  • 11. Data: 2019-09-14 09:56:01
    Temat: Re: Jaki miernik wybrać?
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.09.2019 o 20:28, wowa pisze:

    > Mam taki. Z tą siecią nie jest źle, mierzy. Widziałem film jak gość
    > mierzy oporność elektrowni i przeżył (miernik i gość) :) Ale mój nie
    > wytrzymał pół roku. Najpierw były problemy z przełącznikiem, potem
    > oberwane gniazda a teraz padła omomiarka.

    W sieci są fotki zdemontowanego. Partacki montaż i maleńkie
    bezpieczniki, 10mm długości. Trzymałbym się z daleka od 230.

    > szukałem takiego
    > małego żeby do skrzynki się mieścił. Jakby ktoś znał wytrzymały miernik
    > tej wielkości to proszę o reklamę.

    Ja też :-)

    P.P.

  • 12. Data: 2019-09-14 13:09:44
    Od: d...@g...com

    użytkownik Jacek napisał:
    > Doradźcie w wyborze miernika uniwersalnego. Miałem ostatnio miernik
    > Uni-T UT60B i byłem z niego w miarę zadowolony.
    > Miernika używam głównie w serwisie urządzeń laboratoryjnych, a więc
    > bardziej jest to elektrotechnika, niż elektronika. Nie chcę wydać na to
    > więcej, jak 200 zł, no chyba, że polecicie jakiś naprawdę fajny, to
    > dorzucę jeszcze stówkę.
    > Wymagania moje są tylko takie, aby był w miarę wytrzymały, mierzył True
    > RMS i nie miał zasilania "egzotycznymi" bateriami (czyli najlepiej na AA
    > - AAA). Myślałem wstępnie o Fluke 101, ale znalazłem miernik marki, o
> [...]

    Wydaje mi się że w serwisie liczy się czas i do serwisu takiego
    miernika raczej bym nie polecił. Zanim ustawisz zakres, zapomnisz
    co masz zmierzyć:) Być może trzeba się przyzwyczaić do obsługi tego miernika.
    On jest bardziej jako małe kompaktowe nie wiadomo co, niż klasyczny miernik.
    Mnie irytuje pomiar 3x sekundę i automatyka, jestem przyzwyczajony
    do ręcznego ustawiania zakresów.

    To to ma jakąś kompensację rezystancji przewodów która działa...
    jeszcze nie wiem jak:) Raz przy zwartych przewodach pokazuje 3 omy,
    a zaraz po klikaniu guzikami i kręceniu przełącznikiem pokazuje jakieś
    mili omy. Nie mam pojęcia w którym momencie automatyka odejmuje
    te omy od wyniku pomiaru.

    Fajne dla amatorów, albo jako uzupełnienie już posiadanego sprzętu,
    w końcu nie każdy drogi multimetr ma rozdzielczość na poziomie
    0,001 oma, 0,001mV czy 10nA.

    Za 2-3 stówki proponuję coś innego:) Klasycznego.

  • 13. Data: 2019-09-14 13:46:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.09.2019 o 13:09, d...@g...com pisze:
> [...]
    > 0,001 oma, 0,001mV czy 10nA.
    >

    > Za 2-3 stówki proponuję coś innego:) Klasycznego.
    Przemyślałem temat biorąc pod uwagę Wasze rady.
    W sumie do serwisu nie muszę mieć miernika za 500 zł, który zniszczę za
    2 lata i będę przeżywać stratę. Dawno temu miałem miernik M890, który mi
    wystarczał i nawet go lubiłem. Teraz widzę takie w wersji G za niecałe
    60 zł. Jak padnie, to nie żal.
    Jak to mówił Alosza Awdiejew: jaka żona lepsza, ładna, czy brzydka?
    Okazuje się, że brzydka, bo lepiej się stara, raczej nie zdradzi, a jak
    odejdzie, to nie żal ;-)
    Jacek

  • 14. Data: 2019-09-15 14:32:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-13 o 07:41, Jacek pisze:
> [...]
    > najlepiej na AA - AAA). Myślałem wstępnie o Fluke 101, ale znalazłem
    > miernik marki, o jakie nie słyszałem - Forscher.

    W serwisie urządzeń laboratoryjnych to bardziej przydałby się sprzęt
    dokładniejszy, stacjonarny, którym można także skalibrować przyrządy
    laboratoryjne.

    W tej kategorii liczą się przede wszystkim firmy Keithley Instrument
    oraz Fluke. Ale tu sprzęty zaczynają się od kilku tysiaków.

    Jak ma to być multimetr uniwersalny, przenośny, dobry i trwały, a
    zarazem nie musisz się liczyć z każdą złotówką to polecam Fluke, Metex.
    Dobry multimetr to wydatek rzędu 500-1500zł.

    Jeżeli ma to być w miarę dobry multimetr za niewielką kasę tak do 500zł
    to polecam firmę Axiomet.

  • 15. Data: 2019-09-15 20:06:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.09.2019 o 14:32, Uzytkownik pisze:
    > W serwisie urządzeń laboratoryjnych to bardziej przydałby się sprzęt
    > dokładniejszy, stacjonarny, którym można także skalibrować przyrządy
    > laboratoryjne.
    Mój serwis polega nie na tym, że urządzenia trafiają do mnie na
    warsztat, ale ja jadę do tych urządzeń, więc sprzęt musi być mały i
    lekki. Poza tym mierzę takie parametry, jak temperatura, czasem
    ciśnienie, interwały czasowe, czasem wielkość przepływu gazu lub cieczy.
    Rzadko kiedy mam potrzebę dokładnego mierzenia wartości elektrycznych.
    Dokładność 1% jest u mnie aż nadto wystarczająca w zwykłych zastosowaniach.
    Jacek