  • 61. Data: 2019-05-11 01:30:57
    Temat: Re: Jaki monitor
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-08 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Eizo na matrycy PVA - S2431W

    Częstotliwość odświeżania: 60 Hz. Szkoda, że nie 75 Hz.

    --
    animka

  • 62. Data: 2019-05-17 18:43:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 02 May 2019 16:53:37 +0200, JDX wrote:
    > Ale jaka wielowątkowość, jakie migające ikonki? Masz dwa monitory i dwa
    > okna - na jednym monitorze masz jakieś IDE na pełnym ekranie, a na
    > drugim przeglądarkę/Acrobat Readera z dokumentacją, też na pełnym
    > ekranie.

    Nie korzystam z dokumentacji, poza *naprawdę* wyjątkowymi sytuacjami, a
    moje "IDE" to systemowy notatnik. Być może dlatego lepiej mi pracować na
    jednym ekranie - ten drugi służył wyłącznie do niepotrzebnych,
    rozpraszających rzeczy.

    A wielkość ekranu należy postrzegać w funkcji jego odległości od oczu.
    Czy lepiej się pracuje na 15" w odległości 30cm, czy na 22" w odległości
    60cm? Mi dużo bardziej odpowiada pierwsza opcja, ale to zapewne kwestia
    gustu.

    Mateusz

  • 63. Data: 2019-05-18 10:26:41
    Od: ń <...@...n>

    Daj spokój, ja wybieram 24'' i 100 cm.

    Co to za nowy zwyczaj pisania skrótu jednostek bez odstępu, i roku bez odstępu
    (wszystkie sądy i urzędy piszą "2019r.")?

    -----

  • 64. Data: 2019-05-18 11:50:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 18 May 2019 10:26:41 +0200, ń wrote:
    > Co to za nowy zwyczaj pisania skrótu jednostek bez odstępu, i roku bez
    > odstępu (wszystkie sądy i urzędy piszą "2019r.")?

    W moim wypadku - nawykowa walka z automatycznym łamaniem linii. :)
    Niezwykle łyso się czyta, kiedy coś złośliwego postanowi złamać linię po
    wartości, a przed jednostką. Likwidując spację między jednym a drugim,
    problem znika.

    Co do sądów to nie wiem, ale istotnie też to zauważyłem - należałoby ich
    zapytać, jakie mają ku temu powody.

    Mateusz

  • 65. Data: 2019-05-18 15:25:30
    Od: ń <...@...n>

    Pytałem.
    Odp. ździwka "a tak się nie pisze?"

    Sklejanie się przydaje w wyszukiwarkach jak eBay itp., łatwiej szukasz parametru 4GB
    gorzej "4 GB", bo nie każda wyszukiwarka (mam
    wrażenie, że coraz mniej) wyszukuje dobrze wyrażenia, a nie pojedyncze słowa.

    -----

  • 66. Data: 2019-05-18 22:59:12
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 18.05.2019 o 11:50 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

> [...]
    Napisał to gość odpowiadający nad cytatem.

  • 67. Data: 2019-08-30 19:51:02
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.05.2019 o 02:35, Marcin Debowski pisze:

    > Nie do końca. wysokość 17" 4:3

    Sorry, że tak późno odpowiadam. 17 i 19-calowe monitory zwykle miały
    propocje obrazu 5:4.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 68. Data: 2019-08-31 04:21:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-30, Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> wrote:

    > Sorry, że tak późno odpowiadam. 17 i 19-calowe monitory zwykle miały
    > propocje obrazu 5:4.

    Aż spojrzałem na specyfikację Philipsa 170s, które miałem (wciąż jeden w
    użyciu) i faktycznie, wynika, że 5:4. Z tym, że to niewiele w tej
    dyskusji zmienia.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2019-08-31 11:14:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To nie kwestia wielkości przekątnej ekranu, lecz rozdzielczości.
    Mogły być np. 1280x1024 (na dobrą sprawę to jedna jedyna popularna rozdzielczość w
    proporcjach 5:4), albo 1024x768 czy 1600x1200
    (4:3), a nawet 1920x1200 (16:10) czy 1920x1080 (16:9).
    Do tego bywały ekrany o prostokątnych (niekwadratowych) pikselach.
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/
    Vector_Video_Standards8.svg

    -----