  • 281. Data: 2018-08-23 23:54:53
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 13:04:15 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    y-latwiej-w-zycie-wejdzie-unijna-dyrektywa-psd-ii

    > No to znaczy ze to jakies tam ramy prawne bedzie mialo. Moze ktos przemyslal i
    jakos sensownie takie parowanie zostanie uskutecznione.

    Unia przemyslala, tak, zeby Sofortowi bylo dobrze :-)
    Ale chyba przemyslala bardziej, i beda lepsze rozwiazania.

    > To lepsze niz dawanie hasla firmie ktora webowym skryptem tyka moje konto...

    To, ze webowym skryptem, to akurat zaleta, bo haslo pozostaje na twoim
    komputerze. O ile oczywiscie producent skryptu nie klamie :-)

    > Ale jak wprowadzano alu w polsce jako standard instalacji to juz wiedziano ze sie
    nie nada? Bo mi sie cos wydaje ze nie.

    I chwalic, ze wprowadzamy niesprawdzony standard ?

    > Tak czy siak elektryke mamy zrobiona raczej dobrze i nie pobladzilismy zbytnio ze
    standardami.

    I wszystkie stare mieszkania bez przewodu PE i roznicowki ...

    bankowosci internetowej nie znali za bardzo.
    listy jednorazowe i takie tam...
    nie sadze aby to umniejszalo zasludze ze u nas cos lepszego jest i korzystamy.

    > No w sumie to nie gupi patent jest. Choc nieco pracy wymaga...

    W porownaniu do naszego przelewu - dosc glupi.

    Ale taka sytuacja - kupujesz uzywany samochod za wieksza kwote,
    i jak nie macie konta w jednym banku, to d*.

    Ale przyjac czek od nieznajomego ... tez d* :-)

    > Ale sklepiki dzialaly. Teraz sie im sypie i biadola.

    Teraz ? Przeciez te Wallmarty mieli od dawna.

    > Amerykance na zagranicznych nie maja nawet szybkosci.

    Tzn jak - transfer z Polski do USA wolny ?
    Z winy USA czy Polski ?

    Ale po co z Polski, jak wiekszosc serwerow w USA ?

    > Czasem dsl 512kbit to szal na wsi jest.

    Na wsi byc moze, ale takiej naprawde dalekiej.
    Przeciez te wszystkie DSL to amerykanski wymysl, dla Polakow robili ?

    > Ceny tez niemale...

    Znow - podziej przez zarobki.
    Okaze sie, ze znosne, nawet bardzo.

    > Nadal tanio.
    > Byle abonament u amerykancow to 30dolcow,

    To jak u nas 30 zl, albo i mniej.

    > z internetem prawie drugie tyle.
    >A jak marketer dzwoni to ci z darmowych minut schodzi...

    A nie maja juz no-limit z internetem ?

    > inni nie uzywaja nawet zagranicznych. Z drugiej strony maja energie taniej...

    Znow - ta zagranica nie robi przeciez tylko dla Polakow.

    > Ale lokalne calkiem ok. Ja porownuje swiatowo a nie tylko do zamoznej europy.

    Hiszpania nie tak znow zamozna. I w ogole niewiele wieksza od Polski.

    > Zdziwil bys sie jaki wybor maja np w kanadzie czy australii.
    > Jak pokazalem znajomemu alejke z serami i czekolada w tesco to sie pytal co to za
    specjalny sklep...

    To co maja w tych wielkich Wallmartach ?
    A moze porownywal do swojego malego sklepiku, ktory wlasnie
    bankrutuje?

    W UK jest nie tylko Tesco, ale tez np Sainsbury.
    Wielkosc sklepow podobna, w dodatku firma ma tez przetworstwo
    zywnosci, a produkty tej marki byly dobre i niedrogie.

    > Dac ci cennik hamerykanski? Albo kanadianski?

    Znow kwestia zarobkow - US zdaje sie ma poczte dobra i niedroga.
    I mnostwo sklepow wysylkowych dzieki niej

    > A inpostowe paczkomaty to wogole kosmos.

    Bo niepotrzebne - kurier przywozi pod drzwi i zostawia.
    I nikt nie kradnie. :-)

    Z tym "nikt" to oczywiscie przesada, kurierzy tez bywaja ciekawi ..

    J.

  • 282. Data: 2018-08-24 01:24:04
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 23:54, HF5BS pisze:

    > Staram się na podstawie już zrobionych pomiarów oszacować, jakie to
    > urządzenie mogło się zawieruszyć pod kabel...

    Chyba nie. Adam podłączył 12V i zrobił pomiar. Wykluczają się zatem
    wszelakie przetwornice. Pozostaje coś stałego, np. z
    "trafo"/żarówki/oświetlenie/silnik i oczywiście jakieś niekontrolowane
    "zwarcie"chociaż dziwne bo nie spotkałem nigdy zwarcia bez reakcji
    fiz/chem/czas na poziomie 1.6A/230V.

