  • 21. Data: 2018-03-30 03:29:12
    Temat: Re: Jaki laptop teraz kupic?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-30, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > On 2018-03-29, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    [..]

    A jeszcze zobacz, że nikt przecież nie mówi, aby Wojtek został przy
    takim procesorze jak ma. Przecież każdy jeden we spólczesnym laptope
    będzie min 2x szybszy.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-03-30 07:33:18
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

    > MZ jedyny sens kupowania lepszego cpu dla zadań, które Wojtek wymienił,
    > jest przy założeniu, że mu się rozszerzą zainteresowania. Wtedy owszem.
    > Jesli byłby skłonny dołozyć te kilkaset zł.
    O jakich rozszerzonych zinteresowaniach myślisz? Być może powinienem
    je wziąć pod uwagę.

    Bardzo dziękuję za Twoje i Kol. ToMasza uwagi. To dla mnie bardzo ważne
    wskazówki.

    Kol. ww wspomniał o matrycy. Napisał żeby unikać matrycy TN.
    A jakie matryce są dobre?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 23. Data: 2018-03-30 08:46:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-30, Wojtek <Woj@pl> wrote:
    > O jakich rozszerzonych zinteresowaniach myślisz? Być może powinienem
    > je wziąć pod uwagę.

    Np. możesz kiedyś zechcieć przekodowywać filmy. Jeśli jeszcze kupisz
    sobie tableta, to wybierając się w podróż albo na wakacje dużo wygodnie
    będzie przygotować sobie parę filmów, zapisac na karcie pamięci, niż
    tachać laptopa z napędem DVD i same płyty.

    Takie przekodowywanie jest proste ale przy słabym procesorze może być
    czasochłonne. Co prawda część kart graficznych oferuje wspomaganie, ale
    nie wszystkie i nie dla wszystkich typów kodowania filmów.

    > Kol. ww wspomniał o matrycy. Napisał żeby unikać matrycy TN.
    > A jakie matryce są dobre?

    Tu się nie wypowiem, bo nie do końca się znam. Dla mnie z grubsza jeden
    pies :)

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2018-03-30 08:52:24
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

> [...]
    > czasochłonne. Co prawda część kart graficznych oferuje wspomaganie, ale
    > nie wszystkie i nie dla wszystkich typów kodowania filmów.

    Gdzie można znaleźć informacje które karty graficzne oferują takie
    wspomaganie i dla jakich typów kodowania filmów?
    To może być dla mnie istotne już od początku, na nie jako rozszerzenie
    zainteresowań.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 25. Data: 2018-04-02 03:05:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-30, Wojtek <Woj@pl> wrote:
> [...]
    > wspomaganie i dla jakich typów kodowania filmów?
    > To może być dla mnie istotne już od początku, na nie jako rozszerzenie

    Tego się tak prosto nie da zrobić. Sa co prawda popularne karty (np.
    Nvidia) ale też, musiałbyś znac program, którego chcesz użyć do
    przekodowywania, i czy ten konkretny program wykorzysta taką kartę - bo
    musi umieć.

    Poza tym nastawianie się na określona kartę może okazać się w praktyce
    droższe, niż kupno laptopa z lepszym procesorem.

    --
    Marcin