  • 301. Data: 2018-08-24 13:04:25
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zatruc sie od tego nie zatruje.

    Nie chodzi o zatrucie a o to, że mu ciepła nie poleci :)

    > Ale przeciez to normalne i u nas - kto ma "bojler elektryczny", u tego
    > tak dziala. Spuszcza wode ciepla, a naplywa zimna.

    To trochę inaczej, bo bojler raz, że jest hermetycznie zamknięty i pracuje
    pod ciśnieniem a dwa, że jest przepływowy. Woda ciepła nie tyle jest
    spuszczana, co jest wypychana przez ciśnienie napływającej zimnej.

    Tam, jak rozumiem, zbiornik był od góry otwarty, nalewało się zimnej wody,
    grzało jakoś i ta woda grawitacyjnie spływała. Jakby to połączyć w kranie,
    to może zimna woda poszłaby do góry, do zbiornika, odpływem ciepłej...

  • 302. Data: 2018-08-24 13:08:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niby tak ... ale jak na koncie ma sie debet i kredyt do splacenia ...
    > moze nie ma sie co bac :-)

    Gorzej jak się nie ma :)

    > UK akurat mialo 240V, wiec najwyzsze na swiecie ...

    O, faktycznie. Widocznie pomyliło mi się z USA.

    Btw, ciekawa tabelka.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mains_electricity_by_c
    ountry

    Japonia ma 100 V?

    > Czyli po prostu nie kradli.

    Kradli, ale może nie miliardy a tylko miliony ;)

    > A ludzie widac bardziej kradna/popadli w biede i pewne rozwiazania
    > wycofano - np czeki.

    Myślę że ludzie mając okazję zawsze będą kradli. Tzn. zawsze znajdzie się
    ktoś, kto wykorzysta lukę i będzie kradł.

  • 303. Data: 2018-08-24 13:11:56
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie jest takie oczywiste, bo tansze, lzejsze - wiec ma zalety.
    > Nawet, jak trzeba uzyc grubszego drutu.
    > I do dzis sie uzywa - w profesjonalnych kablach.

    Profesjonalne, aluminiowe kable? Jaką aluminium ma tam zaletę względem
    miedzi?

    > Tylko plynie na zlaczach, utlenia sie latwo, potem grzeje, pali
    > izolacje, drut sie zmienia w latwo łamliwy - i w perspektywie wymiana
    > instalacji, jesli niestarannie zrobiona.

    No tak... tego nie mogli tak łatwo przewidzieć.

    > Choc u rodzicow 40 lat wytrzymala i tylko w dwoch miejscach musialem
    > poprawiac.

    Pamiętam jak przez mgłę (miałem 4-5 lat, rok 1989-1990), jak się nam w
    łazience ładnie ściana zajęła od gniazdka, do którego podłączona była
    pralka. Było potem tak ładnie osmolone, a do pralki szedł długi, gruby
    przedłużacz, który jakimś cudem do dziś się zachował (w sensie, mam go
    nadal w szufladzie z kablami).

    Instalacja była aluminiowa.

  • 304. Data: 2018-08-24 13:27:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 11:08:19 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Kradli, ale może nie miliardy a tylko miliony ;)

    Ich jest 400 mln ludzi. Jesli kartami kradna tylko miliony - tzn ze
    nie kradna. Prawie wszyscy nie kradna :-)

    > Myślę że ludzie mając okazję zawsze będą kradli. Tzn. zawsze znajdzie się
    > ktoś, kto wykorzysta lukę i będzie kradł.

    Ta kradziez u nas to dosc trudna, bo pojdziesz do banku, zalozysz
    konto, wezmiesz czeki, to ile czasu trzeba, aby cie zlapac ?
    Chyba, ze modna u nas metoda na słupa, lub na falszywy dowod.
    Banki sie raczej baly, ze ktos zaplaci tymi czekami, a jak potem
    sciagnac z bezrobotnego ?

    W UK inaczej, bo tam dowodow osobistych nie ma, i musisz wierzyc
    rachunkowi z gazowni.

    No i tam pieniadze z czeku nie wplywaja od razu, tylko to trwa,
    sprawdzane jest konto wystawcy, i jest bodajze dwa tygodnie karencji,
    gdy wystawca moze oprotestowac czek.

    Wyobraz to sobie u nas - kupujesz telewizor, placisz czekiem, a
    sprzedawca w koncu pieniedzy nie dostanie.
    To on p* taki interes - tylko gotowka.

    Jakos to w UK i US zalatwili.