    C Z E K A M Y D O P O N I E D Z I A Ł K U!

    Można oglądać w tym czasie inną TV:]

    CDN chyba nastąpi bo Adam nie otworzy tej skrzynki TP sam, skoro ma tylu
    świadków :D no chyba że na jakimś torrencie umieści filmik z uploadu
    Onionowego bez komenta/ID unknown :) jak rozpruł skrzynkę i najebał
    gosciowi zabierając mu metodą hack/NFC z konta smartfona, 2kzł celem
    pokrycia kosztów :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 283. Data: 2018-08-24 02:35:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 01:24:04 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Chyba nie. Adam podłączył 12V i zrobił pomiar. Wykluczają się zatem
    > wszelakie przetwornice. Pozostaje coś stałego, np. z
    > "trafo"/żarówki/oświetlenie/silnik i oczywiście jakieś niekontrolowane

    Bez indukcyjnosci, skoro opor dla DC i impedancja dla AC sie zgadza.

    > "zwarcie"chociaż dziwne bo nie spotkałem nigdy zwarcia bez reakcji
    > fiz/chem/czas na poziomie 1.6A/230V.

    Biorac pod uwage ten prad w pojedynczym kablu stwierdzony cęgami -
    wyglada mi to najbardziej na przeplyw linia do uziemienia w centrali.

    > C Z E K A M Y D O P O N I E D Z I A Ł K U!

    Kolego Q - opisz Orangowi sytuacje, to moze sie choc dowiemy gdzie to
    znika :-)

    J.

  • 284. Data: 2018-08-24 09:09:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    U nas też była na to moda, każde gniazdko zasilane z dwóch stron w tym systemie.
    Czy nie nazywało się to CPR (system centralnej puszki rozdzielczej)?
    Swoją drogą robiąc więcej takich pętli zbliżamy się do klatki Faraday'a ;-))

    -----
    > dookola mieszkania biegna dwa kable magistralne, tzn jeden trzydrutowy w pierscien.
    > I do tego pierscienia sa gniazdka podlaczone.
    > Ponoc tak mniej miedzi potrzeba niz przy naszej "drzewiastej" instalacji, a miedzi
    po 1945 im brakowalo.

  • 285. Data: 2018-08-24 09:14:03
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No właśnie minister Sławoj naszych chłopków zmusił ;-)

    -----

  • 286. Data: 2018-08-24 09:21:27
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Podwójna zimna woda bardzo by się przydała w naszym budownictwie.

    -----

  • 287. Data: 2018-08-24 09:22:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Żeby się nie obudzić z rachunkiem za np. kopalnię.

    -----

  • 288. Data: 2018-08-24 11:17:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Gdybyś tak spróbował go trochę przedzwonić akustycznie, jeśli to
    > doziemienie, to oporność/impedancja powinna być chyba w miarę stała, gdyby
    > nieco rosło (i na to mi wygląda najbardziej), podejrzewałbym jakąś spiralę
    > grzejną, piecyk gdzieś, a spiralka, to jednak trochę cewka i reaktancja
    > powinna nieco wzrosnąć. Jeśli zależność będzie duża, to trafo. Ale wtedy
    > inaczej by to wyglądało wobec prądu stałego.

    Tzn. posprawdzać mu impedancję przy różnych częstotliwościach? Niby
    generator mam (choć do kilkuset kHz), mierniki też mam, tylko pytanie czy
    zwykłe multimetry na zakresie AC pokazują dobrze, jeśli częstotliwość nie
    jest 50 Hz :)

    > Mnie to jednak na doziemienie nie wygląda, bo by skakała oporność w
    > zależności od wiatrów (pogodowych), a jak piszesz, nie zmienia się
    > (znacząco).

    Nie zmienia się w ogóle. Chyba że ta linia jest zwarta z uziemieniem
    gdzieś na centrali...

    > Pozostaje chyba grzałka (jak tu wygląda zależność R od I i temperatury?),

    Też się nie zmienia.

    > ewentualnie żarówka (choć czy wtedy oporność przy 12V była by
    > taka sama, jak przy 230?).

    Byłaby mniejsza.

    > Obstaję przy jakimś drobnym piecyku, czy nawet kuchence turystycznej/małej
    > stacjonarnej, moc też mi pasuje. Może ktoś o tym piecyku/"farelce"
    > zapomniał?

    Tylko czy wtedy byłaby podłączona do mojej fazy, a neutralny byłby brany
    z innego miejsca?

  • 289. Data: 2018-08-24 11:17:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ~2MHz podlacz, to jest szansa, ze przyleca z TP :-)

    To jakaś specjalna częstotliwość dla TP?

  • 290. Data: 2018-08-24 11:21:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Skąd taki cienki drucik? Ale załóżmy, że tyle - masz 0.53 Ohm/mb.
    > Pomyliłeś się 10-krotnie.

    "rezystancja dowolnej żyły <260 om/km"

    Czyli niby poniżej 260 mom/m...

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3209158.html