  • 11. Data: 2016-07-19 19:33:57
    Temat: Re: Jaki SSD 250GB
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 19:17, Poldek pisze:

    Ze swojej strony zalecam dozę ostrożności przy stosowaniu SSD
    > w starych komputerach z SATA starszym niż III.

    Masz jakieś większe doświadczenie, statystyki?
    Używam/używałem kilkunastu komputerów SataII z dyskami SSD.
    Odpukać nic się nie dzieje. Może dlatego że połowa to Samsungi i to z
    tych felernych wersji EVO :-)
    Tak na zdrowy rozum to skoro dysk nie pracuje z pełną prędkością to
    pewnie się mniej grzeje a może nawet i zużywa ;-)

    A tak swoją drogą.
    Jak w dzisiejszych czasach kierować się małą awaryjnością?
    Przecież dyski (jak i cała elektronika) ma się popsuć po gwarancji :-)

    A jeszcze bardziej swoją drogą :-) to ograniczone zaufanie trzeba mieć
    do każdego dysku, zwłaszcza systemowego.

  • 12. Data: 2016-07-19 20:34:26
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-07-19 o 19:33, z pisze:
    > Jak w dzisiejszych czasach kierować się małą awaryjnością?

    Stosunek sprzedaży do zwrotó w okresie gwarancyjnym :)

    > Przecież dyski (jak i cała elektronika) ma się popsuć po gwarancji :-)

    Chyba że to Goodram CX100, CX200 na razie jest za krótko na rynku żeby
    mieć dobre dane.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2016-07-19 21:56:03
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Czy zakup tanich wersji SSD, mam na myśli coś w rodzaju 250GB za około
    >250zł ma sens, czy okaże się, że wydajność niewiele wyższa od
    >mechanicznego, a szansa padnięcia po 2 latach wyższa? Szukam czegoś do
    >starego laptopa i rozważam opcję zakupu SSD.

    Ja używam Kingston, Crucial, Intenso, OCZ, wszystkie działają jedyne dyski
    które mi padły (degradacja wydajności) to były Patrioty ale to czasy kiedy
    120GB kosztowało ponad 1kPLN.
    Cruciale z powodzeniem używam w serwerach HP wiec praca 24/h w RAID1. - co
    dobrze o nich świadczy. nawet te tańsze.

    Pewnie zaraz bedą SSD z biedronki :)

    Buniek

  • 14. Data: 2016-07-19 23:27:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-19 o 19:33, z pisze:
    > W dniu 2016-07-19 o 19:17, Poldek pisze:
    >
    > Ze swojej strony zalecam dozę ostrożności przy stosowaniu SSD
    >
    > Masz jakieś większe doświadczenie, statystyki?

    To "doświadczenie" spokojnie mi wystarczy.

  • 15. Data: 2016-07-19 23:58:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-19 o 21:56, BUNIEK pisze:

> [...]
    > Cruciale z powodzeniem używam w serwerach HP wiec praca 24/h w RAID1. -
    > co dobrze o nich świadczy. nawet te tańsze.

    Wiele osób używa. Pytanie dotyczy używania w starym kompie, który nie ma
    SATA III itp.

  • 16. Data: 2016-07-20 00:23:31
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 19/07/2016 09:35, Maciek wrote:

> [...]
    > mechanicznego, a szansa padnięcia po 2 latach wyższa? Szukam czegoś do
    > starego laptopa i rozważam opcję zakupu SSD.

    Niezależnie od tego jak stary, jeśli tylko masz możliwość i potrzebujesz
    szybszego dostępu do danych to odpowiedź brzmi - tak, warto.
    Mam ~10 letniego laptopa z 1.8" SSD SATA wpiętym na przejściówce do
    ATA44 (UDMA5) i różnica w użytkowaniu w porównaniu do HDD jest
    kolosalna. Dysk jest już leciwy i jego maksymalny transfer i tak nie
    wysyca SATA150 także niewiele tracę. Wcześniej (jakieś 4 lata) miałem w
    tym samym laptopie kartę CF w przejściówce do ATA44 i też było dużo
    lepiej od HDD.
    Jeśli do tej pory miałeś dysk 7200rpm to dodatkowo zyskasz na ciszy i
    jeśli tylko bateria jeszcze działa to i ona trochę "odetchnie" i
    pociągnie "kilka minut" dłużej.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 17. Data: 2016-07-20 00:55:25
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    > co dobrze o nich świadczy. nawet te tańsze.
    >
    >Wiele osób używa. Pytanie dotyczy używania w starym kompie, który nie ma

    Dokładnie dotyczyło czy warto tanie SSD i czy wydajność będzie wyższa niż
    zwykłego dysku.
    warto, może być tańszy z niższymi transferami i IOPS, szybszego i tak
    zdławi SATA II - ale różnica w wydajności i tak będzie kolosalna.

    Nie spotkałem sie z problemami z SSD i SATA II - do SATA I nie podłączałem
    dysku SSD.

    Buniek

  • 18. Data: 2016-07-20 07:07:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mam podłączony dysk Intela X-25M, bez zastrzeżeń.

    -----

  • 19. Data: 2016-07-20 08:06:10
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 20 Jul 2016 00:55:25 +0200, BUNIEK napisał(a):

> [...]
    > zdławi SATA II - ale różnica w wydajności i tak będzie kolosalna.
    >
    > Nie spotkałem sie z problemami z SSD i SATA II - do SATA I nie podłączałem

    Wrzuciłem do dosyć leciwego laptopa (Dell D630) dosyć leciwego SSD (jakiś
    80GB Intel - mogę sprawdzić). W porównaniu z systemem pracującym na na
    klasycznym HDD 5400rpm jest różnica - żwawiej się to trochę zachowuje.
    Napędu optycznego pozbyłem się bez żalu i w jego miejsce owego HDD wstawiłem
    - mam miejsce i na dane, i w miarę żwawo działający system. :D

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ House: Hey, Hey, You Wanted Fair, You Picked The Wrong Job. The Wrong ]

  • 20. Data: 2016-07-20 10:30:24
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 13:59, Podmiot Liryczny pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=YxgDkPBQM_Y

    A to co? Jakiś pokaz mody dla gejów?