  • 571. Data: 2018-09-05 15:55:08
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 września 2018 18:11:01 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:
    > To, że było głośno, było kluczem do
    > sprawy. Trzeba było po prostu dostosować czułość modemu, by nie był
    > przesterowany i od razu łączenie podskoczyło do wartości 5-cyfrowej.
    > Nominalnie jest tak ok. S91=15. Tutaj chyba nawet było jednocyfrowo.

    A widzisz, moglo pomoc. Dzis sie juz nie przyda.

    > Pewnie, jakbyś pomacał S91, to byś dobrał wartość, że modem zbrzękiwałby się
    > na szybkiej i pewnej transmisji. Możliwe, ze we flaszach twój i kolegi modem
    > miały różne nastawy, stąd różna reakcja na sygnał z centrali.

    A moglo byc. Dzis juz nikt nie powie :)

    A to mi przypomnialo inna historie.
    Neostrada dzialala mi zazwyczaj dosyc stabilnie. Czasem po dlugasnych deszczach
    zwalniala albo co chwila sie rozlaczala.
    Kiedys wymienilem modem i pomoglo. Potem wymiana juz nie pomogla, pomoglo zlutowanie
    kabli w puszkach (bylo ze 2 czy 3 polaczenia po drodze w obrebie domu). Az pewnego
    dnia juz nic nie pomagalo.

    No to dzwonie na helplinie i mowie co i jak. A babka mowi ze zresetowac, odlaczyc od
    pradu na co mowie ze juz bylo robione i prosze o reset koncowki zdalnej czy jak sie
    to tam zwie (DSLAM czy cos). Na co ona ze nie moga ale moge sobie zazyczyc wizyte
    fachmana.

    No to mowie trudno.

    Po pol godzinie fachman dzwoni i pyta co i jak. Wyjasnilem na co on pyta czy ma
    przyjechac. A ja stoje przy modemie i widze jak mryga i mryga i synchronizacji nie
    lapie. Wiec mowie ze jest zle i niech przyjedzie. Facet odklada sluchawke, ja patrze
    na diodke i po jakichs 20 sekundach synchro sie pojawilo.

    Patrze w statystyki a tam elegancko 8mbit.

    Facet przyjechal tylko podpial liveboxa, odpalil youtube i powiedzial ze jak dziala w
    hd to on tyle diagnostyki robi i jak jest dobrze to jest dobrze i faktura za wizyte
    przyjdzie z rachunkiem.

    Do dzis jestem przekonany ze ta awaria nie byla przypadkowa a juz na pewno nie jej
    rozwiazanie.

    I co ciekawe jak gostkowi pokazalem logowane parametry lacza to wzruszyl ramionami i
    powiedzial:

    "wie pan co? U nas na takich co w te numerki patrza mowimy giiiki"

    To chyba moje ostatnie kul story w tym temacie :)

    No chyba ze kojarzysz jak wspomoc modem dsl aby sie laczyl lepiej w sytuacji kiedy
    jest kiepsko :)

  • 572. Data: 2018-09-05 17:40:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    y-od-siedmiu-bolesci-pal-go-szesc/ar/442102

    >Jestem starym człowiekiem o wątłym zdrowiu. Chciałbym doczekać wnuków
    >- nie oglądam TVPiS w ogóle.

    A ja czasem ogladam. Ta sama propaganda, ten sam jezyk - o od razu
    czuje sie mlody i piekny :-)

    J.

  • 573. Data: 2018-09-06 14:32:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Ale działało to też tak, że jeśli abonent odbierający połączenie na jakiś
    > czas odłożył słuchawkę na widełki, to u inicjatora rozmowy polaryzacja
    > wracała do stanu wyjściowego -- czyli zawieszana była taryfikacja.

    O, ciekawe. Nigdy tego nie testowałem, a teraz już nie mam jak...

  • 574. Data: 2018-09-06 14:39:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 14:33:01 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:
    > O, ciekawe. Nigdy tego nie testowałem, a teraz już nie mam jak...

    No dobra pierdu pierdu o telefonach, a wątek thrillera się urwał.
    Jutro piątek, gawiedź chce sensacji!!!

    L.

  • 575. Data: 2018-09-06 14:56:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > No dobra pierdu pierdu o telefonach, a wątek thrillera się urwał.
    > Jutro piątek, gawiedź chce sensacji!!!

    Telefon widoczny na stoliku w pierwszym akcie, w ostatnim akcie zadzwoni.

    --
    Jarek

  • 576. Data: 2018-09-07 00:46:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...

    > A widzisz, moglo pomoc. Dzis sie juz nie przyda.

    Nie tak dawno... Jakoś koło 2015, wdzwaniałem się do 202122, już bez zera na
    starcie. Zaskoczyło na 54333, czy jakoś tak.

