  • 511. Data: 2018-08-31 23:28:26
    Temat: [OT] Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Z fabryki odkurzaczy w ZSRR odchodzi najstarsza pracownica. Dyrektor do
    > niej:
    > - Była pani najlepszą pracownicą, w dowód uznania otrzymuje pani Order
    > Przodownika Pracy.
    > - A czy nie mogłabym w zamian dostać odkurzacza?
    > - Nie ma pani odkurzacza? Ani jednego pani nie wyniosła?
    > - Wyniosłam, wyniosłam, kilkadziesiąt, ale co w domu złożyłam to mi
    > zawsze Kałasznikow wychodził!

    Ten dowcip dotyczył maszyny do szycia "Łucznik" z Radomia.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 512. Data: 2018-08-31 23:38:11
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Gniazdka zaczęto w Polsce instalować w latach 70-tych.

    Tak. A na półkach był tylko ocet.
    U mnie w domu były zainstalowane ze dwadzieścia lat wcześniej. Okrągłe,
    bakelitowe, na trzy bolce.
    W latach siedemdziesiątych wymieniłem je na nowszy typ i doinstalowałem
    jeszcze kilka.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 513. Data: 2018-08-31 23:47:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > - Nie ma pani odkurzacza? Ani jednego pani nie wyniosła?
    > - Wyniosłam, wyniosłam, kilkadziesiąt, ale co w domu złożyłam

    Anegdota znana i wielokrotnie dostosowywana do tzw. warunków
    lokalnych, do różnych zakładów przemysłowych. A teraz będzie
    opowieść prawdziwa. Za czasów PRL przemysł produkował rozmaitą
    tandetę. Ale akurat dziurki w butach (nie w podeszwie, tylko te
    do sznurowadeł) zwykle były perfekcyjnie obrobione mosiądzem
    wysokiej jakości. Pytanie, dlaczego? Ano były one robione na
    maszynach, na których utrzymanie nie brakowało nigdy pieniędzy.
    Trzaskały te okucia z prędkościa karabinu maszynowego, ale w
    ciągu kilku godzin można było je przekonfigurować do produkcji
    amunicji.

    Jarek

    --
    -- Czy może nam pani powiedzieć, na terenie jakiego zakładu
    się obecnie znajdujemy?

  • 514. Data: 2018-08-31 23:51:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Gniazdka zaczęto w Polsce instalować w latach 70-tych.

    Nie tylko w Polsce. Na amerykańskich filmach widać często,
    jak morderca, zbój czy inny bad guy szarpie za kabel od
    telefonu, wyrywa go ze ściany, by piękna niewiasta nie
    mogła zadzwonić po pomoc.

    --
    Jarek

  • 515. Data: 2018-09-01 11:47:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > -- Czy może nam pani powiedzieć, na terenie jakiego zakładu
    > się obecnie znajdujemy?
    > -- Tego ni mogę powiedzieć, bo to jest tajemnica państwowa!
    > Mogę tylko powiedzieć, że mam 5 złotych od bombki.

    Choinkowej?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 516. Data: 2018-09-01 11:49:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Tak, miała podobne do wszystkich, którzy w tamtych czasach mieli na to chęć.

    Kilka lat temu widziałem w jakimś filmie info, że ruskie podarowali
    amerykanom jakąś rzeźbę (wielkości na oko dużego talerza) do powieszenia
    na ścianie. Ci powiesili to w ambasadzie. W środku było urządzenie
    podsłuchowe i podobno przez 3 lata podsłuchiwali, dopóki amerykanie tego
    nie znaleźli. Się zastanawiałem jaka bateria mogła to zasilać i jak to
    mogło być ukryte, że tego nie zauważyli.
    Jakiś miesiąc temu widziałem inny film w którym była mowa o tym samym.
    Jak amerykanie to wykryli to nie wiedzieli jak to działa (wtedy ruscy
    byli do przodu w technologii) bo to nie miało ani żadnej elektroniki,
    ani baterii.

> [...]
    > nie wiedział, nawet się nie domyślał, do czego to ma być. Choć sporo tych
    > szaf zrobili, to przecież wszystkich nie da się nagrać.

    Jak na telefon czekało się np. 19.5 roku (tyle minęło od złożenia
    podania do uzyskania telefonu przez moich rodziców) to może tempo
    wydawania pozwoleń na telefon było dostosowane do tempa produkcji takich
    szaf.

    > A jeśl, to kto to
    > później odsłucha?

    Można zbierać kasety w jakimś archiwum i odsłuchiwać dopiero jak kogoś
    trzeba sprawdzić.
    P.G.

  • 517. Data: 2018-09-01 12:28:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Kilka lat temu widziałem w jakimś filmie info, że ruskie podarowali
    > amerykanom jakąś rzeźbę (wielkości na oko dużego talerza) do powieszenia
    > na ścianie.

    Orła im dali.

> [...]
    > znaleźli. Się zastanawiałem jaka bateria mogła to zasilać i jak to
    > mogło być ukryte, że tego nie zauważyli.

    Żadna bateria. Rezonator (w analizach nazwany "wnękowym"), którego
    elementem była cienka folia metalowa (pewnie złota) pełniąca funkcję
    mikrofonu. Trzeba to było oświetlić wiązką fal o częstotliwości
    podharmoncnej, wtedy zaczynało nadawać.

> [...]
    > Jak amerykanie to wykryli to nie wiedzieli jak to działa (wtedy ruscy
    > byli do przodu w technologii) bo to nie miało ani żadnej elektroniki,

    Jednak się zorientowali. Ale pomysł dobry. Jego autorem był niejaki
    Teremin, ten towarzysz od instrumentu muzycznego nazwanego jego
    nazwiskiem (oba wynalazki mają ze sobą wiele wspólnego).

> [...]
    > podania do uzyskania telefonu przez moich rodziców) to może tempo
    > wydawania pozwoleń na telefon było dostosowane do tempa produkcji

    Robili to na gwałt przed odpaleniem stanu wojennego.

    > Można zbierać kasety w jakimś archiwum i odsłuchiwać dopiero jak
    > kogoś trzeba sprawdzić.

    Cały czas konkurowaliśmy z Albanią o ostatnie miejsce w nasyceniu
    telefonami, jednak nasz kraj większy, więc było ich ponad milion.
    Zbyt wiele aby wszystko nagrywać na kasetach.

    --
    Jarek

  • 518. Data: 2018-09-01 12:28:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Choinkowej?

    Też.

    --
    Jarek

  • 519. Data: 2018-09-01 12:28:39
    Od: rafsc <...@w...pl>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Jak amerykanie to wykryli to nie wiedzieli jak to działa (wtedy ruscy
    > byli do przodu w technologii) bo to nie miało ani żadnej elektroniki,

    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Thing_(listening_d
    evice)
    Pozdrawiam

    ---
    Avast.

  • 520. Data: 2018-09-01 12:56:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Też.

    A ile Pani Pelagio tych bombek na zmianie?