    A jednoczesnie te same banki po minimalnym sprawdzeniu wydadza ci
    karte kredytowa :-)
    Coz to z czlowieka robi te 3% prowizji (juz mniej) :-)

    J.

  • 305. Data: 2018-08-24 13:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 11:04:25 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > To trochę inaczej, bo bojler raz, że jest hermetycznie zamknięty i pracuje
    > pod ciśnieniem a dwa, że jest przepływowy. Woda ciepła nie tyle jest
    > spuszczana, co jest wypychana przez ciśnienie napływającej zimnej.

    Przeplywowe grzejniki owszem mamy, ale wymagaja duzej mocy.

    Wielu ludzi ma duzy zbiornik z mala grzalka, grzalka podgrzewa np 200
    litrow cala noc, a potem pod prysznic ... i ciepla woda ze zbiornika
    wyplywa, a zimna wplywa.
    Odpowiednia konstrukcja, zeby zmniejszyc mieszanie, i jakos dziala.

> [...]
    > grzało jakoś i ta woda grawitacyjnie spływała. Jakby to połączyć w kranie,
    > to może zimna woda poszłaby do góry, do zbiornika, odpływem ciepłej...

    Jest takie ryzyko, po zapchaniu wylotu. Ale wylewka baterii raczej
    szeroka.

    J.

  • 306. Data: 2018-08-24 13:41:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 11:28, Queequeg pisze:
    > Zobaczymy co powie konserwator. Będę chciał żeby otworzył ten szacht
    > techniczny na klatce piętro niżej.
    >
    > Jak nic nie powie, to będę szukał kontaktu z Orange.

    Ubrać zawiadomienie do Orange w dramatyczne, techniczne słowa, to
    powinno skłonić do szybkiej interwencji.

    Robert

  • 307. Data: 2018-08-24 14:01:41
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    > Ubrać zawiadomienie do Orange w dramatyczne, techniczne słowa, to
    > powinno skłonić do szybkiej interwencji.

    A właśnie, czy na obudowie tej skrzynki jest jakiekolwiek napięcie -
    mierząc pomiędzy obudową a uziemieniem? Choćby 1V?
    Można by wtedy napisać, że na obudowie występuje napięcie, które może
    grozić porażeniem a nawet i śmiercią przypadkowej osoby?
    Myślę, że orangutan by nie ryzykował, tylko wysłał ekipę szybko.

    Kluczowe słowa to może, bo jak ktoś kto ma zdartą skórę na nogach i
    rękach dotknął by skrzynki i stał na bosaka, albo nawet w butach, tylko
    wcześniej rura jakaś pękła i zalało podłogę, to te 30mA _może_ nawet
    zabić. :-P

  • 308. Data: 2018-08-24 14:11:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 Aug 2018 14:01:41 +0200, BQB wrote:
> [...]
    > rękach dotknął by skrzynki i stał na bosaka, albo nawet w butach, tylko
    > wcześniej rura jakaś pękła i zalało podłogę, to te 30mA _może_ nawet

    Odczuwane wrażenia i reakcje organizmu człowieka na przepływ prądu o
    częstotliwości 50..60 Hz na drodze "dłoń jednej ręki - dłoń drugiej ręki".
    (...)
    20 - 60 mA: Silne i bardzo bolesne skurcze mięśni rąk i klatki
    piersiowej, możliwość arytmii serca.
    60 - 100 mA: Prawdopodobieństwo nierównej i niezgodnej pracy komór i
    przedsionków serca - konieczna natychmiastowa pomoc lekarza.
    pow. 300 mA: Zatrzymanie normalnej pracy serca.

    Jerzy Dreszer, "Zarys Elektrotechniki", Wydawnictwo Szkolne i
    Pedagogiczne, 1978

  • 309. Data: 2018-08-24 14:25:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 11:48, Queequeg pisze:

    > W sumie dziś to się wydaje oczywiste, wystarczy porównać opór alu i
    > miedzi. Ale że alu tańsze...

    To nie o opór chodzi.
    P.G.

  • 310. Data: 2018-08-24 14:40:55
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-08-24 11:54, Queequeg wrote:
    (ciap)
    > IMO przepisy powinny nakazywać instalację TN-S i różnicówkę w każdym
    > mieszkaniu, nie tylko w nowym budownictwie. Dać ileś lat na przerobienie

    Może wyluzuj, ja tam nie mam zamiaru mieszkac w obozie, a troche czasu w
    swoim zyciu mieszkałem :-/

    Włodek