  • 81. Data: 2018-08-11 22:42:43
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Mógł w przeszłości być jakiś podział pierwotnego wiejszego mieszkania
    > na mniejsze lokale. Mogło zostać tak, że fragment instalacji nie
    > został prawidłowo rozdzielony i np. jedno gniazdko jest teraz u
    > sąsiada....

    Hmm, tu raczej tak nie było. Są trzy mieszkania na piętrze, tak samo jest
    na innych piętrach.

  • 82. Data: 2018-08-11 22:43:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> wrote:

    > To może wyłączyć prąd i popatrzyć na reakcję? Można zapukać i zapytać
    > czy nie ma awarii, bo u mnie nie działa, jak to stale pobiera, to może
    > się wygada.

    Wyłączyłem, nikt po klatce nie biegał :)

  • 83. Data: 2018-08-11 22:48:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

> [...]
    > już zintegrowane z miernikiem, wyskalowane, legalizowane i jeszcze
    > coś-tam ~ane :)
    > Tedy te podłączane do miernika nie są mi potrzebne, ale trzymałem
    > właśnie dla kogoś, komu się przydadzą, to nie jest dla mnie "towar
    > handlowy", oddam za koszty przesyłki w systemie "za przesyłkę płaci
    > nadawca". Ale muszę jeszcze sprawdzić, ile taka forma kosztuje, dam Ci
    > znać w poniedziałek. Podaj mi adres na:
    > dr.dab85[małpeczka]gmail[kropeczka]com
    > - wszak gdybyś mieszkał gdzieś w moich okolicach, to kurier *chyba*

    Jasne, też mam takie rzeczy, które leżą i czekają :)

    Napisałem, tylko maile ode mnie z jakiegoś powodu lądują na gmailu
    w spamie, więc zerknij tam.

  • 84. Data: 2018-08-11 22:52:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-11 o 22:21, Queequeg pisze:
    [...]
    > Podpina się do podejrzanego przewodu, on puszcza tam 1.5kHz i chodzi się z
    > odbiornikiem, szukając przewodu?

    Też. Sam odbiornik (nie rozbierałem) bez nadajnika odbiera 50Hz..bo ma
    głośniczek i można sobie przesledzić gdzie jest kabel z napięciem. Im
    większy prąd płynie, tym bardziej "buczy". Często tego używam, żeby
    wiertarką nie trafić przewodu w ścianie. W przypadku wiązki przewodów
    używa się opcji nadajnik/odbiornik bo wtedy przewód podłączony do
    nadajnika najbardziej "ćwierka" i łatwo go znaleźć.

    > W sumie jakbym zajmował się elektryką, to pewnie byłoby przydatne, ale na
    > jeden pomiar... to niech energetyka szuka.

    Tak tylko wspomniałem, jakby ktoś szukał czegoś prostego a fajnego.

    --
    LordBluzg(R)

  • 85. Data: 2018-08-11 22:54:18
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Jedną z dobrych metod jest zrobienie detektora jaki zaproponował kolega
    > "kilokitu". Wystarczy cewka wyciągnięta z jakiegoś przekaźnika, scalak
    > np. LM386 lub TDA2822 lub gotowy KIT małego wzmacniacza słuchawkowego.
    > Zbliżając taką cewkę do obciążonego przewodu będzie słychać wyraźne
    > buczenie.

    Kiedyś zrobiłem sobie taki odbiornik:
    http://www.vlf.it/romero2/explorer-e202.html

    Tylko z modyfikacjami, był wątek na p.m.e.:
    http://www.chmurka.net/r/explorer/README

    Podpiąłem pod wejście czujnik położenia wału od Yamahy Majesty (bo tylko
    taką cewkę z dużą ilością uzwojeń miałem pod ręką) i pięknie wszystko
    zebrał.

    Próbowałem najpierw z cewką przekaźnika samochodowego 12V, ale za słabo
    zbierała...

  • 86. Data: 2018-08-11 22:55:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > Czy mieszkasz na parterze? Może do piwnicy jest pociągnięty kabel? Mój
    > sąsiad sobie pociągnął i ma tam 3 zamrażarki.

    Nie... pierwsze piętro, do tego kabel idzie w górę.

  • 87. Data: 2018-08-11 22:57:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Aug 2018 20:30:14 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Czemu?

    No jak - dobral sie ktos od zewnatrz, dokrecil do gniazdka,
    dobral kable kolorem ?
    Czy sie kiedys wlamal, wykul rowek, przeciagnal kable, zagipsowal,
    zamalowal ?

    To mi wyglada, jakby bylo razem z instalacja zrobione.

    > W poniedziałek między 17 a 18 ma przyjść ktoś z Innogy, może wtedy coś się
    > więcej wyjaśni.

    No coz, podejrzewam, ze sie wypnie, bo tak samo nie ma jak ustalic
    dokad kabel biegnie.

    J.

  • 88. Data: 2018-08-11 23:00:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > A jakby tak założyć mostek prostowniczy i puścić na podejrzany przewód
    > prąd wyprostowany? Jak obciążenie będzie indukcyjne, albo z
    > transformatorem, to od razu wyjdzie. Jak jest upływ gdzieś przez brak
    > izolacji do murów, to prąd stały z powodu elektrolizy będzie zmieniał
    > swoją wartość, a może nawet ujawni się miejsce.

    W sumie można puścić wiele, tylko raczej nie chcę tego robić nie wiedząc
    tak naprawdę, z czym mam do czynienia.

    Jeśli cokolwiek się spali, to sąsiad pewnie zapłaci za kradzież prądu, ale
    ja będę musiał zapłacić za uszkodzenie jego urządzenia (bo udowodni, a sąd
    klepnie, że to było celowe działanie).

    To jak z np. podłączeniem kierownicy w samochodzie do prądu. Złodziej
    padnie, ale prokurator i tak postawi zarzuty.

  • 89. Data: 2018-08-11 23:00:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sobie przypomnialem drugo watek ... a moze to zasila aparature
    > podsluchową. Na lampach :-)

    W sumie blok stary, to i podsłuch może być stary ;)

  • 90. Data: 2018-08-11 23:09:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Aug 2018 20:17:23 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Fakt, nawet o tym nie pomyślałem :) Od razu założyłem, że to jest jedna
    > listwa, ale faktycznie są dwie.

    Dwie ?

    Bo jesli dobrze widze, to zielony ze sciany dochodzi do prawej listwy,
    tamze podlaczone wszystkie niebieskie kable wewnetrznych instalacji,
    a PE to co - podlaczone do lewej listwy i wisza sobie ?

    J.