  • 1. Data: 2018-03-27 19:59:55
    Temat: Jaki laptop teraz kupic?
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    Mam bardzo starego laptopa, co wiąże się z tym,
    że dawno nie robiłem rozeznania co jest na rynku.
    Proszę więc o radę co teraz warto kupić, żeby
    było wygodnie, a równocześnie żeby nie przepłacić.

    Nie chcę jednak specjalnie oszczędzać, przez przepłacenie
    rozumiem cenę znacznie przekraczającą możliwości.

    Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
    ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

    Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
    i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
    pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

    Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
    laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
    w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).

    Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
    pakiet biurowy.
    Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
    pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
    mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się
    napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    Nie używam komputera do gier i nie bywam na forach
    społecznościowych.

    Zakładam, że laptop będzie działał pod Windows 10, nie wiem
    jednak która wersja Windows 10 byłaby w moim przypadku
    najodpowiedniejsza.

    Bardzo proszę o rady doświadczonych Grupowiczów.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2018-03-27 22:20:03
    Temat: Re: Jaki laptop teraz kupic?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-27 19:59, Wojtek wrote:
    > Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    > tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
    > ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

    przedewszystkim ogranicza wybor do pojedynczych modeli

    generalnie nie szedl bym ta droga - moim zdaniem tablety lacza wszystkie
    minusy smartfona i laptopa nie dajac w zamian nic

    > Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
    > i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
    > pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

    niespecjalnie rozumiem, ale ok

    > Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
    > laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
    > w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).

    kazdy obecnie sprzedawany laptop nie bedacy podstawowym 'marketowym'
    modelem bedzie wystarczajacy przy zalozeniu odpowiedniej konfiguracji
    przegladarki, systemu i aplikacji dzialajacych w tle

    > Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    > grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
    > pakiet biurowy.
    > Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze.

    no to dobrze byloby sie upewnic sie ze bedzie mial zlacze hdmi, niekiedy
    mozna sie zdziwic, zwlaszcza w najbardziej odchudzanych wytworach
    tabletopodobnych

    chyba ze ogladasz to tylko na ekranie laptopa?

    > I tu pojawia się
    > pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
    > mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    > w takie napędy wyposażane?

    wieksze tak, male niekoniecznie, najmniejsze wcale

    > Na ile sprawdzają się > napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    dzialaja, ale imho lepiej zgrac i obejrzec

    > Zakładam, że laptop będzie działał pod Windows 10, nie wiem
    > jednak która wersja Windows 10 byłaby w moim przypadku
    > najodpowiedniejsza.

    windows 10 w takim sprzecie wystepuje w wersji home i pro, do opisanych
    tu zastosowan kompletnie bez roznicy

  • 3. Data: 2018-03-27 22:29:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    nie no, kaman.
    > tak żeby móc go używać także jako tablet.
    dotykowy ekran?

> [...]

    > Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    > grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
    ale że co? Szybkość działania internetu?

    > Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
    > pytanie o wyposażenie w czytnik DVD,
    no weź....
    > bo dużo filmów
    > mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    > w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się
    > napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    sory, ale to wygląda tak, jakbyś kupował kabrioleta, z bagażnikiem
    dachowym i martwił się o pojemność bagażnika i czy są uchwyty na kubki.
    Weź sie zdecyduj co jest ważne, a co nie. do filmów - super ekran i to
    najmniej 17 cali. do internetu - cokolwiek, zoptymalizowane. a odłączana
    klawiatura..... to już wogóle nie wiem co mam powiedzieć. Może to co
    napisałem brzmi nie uprzejmie, przepraszam, ale jak masz wydać pare
    tyśęcy złotych, to zastanów się czy nie spuścić troszkę z tonu, żeby nie
    być niezadowolonym ze nie udało sie wszystkich niemożliwych warunków
    pogodzić.
    tu masz laptopa który ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny:
    https://tinyurl.com/y8b3rwf7
    Ale w jakim stopniu on spełni Twoje wymogi - nie wiem. jest szybki, więc
    ten jeden spełni. Jeśli jednak go odrzucisz, to gdy znajdziesz taki
    model który spełnia więcej wymogów, wpisz w google nazwę jego procesora
    i słowo passmark. "wyskoczy" Ci strona z pewnym benchmarkiem, dzieki
    któremu dowiesz się jaki jest szybki procesor. jak sprwdzisz 10 modeli,
    zdziwisz się mooooocno jakie gówna wtykają do laptopów producenci. (W
    sensie niewielka różnica w cenie lapka może dawać kiklukrotne różnice w
    wydajności procesora)

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-03-27 22:51:06
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 27.03.2018 o 19:59, Wojtek pisze:
> [...]
    > mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    > w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się

    Jeśi chodzi o wydajność to wystarczy ci DO TEGO CO WYMIENIASZ jakiś Asus
    na Celeronie za ok 1500zł. Warto dopłacić za dysk SSD a nie warto za
    lepszy procesor typu i5 i7.

