  • 21. Data: 2017-06-09 23:18:20
    Temat: Re: Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Te update'y instaluja sie same, automatycznie, czy trzeba o nich pamietac?

    Można włączyc autoupgrade.

    >Jak to sa updaty urzadzen - jest nowa wersja sprzetu i mozna wymienic czy
    >jak to jest?

    Miałem na mysli firmware do sprzetu.
    do tego jest soft do który po podniesieniu wersji najczęściej zawiera tez
    firmware.

    BUNIEK

  • 22. Data: 2017-06-12 16:20:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Netgear :) No i ten Zyxel kupiony do pracy (bo po posortowaniu po cenie i
    > odfiltrowaniu tplinków i jakichś noname'ów to był jedyny AP firmy, która
    > była wspomniana w tym wątku - inne były droższe)...

    ZyXEL przyszedł.

    Pierwsze wrażenie - pudełko solidniejsze i ładniejsze, niż TP-Link, anteny
    też wyglądają solidniej. Interfejs webowy siermiężny - wydaje się kiepsko
    pomyślany, ma niedoróbki w angielskim, do tego wygląda na to, że jest
    możliwa tylko całkowicie podstawowa konfiguracja (nie widzę, na przykład,
    możliwości skonfigurowania interwału beaconów). Nawet w sekcji Advanced
    jest tylko Tx Power i Enable Intra-BSS Traffic (co ja nazwałbym Client
    Separation, znaczy to samo a przeciętny user będzie wiedział, o co
    chodzi).

    W konfiguracji LAN-u konfigurujemy tylko IP i maskę - czyli AP nie ma
    możliwości wychodzenia na świat sam (np. po aktualny czas). Nie ma też
    serwera DHCP (ale to mi akurat niepotrzebne), nie widzę też klienta DHCP
    (ale znów - to mi niepotrzebne). Nie wiem za to po co w zakładce
    Maintenance -> System jest konfiguracja nazwy AP i domeny - jakby miał
    klienta DHCP albo np. zdalne logi, to bym zrozumiał, ale tak?

    Jeden komunikat wprowadził mnie w błąd:

    "Note:No security (None) and WPA2-PSK can be configured ONLY when WPS is
    enabled."

    Nie wiem jak Wy to zrozumieliście, ja zrozumiałem że muszę włączyć WPS,
    żeby móc skonfigurować no security lub WPA2-PSK (i trochę opadła mi
    szczęka), ale okazało się, że chińczyk miał na myśli, że przy włączonym
    WPS dostępny jest tylko no security i WPA2-PSK, a po wyłączeniu WPS reszta
    możliwości (czyli prawidłowo).

    Dużą wadą interfejsu jest wymaganie JavaScriptu, ale TP-Linki od którejś
    wersji też go wymagają, co czyni konfigurację przy pomocy lynxa / linksa
    niemożliwą.

    To tyle z pierwszego wrażenia. Póki co działa, zobaczymy jak będzie ze
    stabilnością.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 23. Data: 2017-06-12 16:35:17
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-06-12 16:20, Adam Wysocki wrote:

    > Jeden komunikat wprowadził mnie w błąd:
    >
    > "Note:No security (None) and WPA2-PSK can be configured ONLY when WPS is
    > enabled."

    Serio zostawili WPS w sofcie? To powinno byc wylaczone ze wzgledu
    na dziurawosc, bezpieczenstwo jest watpliwe nawet przy wylaczonym
    pinie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Protected_Setup#
    Vulnerabilities

    --

    memento lorem ipsum

  • 24. Data: 2017-06-12 17:42:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > Serio zostawili WPS w sofcie? To powinno byc wylaczone ze wzgledu
    > na dziurawosc, bezpieczenstwo jest watpliwe nawet przy wylaczonym
    > pinie.

    Serio. To pierwsze co wyłączam. Zamiast tego mogliby dorzucić
    WPA2-Enterprise, czego też nie widzę.

    Może jakiś upgrade to zawiera, pokombinuję jutro.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 25. Data: 2017-06-13 16:15:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-06-08 19:00, Adam Wysocki pisze:
    > Takie zadanie - dokończ zdanie: "Jeśli potrzebuję access pointa, routera,
    > switcha lub karty Wi-Fi, to wybieram sprzęt firmy (...), gdyż (...)".
    >
    > Zanim mnie z tymi TP-Linkami szlag trafi w końcu. Nigdy więcej tego gówna.
    > D-Linki wcale nie lepsze. Więc co? Coś co nie kosztuje miliarda eurogąbek,
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie
    > wymagam wiele...

    Routery: NETGEAR, ASUS (modele, do których można wgrać DD-WRT, OpenWrt)
    Switche: NETGEAR

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 26. Data: 2017-06-13 21:27:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 16:15, Krystek pisze:

    > Routery: NETGEAR, ASUS (modele, do których można wgrać DD-WRT, OpenWrt)

    Bez wgrywania już jest dobrze, Asus-WRT praktycznie w zupełności wystarcza.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2017-06-22 16:42:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-06-08 o 19:00, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie

    U mnie większość urządzeń sieciowych to Netgear. 4 routery z tego 2
    działają jako AP na Tomato, ReadyNAS, 2 switche gigabit. Wszystko działa
    niezawodnie oprócz jednego switcha gigabitowego 5-port, który wysiadł po
    kilku dniach od wyjęcia z pudełka. Został sprawnie wymieniony na
    gwarancji na nowy i działał 4 lata, po czym siadł. Ale ma gwarancję 30
    lat i sprawnie wymienili na nowy, a w każdym razie sprawny.
    Mam też jeden switch TP-linka i wysiadł po obfitym oblaniu gorącą kawą.
    Wymontowałem płytkę, dokładnie wypłukałem pod kranówką i działa dalej.
    Miałem wcześniej parę rzeczy Linksysa starszej generacji i działały bez
    zarzutu. Ale w międzyczasie Linksys ze 2 razy zmienił właściciela, więc
    mogło się pozmieniać. Kiedyś to była przodująca firma, potem należała do
    Cisco, potem sprzedana i został chyba tylko znaczek.

  • 28. Data: 2017-06-22 17:20:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mnie to chyba już przy wszystkim padały zasilacze i to bywa, że więcej niż raz.
    Zarówno transformatorowe, jak i impulsowe.

    -----

  • 29. Data: 2017-06-22 20:09:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-06-22 o 17:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mnie to chyba już przy wszystkim padały zasilacze i to bywa, że więcej niż raz.
    > Zarówno transformatorowe, jak i impulsowe.

    Tego nie przeskoczysz, nawet u mnie koszmarnie drogie CISCO (kontroler
    wifi plus wyniesione anteny) padło po 5 latach z powodu zasilacza.
    Wywaliliśmy złom i kupiliśmy Ubiquiti. Taniej i robi to samo.

    --
    Irokez