  • 211. Data: 2018-08-21 13:51:50
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 13:30:54 +0200, Akarm napisał(a):

    > Analogicznie z MPWiK: czy wiedząc, że komuś przecieka kran w łazience,
    > albo że pływak w spłuczce nie zamyka wody, powinni jakoś zareagować?

    Powiedziec by mogli przy odczycie licznika.
    Lokator na pewno bylby wdzieczny.

    Ale jakby przeciek byl gdzies w scianie i moczył mur ?

    J.

  • 212. Data: 2018-08-21 14:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 08:57:19 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Pytanie czy wiedząc (tudzież twierdząc), że ucieka do tynku, nie powinni
    > jakoś zareagować.
    >
    > Ja nie mam uprawnień SEP, nie muszę wiedzieć, że 300W w tynk jest
    > niebezpieczne. On ma i IMO powinien.

    On ma i wie, ze to niemozliwe.
    Ktos panu prad kradnie.

    Ale nam nie, wiec to nas nie obchodzi :-)

    Wychodzie na to, ze masz dwie mozliwosci:
    -wylaczyc i zapomniec,
    -pojsc na policje ...

    J.

  • 213. Data: 2018-08-21 15:51:10
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 09:00:44 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > To było moje pierwsze pytanie. Twierdzi że były włączone.

    A analizowales rachunki ?
    Moze faktycznie od niedawna idzie.

    To jest ok 260kWh miesiecznie, powinno byc widoczne, szczegolnie ze
    duzo odbiornikow nie masz, patrzac po instalacji.

    J.

  • 214. Data: 2018-08-21 17:00:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Elektrykowi, nie powinno chyba bardzo dużo czasu zająć znalezienie skąd
    > ten prąd się bierze, a jak znajdzie i odłączy to będzie dla niego
    > oczywiste, że ten prąd tędy 'od zawsze' upływał.

    Jak będzie chciał, to znajdzie :) Ten z Innogy nie chciał.

    Nie sprawdziłem w sumie najprostszej rzeczy.

    1. Odłączę neutralny
    2. Podłączę fazowy przez amperomierz
    3. Jeśli prąd nie popłynie, to podłączę neutralny przez amperomierz

    To może odpowiedzieć na pytanie, czy to celowy pobór, czy przypadkowe
    doziemienie...

    > Co do prądu w skrętce.
    > PoE+ zakłada 600mA, ale płynące w obie strony - czyli w kablu jest 1,2A
    > i wszystko cacy.

    Czyli mamy minimum 600mA na żyłę...

    > Do tego jest założenie, że wiele kabli może być układanych koło siebie i
    > izolacja nie powinna spłynąć. Więc jak jest sobie jeden kabel to stale
    > płynący większy prąd nic mu nie powinien zrobić.

    1.5A to w sumie nie jest tak dużo, raczej chodziło mi o przebicie izolacji
    z powodu wysokiego napięcia między przewodami (lub przewodem a ręką, która
    go dotknie). Nie wiem jaka jest wytrzymałość na przebicie izolacji w
    skrętce ale sądząc po jej grubości, to pewnie niewielka (50V? Niby PoE
    to 48V, więc tyle wytrzymać musi...).

    To, że się da, to wiem. W jednym "chińczyku" widziałem kiedyś skrętkę
    wyciągniętą z osłony (jedną parę), która wisiała sobie w przejściu na
    wysokości wysokiego człowieka i zasilała lampę na 230V.

  • 215. Data: 2018-08-21 17:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 15:00:15 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
    > Jak będzie chciał, to znajdzie :) Ten z Innogy nie chciał.

    Przypomnij sobie, ile Ci to zajelo.
    Nie tak latwo znalezc.

> [...]
    > 3. Jeśli prąd nie popłynie, to podłączę neutralny przez amperomierz
    >
    > To może odpowiedzieć na pytanie, czy to celowy pobór, czy przypadkowe

    Uwazaj. moze sie gdzies faza objawic na obudowie.

    Jak na moj gust:
    - gdyby cos istotnego bylo zasilane, to zaraz by ktos biegal i
    naprawial (*)

    - ten prad plynacy jedna skretka mnie zastanawia ...

    * - co prawda moglo byc istotne dawno temu, a teraz juz nie uzywane.

