  • 471. Data: 2018-08-30 16:02:27
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 30.08.2018 o 12:26, Queequeg pisze:

    >OIDP:
    >Równolegle, tylko w jednym się zdejmowało zworkę, żeby nie dzwonił.
    >Dominował pogląd, że dwa dzwonki za bardzo obciążają centralę czy tam
    >coś.
    >Ale mogłem coś przekręcić.

    To chyba schemat Aster-72 wyjasnia

    http://telesfor99.org/telefony-modele/aster/

    ciezkie to do przeanalizowania :-)

    Ale jesli dobrze widze - dzwonek aparatu glownego przylaczony przez
    widelki aparatu dodatkowego.

    A potem ktos wyciaga wtyczke dodatkowego i nic nie dzwoni - powinny
    byc na stale podlaczone, bez wtyczek :-)

    J.

  • 472. Data: 2018-08-30 17:19:56
    Od: kasik <k...@s...pl>

    > A kompiel z komputerem...

    ... to kąpiel przy kompie.

  • 473. Data: 2018-08-30 17:25:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kasik pisze:

    > ... to kąpiel przy kompie.

    w kompocie.

    --
    Jarek

  • 474. Data: 2018-08-30 17:31:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-30 o 16:02, J.F. pisze:
> [...]
    > widelki aparatu dodatkowego.
    >
    > A potem ktos wyciaga wtyczke dodatkowego i nic nie dzwoni  - powinny byc

    A ta sieć gniazdek rozłącznych, do czego ma służyć?
    Więcej niż dwa telefony? Czy jeden telefon a n gniazd. Telefon dzwoni
    podnosimy słuchawkę, wyjmujemy wtyczkę i idziemy do innego gniazda się
    podłączyć i kontynuujemy rozmowę? SF? :-)
    Chyba widziałem takie coś na starym filmie w TV.

    Robert

  • 475. Data: 2018-08-30 17:32:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Zapomniałem o linku
    http://telesfor99.org/download/schemat_Aster_RWT.jpg

    Robert

  • 476. Data: 2018-08-30 17:36:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > podłączyć i kontynuujemy rozmowę? SF? :-)
    > Chyba widziałem takie coś na starym filmie w TV.

    Tak kiedyś działała sieć telefoniczna. Ktoś *do mnie* zadzwonił, mogłem
    chwilę pogadać, odłożyć słuchawkę na widełki, udać się spokojnym krokiem
    do innego aparatu i kontynuować tam swoje gadulstwo. Połączenie nie było
    zrywane. Zakończyć mógł je ten, kto zaczął.

    --
    Jarek

  • 477. Data: 2018-08-30 17:40:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > do innego aparatu i kontynuować tam swoje gadulstwo. Połączenie nie było
    > zrywane. Zakończyć mógł je ten, kto zaczął.

    A to jednak coś zapamiętałem, że gdzieś dzwoni... w jakiś kościele. :-)

    Robert

  • 478. Data: 2018-08-30 18:13:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >było
    >zrywane. Zakończyć mógł je ten, kto zaczął.

    Tylko zauwaz, ze w wersji z jednym telefonem nie ma co tak
    komplikowac, bo rownolegle gniazdka wystarcza.

    A w tej sieci gniazd rozlacznych tak nie pogadasz, bo pierwszy telefon
    odlaczy pozostale.

    No chyba ze sie myle ...
    http://telesfor99.org/download/schemat_Aster_RWT.jpg

    pierwszy telefon na widelkach polaczy 3 z 6, i pusci La na drut
    laczacy 6-tki.
    Ale kolejny telefon po podniesieniu widelek zewrze 6 z 5 czyli zewrze
    linie i tyle bedzie slychac.

    Wiec trzeba wyciagac wtyczke z gniazdka, a to patrz pkt 1 - rownie
    dobrze moga byc gniazdka rownolegle, skoro maja byc wyciagane wtyczki.

    Za to cos podobnego mamy na schemacie dwoch gniazd/telefonow -
    pierwszy przepuszcza La z 3 na 6, w kolejnym gniazdku trafia na 5.
    Z kolei Lb w pierwszym polaczone na 5, a w drugim na 3, wiec dziala.

    Cos im chyba z tym schematem gniazd rozlacznych nie wyszlo.

    Za to o ile wiem to tak to w Niemczech dziala na ich wtyku TAE.
    Telefon (modem, fax) przepuszcza linie dalej, do kolejnego gniazdka.

    Hm, a jakby tak w kazdym gniazdku polaczyc 6 z 8 ?
    Linia by przechodzila na kolejne gniazdko, przez telefon, lub przez
    gniazdko w razie wyciagniecia wtyczki ..

    J.

  • 479. Data: 2018-08-30 18:58:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko zauwaz, ze w wersji z jednym telefonem nie ma co tak
    > komplikowac, bo rownolegle gniazdka wystarcza.
    >
    > A w tej sieci gniazd rozlacznych tak nie pogadasz, bo pierwszy
    > telefon odlaczy pozostale.

    Systemów połączeń mogły być dziesiątki. Z bardziej złożonych
    od połączenia równoległego, sam spotkałem się z takim, który po
    podniesieniu słuchawki odłączał *dzwonki*, a nie całe aparaty.
    Przy wybieraniu tonowym i elektronicznych dzwońcach stracił on
    rację bytu.

    --
    Jarek

  • 480. Data: 2018-08-30 19:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Systemów połączeń mogły być dziesiątki.

    Ale mamy konkretne schematy.
    Choc przeciez nie komplikowali tak konstrukcji, zeby to nie dzialalo.

    > Z bardziej złożonych
    >od połączenia równoległego, sam spotkałem się z takim, który po
    >podniesieniu słuchawki odłączał *dzwonki*, a nie całe aparaty.

    Prawidlowo, ale ciekaw jestem rozwiazania, bo dzwonki powinny byc
    rownolegle, a odlaczanie szeregowo ...

    J.