  • 71. Data: 2018-08-11 22:11:14
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > tego trzeciego to mi trudno dostrzec

    Pewnie chodzi o to czerwone/różowe/brązowe coś za tymi dwoma przewodami do
    środkowego esa. Spojrzałem teraz, to cegła w tle.

    > po prawej masz bialy kabel, bez PE.
    >
    > Ale jak sie patrze na lewą stronę, to mam wrazenie, ze tych
    > zolto-zielonych jest tam z piec ...

    Są trzy, tylko tak powyginane że wygląda jakby było więcej.

  • 72. Data: 2018-08-11 22:17:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    tck <t...@t...wytnij.net.pl> wrote:

    > no chyba, że to jest jedna listwa nie rozdzielona na środku

    Fakt, nawet o tym nie pomyślałem :) Od razu założyłem, że to jest jedna
    listwa, ale faktycznie są dwie.

    To by tłumaczyło, czemu bolec w gniazdku w łazience też nie jest
    podłączony. PE jest położony, bo jest, i tyle :)

    Z drugiej strony omomierz pokazuje między tymi dwiema listwami zwarcie.
    Ciekawe.

  • 73. Data: 2018-08-11 22:19:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Aug 2018 20:03:53 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Lepiej jednak strzelić z działa prawnego ;)

    Zalezy co chcesz osiagnac - zwrot kosztow za poprzedni rok, czy brak
    kosztow w przyszlosci :-)

    ok, namierzyles kabelek, to koszty mozna odciac inaczej.

    > Wiesz, jeśli po włączeniu bezpiecznika, za którym nic nie jest podpięte,
    > licznik nagle zaczyna mierzyć, to na pewno coś jest na rzeczy :)

    Ale mogloby tak byc, ze podlaczasz 20W, a pokazuje 360 ...

    > I jeszcze płacić złodziejowi będę musiał :) lub sąsiadowi, który o niczym
    > nie wie.

    No jak, przeciez sam mu sie spalil, z nieznanych przyczyn.
    A ty to w ogole nie masz z tym nic wspolnego przeciez, bo spalil sie w
    mieszkaniu sasiada :-)

    J.

  • 74. Data: 2018-08-11 22:21:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Huh A.W. :)

    Nagłówków też nie zmieniałem, więc łatwo wydedukować ;) ale nie każdy
    zagląda w nagłówki.

    > Tak nawiasem, NIGDY nie spotkałem się z przypadkiem (ani znajomi
    > elektrycy), żeby równo 1,6 A 230V znikało w ścianie w sensie przebicia,
    > bez temperatury, iskrzenia, napięcia "krokowego" itp, czyli bez
    > dodatkowych efektów. Jak dla mnie, to świadome działanie "złodzieja".

    Tak, to prawda (w sensie już znalazłem, że jest jakiś dodatkowy kabel,
    który nie zasila niczego w mieszkaniu i którym to płynie). I też fakt, że
    przecież 350W to kupa mocy, jakby to miało gdzieś znikać to musiałoby się
    gdzieś wydzielić.

    > Przy okazji, prosty przyrząd, którego często używam do szukania kabli:
    > https://sklep.delta.poznan.pl/miernik-przewodow-ms-6
    812_l1_p5953.html

    Podpina się do podejrzanego przewodu, on puszcza tam 1.5kHz i chodzi się z
    odbiornikiem, szukając przewodu?

    W sumie jakbym zajmował się elektryką, to pewnie byłoby przydatne, ale na
    jeden pomiar... to niech energetyka szuka.

  • 75. Data: 2018-08-11 22:22:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 22:03, Queequeg pisze:
    > Twierdzą, że ich interesuje, ale jak wszystko
    > jest OK, to 105 zł za nieuzasadnioną wizytę. Umówiła ich na poniedziałek
    > na wieczór, zobaczymy...
    Kogo interesuje? Zakład energetyczny? Z jakiej racji?

    Robert

  • 76. Data: 2018-08-11 22:29:22
    Temat: Re: OT - Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 20:34, Kaczin pisze:

    > A co? Wyrzucili cię, bo nie umiesz pisać po polsku? :)

    Uczył Marcin Marcina ....

    Kolego Kaczin!

    > A co?
    W języku polskim zdań nie zaczyna się od spójników, ponieważ spójniki są
    częścią mowy, która zespaja z sobą dwa zdania. Zatem nie piszemy "A
    co?", "A więc?", ale po prostu "Co?", "Więc?"

    > Wyrzucili cię
    Zwroty bezpośrednie do osób "Cię, Ciebie, Tobie itd." zwyczajowo piszemy
    wielką literą.

