, że idzie pajęczyną i skrętką, a mimo tego świadomie z powrotem
    podłączam)...

  • 167. Data: 2018-08-16 11:21:21
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Tylko pytanie czemu w ogóle przewód z mojego gniazdka wychodzi na
    > klatkę...
    Prawdopodobnie kiedyś tym przewodem szło zasilanie gniazdek do Twojego
    lokalu.
    Potem była modernizacja polegająca na pociągnięciu nowego przewodu do
    gniazdek; w miejsce aluminiowego.
    Potem przyszli chłopaki z Orange i szukali gdzie by tu zasilanie z klatki
    wziąć i akurat napatoczył im się ten Twój przewód.
    Tak myślę.

    jp

  • 168. Data: 2018-08-16 11:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bardziej mnie zastanawia, że skrętką :)

    Skretka moze jeszcze nie taka dziwna - np skretki mieli duzo pod reka,
    a innego kabla nie.
    Zastanawia mnie tylko, ze cęgi pokazały prad - fachowiec tam jakis i
    wie ze skretka na 230V sie nie nadaje,
    wiec faza idzie 8 zylami w jednym kablu, a drugim kablem zero ?
    Ale to tez powinienes wykryc prad w drugim kablu.

    Wiec bardziej mi pasuje do jakiegos przypadkowego zwarcia kabli.

    >Myślę że wysyła. Tak czy inaczej... nie rozbiorę jej przecież (jest
    >na
    >kluczyk) i w sumie nawet nie wiem, kto miałby to zrobić...

    Pomacac mozna.

    Wysyła ... celowo to chyba nie bardzo ma gdzie, bo urzadzenia koncowe
    to raczej z wlasnym zasilaniem.

    Uzbrojony w protokol z Innogy mozesz sie domagac naprawienia.

    Tylko tak sie zastanawiam ... czy to juz pora uderzyc do adwokata,
    niech doradzi czy nie brac szybko rzeczoznawcy, poki jest usterka.
    Bo potem bedzie "mysmy nigdy nie brali"
    Policje zaangazowac ? Kwota znaczna, w rok to juz idzie w tysiace.

    Ewentualnie odlacz, zakladam ze TP sprawe oleje, tzn przyjdzie ktos,
    stwierdzi ze nic nie ma, i wtedy bedzie mozna wzywac ponownie to moze
    uzgodnia termin.

    Swoja droga - 360W ? Toz to jest ~150 zl miesiecznie, plus wlasne
    zuzycie.

    J.

  • 169. Data: 2018-08-16 12:05:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 11:12, Queequeg pisze:

> [...]
    > postawić jakieś zarzuty za spowodowanie zagrożenia porażeniem (skoro
    > wiem, że idzie pajęczyną i skrętką, a mimo tego świadomie z powrotem

    Ale ta skrętka mogła zasilać respirator.
    Tak źle i tak nie dobrze.

    Robert

  • 170. Data: 2018-08-16 12:15:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale ta skrętka mogła zasilać respirator.
    > Tak źle i tak nie dobrze.

    chcesz zrobić kolejny zwrot akcji w tej burzliwej powieści? :))))))