  • 5. Data: 2018-03-28 02:42:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Wojtek <Woj@pl> wrote:
    > Mam bardzo starego laptopa, co wiąże się z tym,
    > że dawno nie robiłem rozeznania co jest na rynku.
    > Proszę więc o radę co teraz warto kupić, żeby
    > było wygodnie, a równocześnie żeby nie przepłacić.

    Napisz prosze co obecnie masz, żeby było choc wiadomo jaki jest p.
    odniesienia, bo mam wrażnie, że Twoje dalsze wymagania odnosnie
    szybkosci wynikają nie tyle z potrzeby co obecnego doświadczenia.

    > Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    > tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
    > ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

    Tak, nie koszmarnie ale jednak. Dlaczego chcesz mieć coś takiego? Dla
    okazjonalnego pokazania czegos komuś? To nie kupuj. Za różnicę w cenie z
    cała kupisz sobie jakiś w miarę rozsądny, podstawowy tablet.

    > Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
    > i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
    > pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

    Za mała wagę sie płaci albo pieniędzmi albo funkcjonalnoscią. Jak to ma
    być przez większość czasu jako stacjonarny, to nie skupiaj się na wadze
    a na wygodzie obsługi, czyli np. duzy ekran. Dokup klawiature
    zewnetrzną, takąż myszkę i wuala.

> [...]
    > Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    > grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać

    Przy powyższych wymaganiach jest to praktycznie wyłącznie kwestia
    pamieci (8GB zapewni Ci właściwy komfort), prędkości dysku (powinien być
    SSD) i praktycznie nie zalezy od predkości procesora (komputera jako
    takiego w powszechnym rozumieniu).

    > Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
    > pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
    > mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    > w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się

    Na ogół nie, a juz bardzo rzadko te lekkie.

    > napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    Nie ma z tym problemu.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-03-28 10:31:27
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości
    > On 2018-03-27, Wojtek <Woj@pl> wrote:

    Bardzo dziękuję.

    > Napisz prosze co obecnie masz, żeby było choc wiadomo jaki jest p.
    > odniesienia, bo mam wrażnie, że Twoje dalsze wymagania odnosnie
    > szybkosci wynikają nie tyle z potrzeby co obecnego doświadczenia.
    Mam Lenovo R61 32bit. Moje wymagania odnośnie szybkości wynikają
    raczej z porównania z szybkością komputerów moich znajomych.
    W dalszym ciągu używam Win XP Pro, ale tego akurat nie żałuję,
    chociaż pewnie też ma wpływ na szybkość.

> [...]
    > Dla okazjonalnego pokazania czegos komuś? To nie kupuj.
    > Za różnicę w cenie z cała kupisz sobie jakiś w miarę rozsądny,
    To są takie rozważania żeby mieć wszystko w jednym komputerze.
    Raczej nie chodzi mi o to żeby móc komuś coś pokazać poza domem,
    ale żeby mieć komputer pod ręką. Ale z pewnością komputer
    nie powinien mieć ekranu dotykowego, a tablet tak. Więc chyba
    kupię i laptopa i tablet.

    > Za mała wagę sie płaci albo pieniędzmi albo funkcjonalnoscią.
    > Jak to ma być przez większość czasu jako stacjonarny,
    > to nie skupiaj się na wadze a na wygodzie obsługi, czyli np.
    > duzy ekran.
    To też wynika z doświadczenia. Tego laptopa kupiłem gdy jeszcze
    miałem komputer stacjonarny i laptop miał byc głównie
    do zabierania za sobą. Jego wielkość i waga tutaj znaczyły,
    tym bardziej z baterią, która też pozostawiała wiele do życzenia.
    Ale teraz, gdy jest jedynym komputerem w domu, ekran 15"
    sobie chwalę.

