  • 481. Data: 2018-08-30 19:19:58
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Prawidlowo, ale ciekaw jestem rozwiazania, bo dzwonki powinny byc
    > rownolegle, a odlaczanie szeregowo ...

    Dzwonki mogą być również szeregowo.

    --
    Jarek

  • 482. Data: 2018-08-31 08:21:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Aug 2018 09:14:30 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Konserwator zna ten blok i twierdzi, że to telefon, więc mu wierzę.

    A jak konserwator tłumaczy obecność tego przewodu "telefonicznego" w
    puszcze gniazda el? To są dwie podejrzane rzeczy, typowy podtynkowy
    kabel energetyczny użyty jako telefoniczny (po co ktoś taki nietypowy
    przewód jak na telefon miałby użyć) oraz jego obecność w puszce
    gniazda el.

    --
    Marek

  • 483. Data: 2018-08-31 09:12:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-08-31 08:21, Marek wrote:
    (ciap)

    > typowy podtynkowy
    > kabel energetyczny użyty jako telefoniczny (po co ktoś taki nietypowy
    > przewód jak na telefon miałby użyć)

    Bo takie były realia wykonawcze (już wspominałem).

    > oraz jego obecność w puszce gniazda el.

    Być może w puszce obok (w bliskim sąsiedztwie tejże), lub
    bez puszki (gniazdko tel. miało być natynkowe) i w czasie remontu
    jakiś magik połaczył - został bohaterem w cudzym domu!

    Włodek

  • 484. Data: 2018-08-31 12:02:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2018 08:21:54 +0200, Marek napisał(a):

    > A jak konserwator tłumaczy obecność tego przewodu "telefonicznego" w
    > puszcze gniazda el?

    W puszce go nie ma - w puszce jest inny.

    > To są dwie podejrzane rzeczy, typowy podtynkowy kabel energetyczny
    > użyty jako telefoniczny (po co ktoś taki nietypowy
    > przewód jak na telefon miałby użyć)

    Bo tylko taki mial. Ale nie jest tak jak piszesz - jest czarny,
    dwuzylowy, linkowy, niezbyt gruby.

    I gdzies pod pawlaczem sie te kable lacza,

    J.

  • 485. Data: 2018-08-31 12:03:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2018 19:19:58 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Dzwonki mogą być również szeregowo.

    Dwa pewnie tak - przy wiekszej ilosci moga byc za ciche.

    J.

  • 486. Data: 2018-08-31 14:23:19
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Ale linia telefoniczna ma raczej znacznie mniejszą oporność, kilkadziesiąt,
    > czaaasem, gdy daleko, kilkaset omów.

    Ok. 140 om na żyłę (ok. 280 om na obu żyłach)... to by się zgadzało.

    > Poza tym, wyposażenie powinno raczej wykryć obcy prąd i przynajmniej
    > odłaczyć felerne wyposażenie abonenckie od reszty.

    Samo z siebie? Może wykryło, odłączało, potem podłączało i znowu
    odłączało, aż obsługa centrali przepięła linię do uziemienia.

    Jest dziś w ogóle obsługa na centralach, czy w dobie central cyfrowych
    dzieje się to inaczej (np. wszystko zdalnie)?

    > Na wsiach łącznice stale narażone są na obce prądy i nie może taka od
    > byle czego pryknąć. Ale tu nie wieś raczej.

    No nie... środek Warszawy.

    > Jeśli, to musiało by być twarde dozziemienie, poza bezpiecznikami na
    > łacznicy, które pykają przy 0.5-1A, a tu mamy ponad, więc przy którejś
    > wymianie obsługa by z pewnościa sprawdziła, co siedzi. Mnie jednak
    > zastanawia stałość oporności tego upływu. Od byle zetknięcia przewodu
    > jednego z drugim, to styk byłby raczej luźny i dawno by się upalił...

    Albo po prostu jak się zetknęło, to się zgrzało.

