  • 1. Data: 2018-03-28 09:18:50
    Temat: Obecnie sprzedawana płyta główna z obsługą XP (sterowniki)
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Uprzedzając pytania i dziwne odpowiedzi, muszę wymienić cały komputer w
    maszynie produkcyjnej, oprogramowanie do jej obsługi działa na XP.
    Szukam więc płyty głównej, która będzie miała sterowniki pod XP, 1 slot
    PCI i najchętniej grafikę zintegrowaną. Lepiej pod procesory intela.

    Możecie coś polecić? Płyta nie musi być tania (powiedzmy do 1000-1500zł
    brutto) najlepiej uATX, ATX wejdzie, ale nie każda, bo obudowa nieco
    nietypowa.

  • 2. Data: 2018-03-28 12:38:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 09:18, BQB pisze:
> [...]
    >
    > Możecie coś polecić? Płyta nie musi być tania (powiedzmy do 1000-1500zł
    > brutto) najlepiej uATX, ATX wejdzie, ale nie każda, bo obudowa nieco

    A nie da się obsłużyć tego przez maszynę wirtualną?

  • 3. Data: 2018-03-28 12:52:24
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 28.03.2018 o 12:38, z pisze:

    > A nie da się obsłużyć tego przez maszynę wirtualną?

    Nie bardzo - oprogramowanie komunikuje się z kartą na PCI i aby
    potrafiło z nią gadać, trzeba wyszukać ją przez to oprogramowanie,
    jeżeli zmieni się slot karty, to trzeba wybrać w nim właściwy slot (i
    nie jest on widoczny jako slot PCI, tylko jako numerek, po zmianie płyty
    głównej slot mimo, że np. 1 ma inny numer). Z tego wnoszę, że
    oprogramowanie działające pod XP komunikuje się z kartą bezpośrednio.
    Poza tym nie wiem, czy zwykły człowiek na produkcji byłby w stanie to
    opanować. Drugi problem, ta karta komunikuje się ze sterownikiem przez
    światłowody i jeżeli są zbyt duże opóźnienia w komunikacji, to sypie
    błędami. A przez środowisko wirtualne nawet, jak da się zwirtualizować
    te sloty PCI, to komunikacja będzie zwalniać - za dużo kombinacji dla
    maszyny produkcyjnej. Jak nie da się kupić, to trzeba będzie zamówić
    kompa od producenta maszyny, a to koszt około 30k netto. 5 lat temu komp
    był wymieniany i działał. Dzisiaj jest problem z płytami głównymi.
    Gigabyte mi odpisał, że mają 2 płyty:
    https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-78LMT-S2-R2-
    rev-10#support-dl
    https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-78LMT-USB3-R
    2-rev-10#kf

    Puki co, żaden sklep, czy inny producent nie odpisał.

  • 4. Data: 2018-03-28 13:09:38
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Gigabyte GA-F2A68HM-DS2?

  • 5. Data: 2018-03-28 14:46:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 12:52, BQB pisze:
    > Nie bardzo -

    To witaj w klubie ;-)

    na szczęście w mojej maszynie padają tylko dyski ale niestety ATA 160
    Giga :-)

  • 6. Data: 2018-03-28 19:01:49
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 12:52, BQB pisze:
    > Puki co, żaden sklep, czy inny producent nie odpisał.

    Pewnie dlatego, że błędy ortograficzne robisz. Puknij się.

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-03-28 19:16:31
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Możecie coś polecić? Płyta nie musi być tania (powiedzmy do 1000-1500zł
    > brutto) najlepiej uATX, ATX wejdzie, ale nie każda, bo obudowa nieco

    Może to:
    https://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-g41-g41c-
    gs-r2-0-661484/
    sterowniki pod XP są:
    https://www.asrock.com/mb/Intel/G41C-GS/index.asp#Do
    wnload
    Tylko, że zaraz będziesz szukał procesora, do takiej płyty.

  • 8. Data: 2018-03-28 19:20:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-28 o 12:52, BQB pisze:

    > Jak nie da się kupić, to trzeba będzie zamówić
    > kompa od producenta maszyny, a to koszt około 30k netto. 5 lat temu komp
    > był wymieniany i działał.
    A cóż to za piekielna maszyna? Chińczycy nie robią jeszcze zamienników
    za 60k netto z nowszym oprogramowaniem?;)

  • 9. Data: 2018-03-28 19:47:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    Jeszcze coś takiego:
    https://www.komputronik.pl/product/308765/asrock-g41
    m-vs3-r2-0.html
    https://www.asrock.com/mb/intel/g41m-vs3%20r2.0/#Dow
    nload

  • 10. Data: 2018-03-28 21:57:48
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 28 Mar 2018 09:18:50 +0200
    doszła do mnie wiadomość <p9ffkq$18p$1@node2.news.atman.pl>
    od BQB <a...@s...com.invalid> :
> [...]
    >
    >Możecie coś polecić? Płyta nie musi być tania (powiedzmy do 1000-1500zł
    >brutto) najlepiej uATX, ATX wejdzie, ale nie każda, bo obudowa nieco

    Teoretycznie XP posadzisz nawet na Z97 Intela, nie próbowałem, podobno kłopotem są
    tylko
    kontrolery USB, reszta działa, niektóre z płyt z97 mają nawet sloty PCI.
    https://www.google.pl/search?q=intel+z97+windows+xp&
    ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&e
    i=HfK7WtyNHsTX8ge65rjAAg