  • 291. Data: 2018-08-24 11:28:57
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Kolor jest umowny :) Czasem wystarczy w kranie zamienić zaślepki, żeby
    > było logicznie.

    Ale nie zamienili :) Poza tym wypadałoby, żeby ciepła była po lewej.

    http://www.polskieustawy.com/print.php?actid=1045&la
    ng=48&adate=20060218&page=2

    § 120 ust.5

    > Hmm, gorzej jakbyś miał jak w Irlandii/Anglii. Dwa krany na jednej
    > umywalce. W jednym prawie wrzątek a w drugim lodówka.
    > http://podroze.onet.pl/ciekawe/dlaczego-kazdy-brytyj
    czyk-ma-przy-zlewie-2-krany-odpowiedz-moze-cie-zasko
    czyc/84frd7

    Anglia pełna absurdów...

    > Wracając do tematu. Osobiście już dawno bym otworzył szafkę TP (Orange)
    > i rozkminił gdzie MI ten prąd spierdala, bom to MÓJ prąd. Wiadomo, że
    > jeśli za moim licznikiem to jest to MOJA sprawa w priorytecie. Szafkę
    > otworzyć "bezinwazyjnie" też można, nawet płaskim wkrętakiem/siłowo
    > zamiast klucza (zamek się obraca czasem) ale są inne opcje.

    Tylko tu już zaczynamy wchodzić w działania niezgodne z prawem. Póki co
    w tym moim śledztwie nie złamałem prawa i chcę się tego trzymać.

    > Gorzej, jeśli się okaże, że z szafki TP spierdala po kablu TP (głowica)
    > gdzieś w nieustalonym kierunku na kablach telefonicznych/dziwne raczej
    > bo przydźwięk/itp...wtedy Orange ma władanie nad tym, gdzie to idzie i
    > tutaj może być problem bo jeśli "opiekun" tego rewiru ma to we władaniu
    > to on dobrze wie gdzie to lezie :)

    Zobaczymy co powie konserwator. Będę chciał żeby otworzył ten szacht
    techniczny na klatce piętro niżej.

    Jak nic nie powie, to będę szukał kontaktu z Orange...

    > Później bym przygotował plan "napaści" w sensie obciążenia. Albo
    > właściciela lokalu, że mnie wjebał na "minę" i proszę to uwzględnić w
    > opłatach albo zgłoszę to jako próbę oszustwa/negocjacja...albo
    > złodzieja/policja/sprawa/inne. Nie wierzę w jakieś zwarcia z równym
    > prądem 1,6A nawet po skrętce czy innych wydumaniach. Coś musi ładnie,
    > sumiennie i bezproblemowo ciągnąć to obciążenie, które bezpiecznika nie
    > wywala a dom nie "kopie".

    Tak... jak już ustalę, co to jest (i co ważniejsze, od kiedy ciągnie,
    jeżeli uda się to w ogóle ustalić), to będę chciał rekompensaty od
    właścicielki.

    Tak naprawdę teraz muszę zmierzyć pobór energii przez jakiś czas i
    porównać z rachunkami. Jak się okaże, że bardzo spadło to znaczy, że
    ciągnęło od dawna. Jak się okaże, że nie, to może namierzyłem to zaraz
    po pojawieniu się poboru.

    > OK, wolisz być w porządku z prawem w sytuacji nieustalonej ale jednak
    > dziwnej, że ktoś kiedyś podłączył jakieś kabelki w łazience do gniazdka
    > i na zewnątrz, nie było to nieumyślne raczej, rozumiem.

    Dokładnie. Dlatego ani nie podłączam tam żadnego autotrafo ani nie chcę
    się włamywać do skrzynki TP.

    > Czekam jednak na rozwój akcji bo interesuje mnie rozwiązanie, znaczy CO
    > TO KURWA JEST :)...No to muszę poczekać do poniedziałku :)

    Mnie też to interesuje :)

  • 292. Data: 2018-08-24 11:31:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nadal - jesli zimna woda wplywa do zbiornika, to cisnienie ma
    > wystarczajace do wysokosci.
    > Wyplywajaca bedzie miala nie wieksze, wiec nie wplynie do rury z zimna
    > ... chyba, ze ta akurat cisnienie stracila, a to sie moze zmienic.

    Gorzej jak zimna wpłynie do zbiornika w momencie, w którym chcemy wziąć ze
    zbiornika ciepłą.

    > Dla czlowieka przyzwyczajonego do innych kurkow juz troche szkodliwe.

    Przyzwyczajenie łatwo zmienić :)

  • 293. Data: 2018-08-24 11:35:25
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Bez indukcyjnosci, skoro opor dla DC i impedancja dla AC sie zgadza.

    Ewentualnie jakaś bardzo niewielka, np. w postaci jakiejś zapomnianej
    spirali grzejnej. Stąd moja "propozycja" zobaczyć, co pokaże pomiar, gdy
    wciśniemy np. nie 50 Hz, lecz np. 5, czy nawet 50 kHz. Wiedząc, co
    mniej-więcej tak może sie zachowywać, można wylistować obecne w obejściu
    urządzenia i je posprawdzać, czy któremuś nie zapomniało się być odłaczonym
    z zasilania.

    > Biorac pod uwage ten prad w pojedynczym kablu stwierdzony cęgami -
    > wyglada mi to najbardziej na przeplyw linia do uziemienia w centrali.