    Zastanawiam się co mam powiedzieć Orange. Przecież ich nie zainteresuje
    to, że prąd mi uciekał, bo była faza na linii, a jeśli zainteresuje, to
    w trosce o własną infrastrukturę a nie o wyjaśnienie mi sytuacji (i tak
    naprawdę nie muszą nic mi wyjaśniać, bo nie jestem ich abonentem na tej
    linii, nie?)...

  • 487. Data: 2018-08-31 14:24:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Namotane.
    > Najbardziej mnie zastanawia jak ktoś połączył normalny drut/kabel
    > elektryczny ze skrętką.

    Kabel jest podłączony do jednożyłowego drutu (tzn. dwie pojedyncze żyły),
    ten drut pewnie jest niżej połączony ze skrętką (celowo, bo to był
    telefon).

  • 488. Data: 2018-08-31 14:38:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Uwazaj na jeszcze jedno - masz tam jakis elektroniczny licznik ze
    > zdalnym odczytem ?

    To PAFAL 12EA5rn/1, nie ma zdalnego odczytu.

    http://reds.siedlce.pl/instrukcje/12Ea5.pdf

    Nie ma literki 'g' ("licznik z nadajnikiem impulsów"), zakładam że ten
    nadajnik impulsów to odczyt zdalny.

    Tak sobie czytam, że on pokazuje też "moc maksymalną danego okresu".
    2121 kW. Myślałem że będzie więcej, przecież głupi czajnik ma 2 kW.

    > Bo inne to elektrownia moze odczytywac co pol roku, a rachunki
    > wystawiac na podstawie prognozy.

    Pewnie tak właśnie jest, dlatego chciałbym zobaczyć rachunki. Zakładam że
    są na tyle czytelne, że zobaczę na nich odczyty a nie prognozy...

    > koniec miesiaca - warto isc i spisac licznik.

    Machnę dziś fotkę. Wcześniejszą mam z 17.08.

    > Nawiasem mowiac - znow te prognozy moga sie objawic.
    > Nikt pradu nie ciagnie, a rachunki przychodza.

    To prawda... a potem zwrot, jak już nie będę mieszkał... ale jeszcze
    trochę planuję mieszkać, mam umowę prawie na rok.

    > Szybko wynajmie, to nie bedzie musiala myslec :-)
    >
    > A jak nie wynajmie, to jej nadplate odejma,
    > Potem jej nadplate odejma, i w sumie to po roku mozna sie zdziwic.

    Prawda.

    > Wezwie speca, a speca widziales - wylaczy bezpiecznik i stwierdzi, ze
    > licznik dobry.
    > Lodowka pani ciagnie, czas zmienic na nowa, energooszczedna :-)

    Odepnie lodówkę, a tam dalej ciągnie :) Albo nie odepnie, bo jego
    interesuje tylko licznik...

    > P.S. Zakladajac ze stara lodowka ciagnie srednio 60W, a nowa 50 ...
    > mamy 87kWh rocznie.
    > Liczac po 60gr - 50 zl/rok.
    >
    > To chyba nie warto inwestowac, ale przy 20W roznicy ?

    Pytanie ile czasu zanim inwestycja się zwróci... przy 50 zł / rok
    faktycznie nie ma sensu.

  • 489. Data: 2018-08-31 14:40:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A jak konserwator tłumaczy obecność tego przewodu "telefonicznego" w
    > puszcze gniazda el?

    Nie tłumaczy, ktoś robił remont i pociągnął, on nic o tym nie wie.

  • 490. Data: 2018-08-31 14:41:26
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W puszce go nie ma - w puszce jest inny.

    > Bo tylko taki mial. Ale nie jest tak jak piszesz - jest czarny,
    > dwuzylowy, linkowy, niezbyt gruby.
    >
    > I gdzies pod pawlaczem sie te kable lacza,

    Dokładnie tak jest.