    U mnie ciagle jest NT/1 zasilane z centrali, mimo ze linia
    wypowiedziana chyba juz ponad 5 lat temu ...

    J.

  • 216. Data: 2018-08-21 18:36:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-21 o 17:00, Queequeg pisze:

    > Jak będzie chciał, to znajdzie :) Ten z Innogy nie chciał.

    Wiem że to może wydawać się niepojęte, ale wielu ludzi nie lubi i nie
    będzie pracować za darmo. Trzeba było zaproponować odpowiednie
    wynagrodzenie za pracę dla Ciebie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 217. Data: 2018-08-21 19:27:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Czyli mamy minimum 600mA na żyłę...

    Nie.
    W PoE+ te 600mA płynie w jedną stronę 4 żyłami i wraca pozostałymi 4-ma.
    Czyli w całym kablu płynie 1,2A.

    Jak zamiast tego puścić 8-ma żyłami 1,2A w jedną stronę to moc
    wydzielana w kablu będzie taka sama jak maksymalna dopuszczalna w PoE+.

    Ale ja wcześniej rozumiałem, że ten prąd wypływa skrętką, a potem chyba
    pisałeś, że to kabel ekranowany.
    P.G.

  • 218. Data: 2018-08-22 00:34:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > U mnie ciagle jest NT/1 zasilane z centrali, mimo ze linia
    > wypowiedziana chyba juz ponad 5 lat temu ...

    Tak z ciekawości - działa tam możze jeszcze cokolwiek, choćby to było
    jedynie możliwe do osiągniecia 112 i/lub 997, 998, 999...?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 219. Data: 2018-08-22 11:41:48
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przypomnij sobie, ile Ci to zajelo.
    > Nie tak latwo znalezc.

    Ale ja to robiłem pierwszy raz i bez szukacza :) Poza tym powiedziałem mu
    wszystko, co znalazłem, wystarczyło to zweryfikować.

    Kolejne podejście: konserwator (elektryk) z administracji budynku.
    Poniedziałek po 18.

    > Uwazaj. moze sie gdzies faza objawic na obudowie.

    Tak... potem to przemyślałem i doszedłem do tego samego wniosku, bałem się
    podłączać sam fazowy z odpiętym neutralnym. Finalnie podłączyłem neutralny
    przez amperomierz i podłączyłem fazowy bez. Fazowy zaiskrzył (tak jak
    zwykle), neutralnym nic nie popłynęło.

    Znaczy jest gdzieś doziemienie, obwód nie zamyka się przez ten mój
    neutralny. Jakby była różnicówka to by wywaliło, a że nie ma...

    > Jak na moj gust:
    > - gdyby cos istotnego bylo zasilane, to zaraz by ktos biegal i
    > naprawial (*)

    Też tak myślę. Skłaniam się ku temu, że faktycznie ten kabel był sobie
    podłączony ale nieużywany, aż w końcu zrobiło się jakieś zwarcie ze
    skrętką i biegnie to sobie gdzieś daleko (do centrali?), gdzie się
    doziemia.

    > * - co prawda moglo byc istotne dawno temu, a teraz juz nie uzywane.

    No właśnie... tylko wtedy pewnie byłoby zasilane przez cały czas, jeszcze
    jak mieszkanie stało puste. Właścicielka twierdzi, że wtedy pobór był
    bliski zeru.

    > U mnie ciagle jest NT/1 zasilane z centrali, mimo ze linia
    > wypowiedziana chyba juz ponad 5 lat temu ...

    NT/1 to coś do ISDN?
    https://www.orange.pl/b/binaries/PL/358342/Manual_NT
    1Plus_366942674.pdf

  • 220. Data: 2018-08-22 11:43:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Wiem że to może wydawać się niepojęte, ale wielu ludzi nie lubi i nie
    > będzie pracować za darmo. Trzeba było zaproponować odpowiednie
    > wynagrodzenie za pracę dla Ciebie.

    Wiem, wiem, nie mam do niego pretensji (choć może tak to zabrzmiało). Jest
    od licznika, przyjechał sprawdzić licznik na zlecenie z Innogy, więc miał
    związane ręce.

    Mogłem zaproponować wynagrodzenie (czyli fuchę po godzinach), ale jak mam
    płacić to wolę sam wybrać fachowca, któremu zapłacę, a nie płacić temu,
    który akurat przyjechał...