    > Kolego jacku

    Imiona oraz nazwy własne zawsze piszemy wielką literą. O ile "Cię,
    Ciebie, Tobie" jest to tylko zwyczaj o tyle imiona zawsze piszemy wielką
    literą.

    > Co to jest puszcza... aha taki wielki, niezamieszkany obszar
    > porośnięty lasami lub borami.
    Zdania pytające kończymy znakiem zapytania, a nie kropkami.

    Po zadaniach zakończonych kropką, znakiem zapytania lub wykrzyknikiem,
    nowe zdania rozpoczynamy wielką literą.

    Po "aha" powinien znaleźć się przecinek lub wykrzyknik.

    Raptem dwa posty, a w nich tyle byków. Mam szukać kolejne?

  • 77. Data: 2018-08-11 22:30:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rozumiem ze objechales czujnikiem i znika gdzies za sciana ?

    Tak. Czujnik wskazuje na dwa przewody idące obok siebie, oba do góry.
    Puszka w sumie wskazuje na to samo, one idą w górę.

    Nie udało mi się dojść, gdzie to ginie... ale to ściana przy drzwiach
    wejściowych, więc...

    > A na drugim fazy nie ma ?
    > Bo ciagle sie zastanawiam co tam podlaczyli, ze tak stale 360W bierze
    > ... a moze podlaczyli faze z drugiej strony ?

    Nie ma, sprawdziłem. Diabli wiedzą tak naprawdę. Mógłbym porobić różne
    ciekawe pomiary (dioda przez żarówkę, oscyloskopem zerknąć, jak wygląda
    prąd rozruchowy / przesunięcie fazowe itd.), ale wolę zostawić to
    energetyce.

    Tylko rezystancję próbowałem zmierzyć. Miernikiem skacze jak szalona, od
    kilkudziesięciu do kilkuset ohm, ale pewnie dlatego że indukuje się coś z
    innych przewodów. Możnaby tam wpuścić jakieś AC albo DC i wtedy zmierzyć
    prąd i rezystancję, ale... po pierwsze nie wiem, co ten pomiar miałby mi
    dać a po drugie teoretycznie sąsiad w każdej chwili może tam w jakiś
    sposób podłączyć fazę, więc nie chcę tego dotykać :)

    > Ale to mi nie wyglada na jakies lewe podlaczenie.

    Czemu?

    > Musialo byc to zrobione przy ostatnim remoncie ... no chyba, ze sasiad
    > elektryke robil, po znajomosci :-)

    Właścicielka twierdzi że nie ma już namiarów na tego elektryka, który to
    robił. Zdaje się w ogóle, że zlecał ten remont jeszcze właściciel tego
    mieszkania, który już nie żyje.

    > Co nie znaczy, ze nie powinien zwrocic za prad :-)

    No właśnie...

    Póki co właścicielka twierdzi, że jak mieszkanie stało puste (zanim się
    wprowadziłem) to nie było zużycia prądu. Cóż, może wtedy nic tam nie było
    podłączone, ale wyjaśnić trzeba.

    Niestety właścicielka nie rozumie (lub nie chce zrozumieć), że przewód nie
    musi oznaczać automatycznie poboru prądu, a i ja nie miałem już siły jej
    tego tłumaczyć, bo ona zna się na prądzie jak ja na szydełkowaniu (i w
    sumie znać się nie musi).

    W poniedziałek między 17 a 18 ma przyjść ktoś z Innogy, może wtedy coś się
    więcej wyjaśni.

  • 78. Data: 2018-08-11 22:38:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    tck <t...@t...wytnij.net.pl> wrote:

    > jakiegoś podgrzewania rynien nie ma w tym budynku?

    Hmm, diabli wiedzą. Jak to sprawdzić?

    > a może budynek okresowo nie był wynajmowany i jakieś podgrzewanie rur
    > zrobione żeby nie zamarzło i sterowanie padło?

    Budynek to normalny blok mieszkalny, stare budownictwo.

  • 79. Data: 2018-08-11 22:40:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Sprawdź czy czasami ten przewód nie jest podłączony do podłogówki
    > elektrycznej, albo grzałki w grzejniku drabinkowym.

    Grzejnika drabinkowego nie mam, a podłogówki... właścicielka twierdzi, że
    nie ma, no i przewód idzie w górę więc może być podłogówka, ale u sąsiada
    z góry...

  • 80. Data: 2018-08-11 22:41:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Jak podłogówka czy jakieś grzanie rur, rynien to rezystancja powinna
    > zmaleć po wystudzeniu.

    Rezystancji nie mogłem zmierzyć (przynajmniej miernikiem, pomiar skacze),
    ale jak podłączyłem na chwilę po kilkunastu godzinach odłączenia to prąd
    od razu był taki sam, jak wtedy, gdy było podłączone na stałe.