    No, do tego trzeba by modemów, tych modemów akurat...

> [...]

    > ja patrze na diodke i po jakichs 20 sekundach synchro sie pojawilo.

    > Patrze w statystyki a tam elegancko 8mbit.

    I w tym momencie odwołać wizytę...

    > Facet przyjechal tylko podpial liveboxa, odpalil youtube
    > i powiedzial ze jak dziala w hd to on tyle diagnostyki robi
    > i jak jest dobrze to jest dobrze i faktura za wizyte przyjdzie z
    > rachunkiem.

    Zdaje mi się, że na takie przypadki może pomóc "wiecie państwo, na moim
    osiedlu wszedł inny operator, już kilku ludzi ma i bardzo sibie chwalą. W
    związku z tym, że łącze od was nie działa, zamierzam się do nich przenieść,
    co państwo na to?".
    Kiedyś tak sobie uratowałem dupę, jak zaległem ze "składkami" (cóż, kołdra
    przykrótka), delikatne postraszenie zmianą opa zadziałało cuda, i miesiąc
    wsześniej zerwanie lojalki bez dodatkowej opłaty (tylko się abonent
    zmienił), ale łącze zostało, gdzie dotąd było.

    > Do dzis jestem przekonany ze ta awaria nie byla przypadkowa
    > a juz na pewno nie jej rozwiazanie.

    Na 120/100.

    > I co ciekawe jak gostkowi pokazalem logowane
    > parametry lacza to wzruszyl ramionami i powiedzial:

    > "wie pan co? U nas na takich co w te numerki patrza mowimy giiiki"

    Nie wiem, czy ja bym w odpowiedzi nie wstawił gadki typu "tam, gdzie nas
    abonentów olewają, tam zmieniamy operatora", właśnie, olewanie abonentów,
    niesamowicie mnie we własnej firnie, pardą maj fręcz, wqrviało. Nie wiem,
    jakbym w takiej sytuacji zadziałał, ale pewnie bym tu i tam nieco
    "nasmrodził", jak to z SDI robiłem w roku 2000, kiedy prawie codziennie w
    BOKu "smrodziłem", że sąsiedzi już mają, że osiedle obok ludzie działają i
    ciagną, oraz inne takie bajeczki (co najmniej połowe tych info zwyczajnie,
    zmyśliłem) z dupy zwzięte. Wreszcie po 2 miesiącach telefon z firmy bądź co
    bądź macierzystej - "montujemy panu SDI". Tak bym pewnie tu i tam, czy to w
    ministerstwie, czy w HQ, sprzedał, że "wiecie państwo, u mnie neo się rypie
    jak złote rypki" (nie poprawiać, gra słów), ''ale reklamacje nic nie dają, u
    nich 'jest dobrze'".
    Pewnie bym też zażądał obniżenia abo, z tytułu niedziałania usługi, i/lub
    nienależytego jej wykonania, czego przyczyną nie była siła wyższa (a niech
    udowodnią, że była!).

    > To chyba moje ostatnie kul story w tym temacie :)

    > No chyba ze kojarzysz jak wspomoc modem dsl aby sie laczyl lepiej w
    > sytuacji kiedy jest kiepsko :)

    Nie znam konkretnie ukształtowania sygnału, ale jeśli bym miał teraz
    podejść, to prawdopodobnie pokręciłbym się koło tematu tak, że sygnał nie
    byłby rozdzielany przez samą zwrotnicę, ale dodatkowo, na odnodze do modemu
    neo, dodatkowy FPP, coby każdy syf spoza pasma możliwie skutecznie obciąć.
    Oczywiście, rozumiem UL i DL, więc pewnie by były 2 FPP (po anglijsku BPF).
    Niemal na pewno by się to wiązało z mniejszą przepływnością łącza, ale
    obrazowo - wolałbym np. stabilne 6 Mbps, niż rwące stale-i-wciąż 10 Mbps.
    Choć znane jest powiedzenie, że wyżej chu*a nie podskoczysz, na pewne rzeczy
    żaden, ani FDP, ani FGP, ani FPP, ani FPZ, ani Krasnoludki i Sierotka
    Marysia, nie dadzą rady.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 577. Data: 2018-09-07 00:50:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ale działało to też tak, że jeśli abonent odbierający połączenie na jakiś
    > czas odłożył słuchawkę na widełki, to u inicjatora rozmowy polaryzacja
    > wracała do stanu wyjściowego -- czyli zawieszana była taryfikacja.