    > Dokup klawiature zewnetrzną, takąż myszkę i wuala.
    Tego nie rozumiem. Do czego mam dokupić zewnętrzną klawiaturę?
    Czy obecne laptopy mają ekran dotykowy i nie mają klawiatury?
    Myszki podłączonej do USB cały czas używam, jest wygodniejsza
    dla mnie, ale to też nawyk.

> [...]
    > (powinien być SSD) i praktycznie nie zalezy od predkości procesora
    > (komputera jako takiego w powszechnym rozumieniu).
    OK. Mam nadzieję, że zainstalowany system i aplikacje będą umiały
    z tych 8GB korzystać.

    > Nie ma z tym problemu.
    To dobrze, bo musiałbym zapis z płyt DVD przerabiać na zapis
    na dysku, a to zawsze zajmuje trochę czasu.
    Filmy lubię oglądać na ekranie komputera, więc HDMI nie jest
    konieczne, ale jeśli by było, to może się przydać przy oglądaniu
    w większym gronie.

    Jeśli ktoś z Grupowiczów używa niedawno kupionego laptopa
    (i ewentualnie tableta też) o podobnych do moich oczekiwaniach,
    to bardzo proszę o podanie marek i modeli. Wtedy będę mógł
    sobie taki sprzęt obejrzeć w Internecie jako przykład.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2018-03-28 10:55:32
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.03.2018 Wojtek <Woj@pl> napisał/a:

    > Czy obecne laptopy mają ekran dotykowy i nie mają klawiatury?
    > Myszki podłączonej do USB cały czas używam, jest wygodniejsza
    > dla mnie, ale to też nawyk.

    Nie napisane było wprost, ale wg mnie raczej po prostu
    kup sobie stację dokującą, a do niej dopniesz zewnętrzny
    duży monitor, zewnętrzną klawiaturę i mysz tudzież
    napęd DVD. Sam laptop może być wtedy mały i wygodny
    do okazjonalnego korzystania w terenie.

    > OK. Mam nadzieję, że zainstalowany system i aplikacje będą umiały
    > z tych 8GB korzystać.

    W zasadzie jedynym wymaganiem jest system 64 bit.
    I podpiszę się pod stwierdzeniem, że RAM i SSD są dużo
    ważniejsze, niż szybki procesor.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2018-03-28 12:01:56
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    Ja bym kupił poleasingowego Dell E6540 z 8/16 RAM SSD 256-512 GB. Wydasz
    okolo 2300-2700 ale sprzęt bedzie imho duzo solidniejszy niz taki nowy
    Ideapad za 2800 z marketu.

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 9. Data: 2018-03-28 12:04:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-28, Wojtek <Woj@pl> wrote:
> [...]
    > W dalszym ciągu używam Win XP Pro, ale tego akurat nie żałuję,
    > chociaż pewnie też ma wpływ na szybkość.

    To najpewniej masz 1 lub maks 2GB ramu, co na wspólczesne potrzeby jest
    bardzo bardzo malutko.

> [...]
    > tym bardziej z baterią, która też pozostawiała wiele do życzenia.
    > Ale teraz, gdy jest jedynym komputerem w domu, ekran 15"

    No to wejdz tu:
    https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki,d3,przeka
    tna-ekranu-cale-!15-7-:15-4-15-6,rozdzielczosc-ekran
    u!1920-x-1080-pikseli:14,l2:3:4,n2:9.bhtml
    zaznaczylem Ci opcje:
    - rozmiar ekranu 15" lub więcej
    - rodzoelczość FHD (1920x1080/1200)
    - RAM 8GB lub więcej
    - SSD 240-260GB

    posortuj sobie po cenie, zobacz co Ci się podoba i się pochwal.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-03-28 12:16:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 10:31, Wojtek pisze:

> [...]
    > to bardzo proszę o podanie marek i modeli. Wtedy będę mógł
    > sobie taki sprzęt obejrzeć w Internecie jako przykład.

    Szwagier nieopatrznie kupił taki laptop z odłączaną klawiaturą.
    Porażka: za mały ekran, za mały dysk, za mało pamięci, za wolny
    procesor (Atom) i z tabletem na Androidzie przegrywa małą
    ilością aplikacji.
    Skoro nie ważna bateria bo będzie robił za stacjonarny to
    kup stacjonarny np. za dwa tysiące i dokup tablet za tysiąc.