    Ale linia telefoniczna ma raczej znacznie mniejszą oporność, kilkadziesiąt,
    czaaasem, gdy daleko, kilkaset omów. Poza tym, wyposażenie powinno raczej
    wykryć obcy prąd i przynajmniej odłaczyć felerne wyposażenie abonenckie od
    reszty. Na wsiach łącznice stale narażone są na obce prądy i nie może taka
    od byle czego pryknąć. Ale tu nie wieś raczej. Jeśli, to musiało by być
    twarde dozziemienie, poza bezpiecznikami na łacznicy, które pykają przy
    0.5-1A, a tu mamy ponad, więc przy którejś wymianie obsługa by z pewnościa
    sprawdziła, co siedzi. Mnie jednak zastanawia stałość oporności tego upływu.
    Od byle zetknięcia przewodu jednego z drugim, to styk byłby raczej luźny i
    dawno by się upalił...

    > Kolego Q - opisz Orangowi sytuacje, to moze sie choc dowiemy gdzie to
    > znika :-)

    Też jestem ciekaw!

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 294. Data: 2018-08-24 11:41:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Skoro jest - widac ktos korzysta. I sie nie boi podac hasla do konta.

    I to jest wg mnie straszne.

    > Nie wiem jakie maja zalozenia ... moze, zeby z dowolnych dwoch
    > gniazdek dalo sie 13A pociagnac.

    Przede wszystkim jakby w UK chcieli oszczędzić na przewodach, to powinni
    podnieść napięcie :) A i rynek dla transformatorów obniżających by był :)

    > Czyzby w USA nie kradli ?

    Kradną, ale np. długo nie przechodzili z magstripe na EMV, bo koszt
    fraudów robionych na magstripe był mniejszy niż koszt przejścia na EMV.

    W Polsce bankowość elektroniczna weszła później, to i rozwiązania od
    początku były nowsze.

  • 295. Data: 2018-08-24 11:48:51
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Ale jak wprowadzano alu w polsce jako standard instalacji to juz
    > wiedziano ze sie nie nada? Bo mi sie cos wydaje ze nie.

    W sumie dziś to się wydaje oczywiste, wystarczy porównać opór alu i
    miedzi. Ale że alu tańsze...

    > Np. w niektorych kanadyjskich miastach nie ma dostepu do wc bez
    > zameldowania sie u kierownika lokalu. Z przyczyn innych ale jednak.

    Z jakich przyczyn?

    > Klime mozna montowac. Ajak domek lepszy to sie okien wogole nie otwiera
    > bo instalacja ma grzanie, chlodzenie, kurz filtruje...

    Tylko czy wymianę powietrza ma...

  • 296. Data: 2018-08-24 11:54:56
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I wszystkie stare mieszkania bez przewodu PE i roznicowki ...

    Nowe też.

    Jak tak teraz pomyślę to w żadnym mieszkaniu, w którym mieszkałem (a że
    wynajmuję to trochę tego było), nie było różnicówki, a w niektórych nadal
    były "korki" zamiast "esów".

    PE u mnie nadal nie ma, choć skoro i tak był remont, to IMO ktoś powinien
    pomyśleć, wymienić ten aluminiowy, dwużyłowy przewód i podłączyć PE. Ale
    nie pomyślał, bo taniej.

    IMO przepisy powinny nakazywać instalację TN-S i różnicówkę w każdym
    mieszkaniu, nie tylko w nowym budownictwie. Dać ileś lat na przerobienie i
    tyle. Nie wiem czy nie nakazują, czy nakazują ale wszyscy mają to gdzieś.

  • 297. Data: 2018-08-24 11:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 09:48:51 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > W sumie dziś to się wydaje oczywiste, wystarczy porównać opór alu i
    > miedzi. Ale że alu tańsze...

    To nie jest takie oczywiste, bo tansze, lzejsze - wiec ma zalety.
    Nawet, jak trzeba uzyc grubszego drutu.
    I do dzis sie uzywa - w profesjonalnych kablach.

    Tylko plynie na zlaczach, utlenia sie latwo, potem grzeje, pali
    izolacje, drut sie zmienia w latwo łamliwy - i w perspektywie wymiana
    instalacji, jesli niestarannie zrobiona.

    Choc u rodzicow 40 lat wytrzymala i tylko w dwoch miejscach musialem
    poprawiac.

    J.

  • 298. Data: 2018-08-24 12:04:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 09:41:44 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > I to jest wg mnie straszne.

    Niby tak ... ale jak na koncie ma sie debet i kredyt do splacenia ...
    moze nie ma sie co bac :-)

    > Przede wszystkim jakby w UK chcieli oszczędzić na przewodach, to powinni
    > podnieść napięcie :) A i rynek dla transformatorów obniżających by był :)

    UK akurat mialo 240V, wiec najwyzsze na swiecie ...

    > Kradną, ale np. długo nie przechodzili z magstripe na EMV, bo koszt
    > fraudów robionych na magstripe był mniejszy niż koszt przejścia na EMV.

    Czyli po prostu nie kradli.

    > W Polsce bankowość elektroniczna weszła później, to i rozwiązania od
    > początku były nowsze.

    A ludzie widac bardziej kradna/popadli w biede i pewne rozwiazania
    wycofano - np czeki.
    A pewne trzeba bylo wprowadzic - KIR, Elixir ...

    J.

  • 299. Data: 2018-08-24 12:06:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 09:31:09 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Gorzej jak zimna wpłynie do zbiornika w momencie, w którym chcemy wziąć ze
    > zbiornika ciepłą.

    Zatruc sie od tego nie zatruje.
    Ale przeciez to normalne i u nas - kto ma "bojler elektryczny", u tego
    tak dziala. Spuszcza wode ciepla, a naplywa zimna.

    J.

  • 300. Data: 2018-08-24 12:08:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 09:17:50 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > To jakaś specjalna częstotliwość dla TP?

    Gdzies w pasmie danych DSL, a spodziewam sie, ze tam ktos internet ma
    podlaczony.

    J.