    No właśnie, niekoniecznie, różnie to bywało. Zasadniczo, taryfikacja trwała
    od momentu zgłoszenia Ab.B, do rozłączenia sie Ab.A i tak stało w
    przepisach.
    Chwilowe "położenie" od Ab.B, czasem przerywało, ale częściej raczej nie
    przerywało, taryfikacji u Ab.A. Impulsy taryfikacji były formalnie i
    przeważająco fizycznie niezależne od żył rozmównych.

  • 578. Data: 2018-09-07 01:06:51
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Ale tam już od wielu dni nie ma niczego złego, linia jest otwarta, a opór
    > do ziemi nadal jest. To jest podłączone na stałe.

    No, właśnie. I jakim cudem się uchowało? Pewnie jak w dowcipie "Wisi na
    ścianie i płacze? Pizda, nie taternik". Pewnie ten, który to jakiś czas
    temu, to też był pizda, nie monter.

    > Czyli w sumie taka centrala nie różni się niczym od innego zarządzanego
    > zdalnie sprzętu komputerowego...

    No, coś w tym stylu. Bo na samych centralach ZTCP, to już stałej obsługi
    raczej nie ma.

    > Tylko czy do bloku sprzed co najmniej 40 lat prowadziliby napowietrznie?

    Zależy ile tego i czy jest miejsce na linię w kanalizacji. Jak mało tego, to
    może taniej będzie raz na jakiś czas naprawić wiszące na słupach, niż
    pociągnąć podziemnie do każdej posesji...?

    > Z drugiej strony idzie tu jakiś gruby kabel od jednego bloku do drugiego
    > (od dachu do dachu), ciekawe co to jest.

    Zwykle net. Telefoniczne raczej nie, nie wiem, czy by się opłacało.

  • 579. Data: 2018-09-07 12:27:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > No właśnie, niekoniecznie, różnie to bywało. Zasadniczo, taryfikacja
    > trwała od momentu zgłoszenia Ab.B, do rozłączenia sie Ab.A i tak stało
    > w przepisach.

    Przynajmniej w papierach tak stoi. Dzisiaj rozliczenia robi się na podstawie
    logów zdarzeń i nie ma z tym problemu, kiedyś dostępny był tylko licznik
    "impulsów taryfikacyjnych".

    > Chwilowe "położenie" od Ab.B, czasem przerywało, ale częściej raczej
    > nie przerywało, taryfikacji u Ab.A. Impulsy taryfikacji były formalnie
    > i przeważająco fizycznie niezależne od żył rozmównych.

    Wiemy coś więcej na ten temat, czy to tylko domysły? Bo w zalżności od
    realizacji technicznej mogło być różnie. Polaryzacja mogła blokować
    "cyknięcie" licznika, więc gdyby ktoś co trzy minuty odkładał na kilka
    sekund słuchawkę, mógł w ten sposób blokować licznik. Ale mogło być też
    inaczej -- licznik wyzwala zmiana polaryzacji *oraz* zegar (impulsator).
    Więc jeśli ktoś do mnie zadzwonił, a ja co chwilę naciskałem na widełki,
    mogłem to tak "nabijać" licznik.

    --
    Jarek

  • 580. Data: 2018-09-07 17:08:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 września 2018 17:46:32 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:

    > I w tym momencie odwołać wizytę...

    Nie ma jak, oni wlasnie dzwonili aby potwierdzic i po 15 minutach facet juz byl.
    Nie zdazyl bym do bluelinii sie dodzwonic.

> [...]
    > wsześniej zerwanie lojalki bez dodatkowej opłaty (tylko się abonent
    > zmienił), ale łącze zostało, gdzie dotąd było.

    Heh, to byly czasy kiedy u mnie byla neostrada i ewentualnie gprs lub jego nastepcy -
    tyle ze zasieg slaby i abonamenty na dane kiepskie.

    Poza tym ta neostrada dzialala dobrze przez 99,99 %czasu.
    Na te 15 lat moze 2 tygodnie byly w kratke. Wiec w sumie nie tak zle bylo...

> [...]
    > nienależytego jej wykonania, czego przyczyną nie była siła wyższa (a niech

    Wtedy sie tak nie dalo. I tepsa wiedziala co i jak.
    A potem wies mi uswiatlowodzili i jakims cudem tepsa sie nie pokapowala.
    Teraz mam 100/10 a w nocy 200/20mbit. I tylko problem bo switche mam 100mbit :)
    Ale cena jest nizsza, szybkosc 13razy wyzsza wiec jest niezle :)

> [...]
    > żaden, ani FDP, ani FGP, ani FPP, ani FPZ, ani Krasnoludki i Sierotka

    U mnie modem dsl byl podpiety bezposrednio do linii. Nie mialem zadnego filtra ani
    aparatu.
    Moze filerek by pomogl?
    Teraz i tak nie sprawdze ale moze na przyszlosc warto wiedziec. DSL mysle ze jeszcze
    troche z nami zostanie...